gr
door grijsbaard Nov 9, 2007 om 07:07
Computers & telefonie

Pc problemen

Beste mensen,

Ik heb de volgende problemen met mijn PC.Ik heb een Pavilion t770. Begin oktober heeft een monteur mijn pc overgezet op planet internet + bellen. Vanaf die tijd heb ik af en toe problemen met mijn pc. Als ik een een mail versturen wil slaat mij pc soms uit en herstart dan uit zichzelf. Ook heb ik een paar keer gehad dat met openen of printen van een Word document het beeldscherm op zwart ging(slaapstand) met daarbij een hard piepsignaal. Wie van u herkend dit en kan mij een mogelijke oplossing geven?

Alvast bedankt voor de moeite.Vriendelijke groet grijsbaard

1365 21 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 9, 2007 om 10:04
16959 Antwoorden / 202 Vragen

Stel uw vraag aan de HP helpdesk via deze link:

http://welcome.hp.com/country/us/en/contact/chat_1.html

anglo
door anglo - Nov 9, 2007 om 14:46
95 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo grijsbaard, dit doet mij denken aan mijn problemen en

die waren opgelost nadat ik de ventilator van de processor had gereinigd

(veel stof verzamelt zich hier en dan kan het te warm worden)

veel succes! mvg

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 9, 2007 om 15:05
16959 Antwoorden / 202 Vragen

in aanvulling: er is een monteur actief geweest. het kan n.a.v. vdorst@ stelt best zo zijnn dat er iets ook in de PC niet goed is aangesloten. dat is ook als u er niet al te veel verstand van heeft gemakkelijk nategaan. Schakel de PC uit. verbreek de verbinding met het electranet door loshalen van de kabel. Houd de kast even vast om eventuele aanwezige statische electriciteit te laten weglopen. maak de kast open, meestal via een 4-tal schroeven aan de achterzijde (bij HP) Maak ook alle andere aangesloten zaken als muis, printer, los. Scuif het binnenwerk uit de kast. Ga na of alle zaken en dan met name ook de netwerkkaart/modemkaart goed in hun "slots"zijn gestoken. U doet dat door ze aan te drukken (De netwerkkaart is de kaart die bij het slot aan de achterzijde zit en waarop de i-net kabel is aangesloten (of waar de draadloos antenne uitsteekt. Loop alle andere kaarten etc aan die ergens zijn ingestoken en controleer ook of alle kabel aansluitingen goed vast zitten. dat doet u door er even iets aan te trekken.

Zit het allemaal (weer) vast, dan de omgekeerde volgorde, binnenwerk in kast schuiven, schoeven vast zetten en alles weer aansluiten Electra het laatste.

kl
door klikoster - Nov 9, 2007 om 15:50
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar Start > configuratiescherm > Syteem >
Geavanceerd > Opstart en herinstellingen en klik op Instellingen.

Haal onderin het vinkje weg bij de computer automatisch
opnieuw opstarten.

Moet je altijd weg vinken anders kan je pc in een loop
kopen.

Ik hoop dat ik je zo geholpen heb,

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 9, 2007 om 16:09
16959 Antwoorden / 202 Vragen

??????

jvdorst
door jvdorst - Nov 9, 2007 om 16:15
186 Antwoorden / 5 Vragen

Is het daarmee opgelost klikoster ??????

jvdorst
door jvdorst - Nov 9, 2007 om 16:32
186 Antwoorden / 5 Vragen

Koppel alles eens los, behalve beeldscherm, toetsenbord en muis, en kijk of het dan nog is. Het duid op een slecht kontakt. Heb je verstand van je PC druk dan het geheugen eens aan. Anders toch maar even de reperateur er bij roepen. Piepen is meestal een hardware probleem. Dus probeer ook eens zonder de internet aansluiting !

gr
door grijsbaard - Nov 9, 2007 om 16:35
3 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt voor jullie reacties en ook zo snel. Ik ga het uitproberen wat jullie hebben voorgesteld. Heel erg bedankt hier voor en alvast een fijn weekend

Groetjes Grijsbaard

kl
door klikoster - Nov 9, 2007 om 16:37
4 Antwoorden / 0 Vragen

XP
CRASH IN LOGBOEK

Wilt u weten waarom
Windows opeens is gecrasht?

Wijzig met behulp van
Regedit.

RegEdit de DWORD-waar de ShutdownReasonUI in waarde 1
in de volgende

registersleutel

HKLM\Software\Microsoft\Windows\Curent
Version\Reliability\

Voortaan tonen
de logboeken (te bereiken via het configuratie-scherm, onderdeel Systeembeheer)
meer informatie over de oorzaken van het crashen. Na het oplos­sen van de
problemen kan de waarde weer op 0 worden gezet.

jvdorst
door jvdorst - Nov 9, 2007 om 16:40
186 Antwoorden / 5 Vragen

Bij dit soort problemen wordt je van het logboek meestal niet wijzer. Laat vraagsteller maar eens reageren nu.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 9, 2007 om 17:05
16959 Antwoorden / 202 Vragen

klikoster@ uw info lijkt weinig relevant en is ook nauwelijks leesbaar. Als u knipt en plak, doe dat dan via een tekstverwerker en geef als lettertype Verdana 7,5 of 8 pts.

