yv
door yvonne1946 Sep 26, 2008 om 19:02
Computers & telefonie

PC sluit zichzelf af

Beste mensen,

Wie kan mij adviseren? Ik heb Windows Media player en na een aantal liedjes te hebben afgespeeld sluit de PC zichzelf. Het bericht dat ik krijg is: ....niet compatibele invoegtoegpassingen.....

Wat kan ik doen om dat te voorkomen? Ik heb windows XP Proffessional sp2

Vriendelijke groet, Yvonne.

845 5 Rapporteer

gsm
door gsm - Sep 26, 2008 om 20:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Een invoegtoepassing toevoegen aan Windows Media Player<script src="../externvars.js"><script src="../glossary.js"><script language="JScript" event="onclick" for="PopUp"> displayDefinition(this); return false<script language="JScript" event="onclick" for="idGlossary"> displayDefinition(this); return false<script language="JScript" event="onmouseover" for="PopUp"> this.title = GetTermAltText();<script language="JScript" event="onmouseover" for="idGlossary"> this.title = GetTermAltText();<script src="../showhide.js">

WMP invoegtoepassin in- of uitschakelen

    Sommige invoegtoepassingen kunt u inschakelen of uitschakelen,
    zodat u een bepaald effect kunt in- of uitschakelen wanneer u dat wilt. Dit is
    ook nuttig bij het oplossen van problemen met een invoegtoepassing die niet van
    Microsoft is en die niet werkt zoals verwacht. Sommige invoegtoepassingen, zoals
    visualisaties en rendererinvoegtoepassingen, blijven ingeschakeld zolang ze op
    uw computer zijn geïnstalleerd, maar ze worden in het algemeen slechts
    geactiveerd wanneer u in Windows Media Player een bepaalde actie uitvoert
    waarvoor het gebruik van de invoegtoepassing nodig is.

  1. Klik op de pijl onder de tab Nu afspelen, wijs Invoegtoepassingen aan en klik vervolgens op Opties.

  2. Klik op een categorie in de lijst met categorieën.

  3. Schakel in de lijst met invoegtoepassingen het selectievakje naast een
    invoegtoepassing in of uit. Als er geen selectievakje wordt weergegeven, kan de
    invoegtoepassing niet worden uitgeschakeld.

Uitschakelen van een invoegtoepassing zou kunnen helpen.

GSM

yv
door yvonne1946 - Sep 26, 2008 om 21:14
8 Antwoorden / 4 Vragen

GSM, dank je wel voor je reactie. Ik heb geen vinkje om weg te halen, Jammer. Ik weet te weinig over invoegtoepassingen om op de Microsoft site precies te begrijpen wat ze bedoelen.

Het valt me op dat de ene keer wel, en de andere keer niet de PC zichzelf uitschakeld. Ik blijf open staan voor adviezen.

Vriendelijke groet, Yvonne

aurora1
door aurora1 - Oct 2, 2008 om 18:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Yvonne,

Enkele opties:

Welke versie wmp heb je en is die up to date, anders eens updaten.

Als het steeds dezelfde nummers zijn die problemen geven kan het aan de cd liggen (als het om een cd gaat) of het muziekbestandje op je pc. Misschien betreffen het beveiligde nummers?

Als het eerder niet zo was, probeer dan eens een herstelpunt van die periode.

Pc scannen op virussen e.d.

Foutcontrole laten lopen al dan niet in veilige modus.

"Voor reserve" zou je een gratis mediaplayer kunnen downloaden zoals bijv. de Media Player Classic.

Heb je niet in de wmp bij extra -  "invoegtoepassingen", of kijk eens bij extra - opties. Misschien vind je daar ergens de oplossing.

Ik ben benieuwd of je eruit komt.

Succes, vr.gr.

yv
door yvonne1946 - Oct 2, 2008 om 18:57
8 Antwoorden / 4 Vragen

Beste Aurora1,

Dank je wel voor je reactie. Mijn antwoord heeft even geduurd omdat ik uit moest proberen of de PC nog kuren had of niet. En dat heeft ie niet meer. Ik weet niet precies waardoor maar heb de adviezen die ik kreeg zo goed als toegepast.

Vanaf het moment dat ik van W. XP home edition naar Windows XP professional ben gegaan, en nadat er updates zijn geinst. dit probleem.

Ik heb wmp 11, dus de hoogste; ik hou mijn PC schoon en opgeruimd dus een virus is het niet.

Ik blijf openstaan voor jullie adviezen.

Hartelijk groet, Yvonne.

aurora1
door aurora1 - Oct 2, 2008 om 19:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Yvonne,

Dank voor het terugkoppelen en graag gedaan. Ik begrijp dat het probleem nu is opgelost.

Wat je nog kunt doen als dit zo blijft is, na een aantal dagen zonder problemen, de oude herstelpunten opruimen, maar het laatste laten staan. Dat voorkomt dat je in de toekomst per ongeluk terugzet naar een herstelpunt met problemen. Dit kun je het beste doen nadat de pc een volgend herstelpunt gemaakt heeft en alles nog steeds goed werkt.

Je doet dat via schijfopruiming - meer opties - onderaan systeemheerstel en dan opruimen (dan blijft het laatste herstelpunt staan).

vr.gr.