do
door dorawim75 Nov 25, 2008 om 20:21
Computers & telefonie

Pc sluit uit "zichzelf" af

Ik wil een cd kopieren. Ik doe een lege cd in het cd-rom station. De pc gaat op zoek naar station E en sluit zichzelf spontaan af en start ook meteen weer op.

Wat doe ik fout of zit er een fout in het systeem?

ad

1143 4 Rapporteer

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Nov 26, 2008 om 00:25
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Sluit je PC echt 'netjes' af, of is het radicaal, zegmaar alsof iemand heel even de stekker uit het stopcontact trekt?

Als je PC 'netjes' afsluit is het een gevalletje van software. Als de PC radicaal afsluit kan het een defect in je voeding of een defect in je CD-ROM zijn.

zw
door zwaanme - Nov 26, 2008 om 11:56
4 Antwoorden / 5 Vragen

Om een beter antwoord op deze vraag te kunnen krijgen zult u meer informatie moeten geven.
- welk besturingssysteem gebruikt u?
- gebeurt dit ook bij andere cd's?
- hebt u al een programma gestart om de cd te kopiëren of sluit de computer zichzelf al af voordat u zover bent?
- om welke cd gaat het, is het een commerciële cd of een cd die iemand zelf heeft samengesteld?

Op basis van de beschikbare informatie zou het kunnen dat het een commerciële cd betreft die een kopieerbeveiliging gebruikt in de vorm van een 'rootkit'. Dat is een programma dat zich nestelt op de harde schijf en van daaruit controleert of u de cd probeert te kopiëren. Het zou kunnen zijn dat uw virusscanner besluit de pc af te sluiten, zodat deze software zichzelf niet kan installeren. Of de software heeft zichzelf al geïnstalleerd en sluit de computer af, zodat u de cd niet kunt kopiëren.
Als het een zelf samengestelde cd betreft, dan is het mogelijk dat er een virus op staat. De gevolgen kunnen hetzelfde zijn als hierboven staat beschreven.

do
door dorawim75 - Nov 26, 2008 om 12:20
2 Antwoorden / 5 Vragen

allereerst bedankt voor de reactie.

ik gebruik windows  XP professional, versie 5.1.2600 en service pack 3.0 is geinstalleerd.

Nadere gegevens .

IK heb cd's gedownlpoad en die heb ik in windows mediaplayer gezet. (MP3). Ik doe een lege cd in station E. Via mijn computer kan ik naar dit station.

Op het moment dat ik in windows mediaplayer de opdracht  "branden"geeft gaat de PC dit staion zoeken en sluit zich vervolgens af en start meteen weer op.

Ik hoop hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Anders hoor ik het graag. groeten Ad

zw
door zwaanme - Nov 26, 2008 om 18:31
4 Antwoorden / 5 Vragen

Het zou een - mij onbekende - fout in windows media player kunnen zijn.  Je kunt de volgende dingen proberen: kijk of er een nieuwere versie van windows mediaplayer is (geschikt voor windows xp). Misschien is de fout in die versie verholpen.
Of probeer de cd eens te branden met een ander programma. Misschien heb je een versie van Nero of Roxio (of iets dergelijks) bij je computer gekregen. En anders kun je Deepburner downloaden. Dat is een gratis programma waarmee je data-cd's en dvd's kunt branden, muziek (audio) cd's en ook .ISO bestanden. Je vindt dit programma op www.deepburner.com.