Ik herhaal dat het feit dat een monteur aan de PC heeft gesleuteld de oorzaak naar alle waarschijnlijkheid niet goed contact maken is. het kan bijna niet anders dan een hardwareprobleem zijn en dan heeft "knoeien met regedit"al helemaal geen zin.

kl
door klikoster - Nov 9, 2007 om 17:28
4 Antwoorden / 0 Vragen

Prima,

Ik zou die monteur weer benaderen om het op te lossen.
Mijn inzet cq hulp is ver beneden het aangeboden niveau in dit forum.

Succes.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Nov 9, 2007 om 18:36
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Heren, heren,

Volgens mij staat nergens dat een monteur om een provider te installeren IN de computer is geweest!

Meer voor de hand ligt de koeling, vervuilde of een af en toe
vastlopende ventilator. Zo'n fannetje gaat soms vanzelf weer lopen als
deze een tijd heeft uit gegestaan. Begin met te kijken of de stekkers
overal rond de computer echt vastgedrukt zitten, ook de netstekkers.
Begin met het simpelste en ga daana pas op nummer moeilijk.

Succes. Hardware ERror MAN.

gr
door grijsbaard - Nov 9, 2007 om 18:41
3 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb met andere virusscanner gescand. Er kwamen een stel fouten te voorschijn die heb ik verwijderd. Ik ga pc ook stofvrij maken. Ik hoop dat het dan is opgelost.

Allemaal bedankt voor de tips

Groetjes Grijsbaard

mi
door mia_1 - Nov 10, 2007 om 09:11
12 Antwoorden / 7 Vragen

Wij hebben pas geleden het zelfde probleem gehad.
Het is opgelost door de batterij in de pc te laten vervangen.

Succes

pa
door pater19 - Nov 11, 2007 om 00:43
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het kan meerdere problemen zijn:

1. Je ventilator van het moederbord zit vol met stof
2. je computer word te warm door te weinig koeling
3. Ga niet in het register klooien als je er geen verstand van hebt laat het een expert doen.
4. het batterijtje op het moederbord moet levenslang meegaan.
5. Zorg altijd dat je je computer op een aarde stopcontact hebt voor de ontlading van de computer HEEL BELANGRIJK!!!!!!!

als er vragen zijn hoor ik het wel

Succes

Groeten
Martijn

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 11, 2007 om 12:34
16959 Antwoorden / 202 Vragen

pater19, noem mij een batterij die levenslang meegaat. Zorg dan wel om er vooraf patent op te hebben, ze bestaan niet tenzij de levensduur van het apparaat waarin de batterij geplaatst is maar heel kort is.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Nov 11, 2007 om 13:13
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Gerrit heeft natuurlijk gelijk. Als je een levenslang energie leverende batterij hebt uitgevonden, ben je nabij het perpetuum mobile. Doe je best!
Maar Gerrit, je weet natuurlijk ook wel dat hij de economische of technische levensduur bedoeld van het apparaat waarin die (litium)batterij zit.  Deze is in de meeste gevallen (veel) korter dan een mensenleven.
Overigens vreemd dat we van batterij spreken als we element of cel bedoelen. Deze litiumcellen/batterijen kunnen wel 15 jaar meegaan, maar dat hangt sterk af van de belasting van die batterij.
Ik heb 15 jaar een apparaat in gebruik waar nog nooit de litiumcel
in vervangen heb.En het werkt nog steeds. Maar in een ander apparaat is hetzelfde type litiumcel binnen een dag leeg.

Zelf denk ik ook niet dat bij het onderhavige probleem een lege batterij of cel de oorzaak is. Ik zou, nadat ik de netaansluiting gecontroleerd had pas alle (2 of meer) ventilatoren stofvrij maken EN op soepel gestommelvrij lopen controleren.
Vergeet vooral het ventilatortje op de processor en z'n omgeving niet!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 11, 2007 om 13:29
16959 Antwoorden / 202 Vragen

ik kom nog even terug: mijn zoon had een PC die geassembleerd was door een PS-shop. Aanvankelijk geen probleem maar op gegeven moment dezelfde problemen als vraagstellet noemt. Alles na late kijken. Printbreuk. Daarna tijdje geen probleem maar ineens weer wel. Edee was toe dat de PC te heet werd en is zowel de voeding als de ventilator vervangen met grotere capaciteit. Een tijdje geen probleem, daarna echter wer en nu heel hardnekking sterten, meteen uitvallen, starten etc. Oplossing: PC gesloopt, vervangen door nieuwe merk PC.

jvdorst
door jvdorst - Nov 12, 2007 om 07:06
186 Antwoorden / 5 Vragen

Het probleem doet zich voor bij bepaalde handelingen zoals e-mail versturen en printen. De relatie hiermee met ventilator en battery ontgaat mij totaal. Het betreft hier oftewel defecte hardware of een hardnekkig virus. Grijsbaard heeft het mischien al opgelost met zijn virusscan. Mensen die hun probleem vergelijken met dat van grijsbaard hebben volgens mij de vraag niet goed gelezen gezien hun antwoorden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 12, 2007 om 09:06
16959 Antwoorden / 202 Vragen

jvdorst, kijk dan ook even naar eerdere antwoorden s.v.p. Soms zit het fedect in een klein ondoordacht hoekje maar bij een PC die steeds herstart kan het uiteindelijk van alles zijn Let op, er zijn zelfs wel eens schepen vergaan omdat bij een zich voordoend euvel men dacht dat een vorige reparatie of aanpassing wel de oorzaak zou zuijn en dat uiteindelijk niet zo was. Ik ben wel benieuwd of Grijsbaard het probleem heeft weten op te lossen, en hoe.