ti
door tina Feb 20, 2006 om 20:33
Computers & telefonie

Pc opstarten.

Soms gebeurd het als ik mijn Pc opstart hij blijft hangen op het zwarte scherm waarop de hardware staat, en ik krijg er dan geen beweging meer in. de enige oplossing die ik weet is hem dan terug af te sluiten en opnieuw op te starten tot hij het wel  doet.             Kent er iemand een betere oplossing ?

346 3 Rapporteer

mi
door mistermac - Feb 20, 2006 om 20:47
18 Antwoorden / 0 Vragen

Tina,

Het is wel een zeer sumiere beschrijving van je probleem. Zoals ik het begrijp cindt jouw computer wel alle hardware die in de kast is ingebouwd maar vervolgens wordt het besturingssyteem niet opgestart. Wat mij niet duidelijk is hoever komt jouw computer exact tijdens het opstarten voordat hij er de brui aan geeft? Als jouw computer niet volledig door het "hardware" gedeelte heen komt tijdens het opstarten dan raad ik je aan om hem ergens ter reparatie aan te bieden. Want dan zit er een storing je jouw computer.

Komt jouw computer wel door het "hardware" gedeelte heen, dan heb je een software matig probleem. Ik leidst uit jouw verhaal af dat je geen melding krijgt die inhoud dat er geen besturingssyteem kan worden gevonden. Of te wel hij vindt wel iets maar start niet door.  Is dit laatste het geval dan is zoals ik het nu inschat de oplossing om een backup van hert besaturingssyteem terug zetten. Als je die niet hebt dan maar het besturingssyteem opnieuw installeren op een schone geformteerde schijf (en niet veregeten om vooraf je eigen bestanden veilig te stellen).

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

sloterplas
door sloterplas - Feb 21, 2006 om 14:12
35 Antwoorden / 20 Vragen

Het gebeurd mij ook wel eens en dan kom ik tot de ontdekking dat ik vergeten ben de discette eruit tehalen die ik gebruikt heb delaaste keer.Dus voor het afsluiten altijd'de discette eruithalen.

silly4
door silly4 - Feb 21, 2006 om 15:55
24 Antwoorden / 2 Vragen

Start in de veilige modus en daarna in d3e normale. Je kunt ook ff. kijkenof de videkart er goed in zit.