irishterrier
door irishterrier Mar 19, 2017 om 11:45
Computers & telefonie

Pc start niet op

De opstartgegevens worden getoond. Het cirkeltje  draait en stopt na ca. 10 sec. Scherm gaat op zwart. Pc blijft draaien. Gaarne advies.

2146 9 Rapporteer

kv
door kvjapio - Mar 19, 2017 om 11:51
281 Antwoorden / Vragen

Tik 'pc start niet op' even in in Google. U krijgt dan 2 miljoen hits en bij de eerste link staan al tien mogelijke oorzaken.
Googelen..zo handig :)

gerbera
door gerbera Mar 19, 2017 om 11:52
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Gaat een beetje moeilijk als de PC niet wil starten.!

tenormin
door tenormin Mar 19, 2017 om 11:57
16847 Antwoorden / 108 Vragen

+10 @gerbera

Cookies
door Cookies Mar 19, 2017 om 11:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En hoe heeft hij dan dit topic geopend? 80/90% heeft ook nog een tablet, laptop of smartphone.

sjjoppy
door sjjoppy Mar 19, 2017 om 12:01
7210 Antwoorden / 3 Vragen

@kvapio bedoelt op de computer tikken waar de vraag gesteld wordt maar de +10 is mooi meegenomen ;))

Cookies
door Cookies Mar 19, 2017 om 12:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@gerbera: ik verminder de +10 van tenormin weer even: -10 dus;-))

gerbera
door gerbera - Mar 19, 2017 om 11:51
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Gaarne wat meer info, zoals besturingssyteem, (win)versie enz.

Topantwoord

gsm
door gsm - Mar 19, 2017 om 11:51
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Stroom eraf. Batterij eruit (indien van toepassing). Aantal keren op de "aan" knop drukken.
Stroom aansluiten (en batterij terug). Druk een keer op de "aan" knop.
Hopelijk werkt het dan weer. Wel enig geduld hebben.

Topantwoord

Ge
door Genee - Mar 19, 2017 om 12:09
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer eens of u in de veilige modus kunt opstarten.
Iets met videodriver?

gsm
door gsm - Mar 19, 2017 om 14:15
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Een dergelijk probleem kan ook optreden als er nog een USB stick, adapter, of vergelijkbaar apparaat in een USB aansluiting zit.

Wi
door Wil_H - Mar 19, 2017 om 14:35
270 Antwoorden / Vragen

Het kan zijn dat Windows bezig is met het verwerken van updates of dat schijfcontrole bezig is nadat de pc onjuist is afgesloten.
Heb dat al bij veel mensen gezien: Pc start niet snel genoeg op, pc wordt geforceerd uitgeschakeld, pc wordt opgestart, Windows begint met schijfcontrole na onjuist afsluiten, maar omdat het scherm zwart blijft wordt de pc weer geforceerd uitgeschakeld en weer opgestart waarna Windows opnieuw begint met schijfcontrole, waarna de pc weer geforceerd wordt afgesloten en zo kunje nog wel enige weken door gaan.
Wacht gewoon eens af wat er gebeurt. Laat de pc aan staan, ga koffie drinken, maak eens een praatje met de buurvrouw, loop eens een rondje door het stedelijk park en wie weet is het probleem opgelost als je weer thuis komt.

reflecs
door reflecs Mar 19, 2017 om 14:49
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Grappig, ik zat er juist over te dubben of ik een aantal keren geforceerd afsluiten zou aanraden :) In de hoop dat er voor iets als een laatst bekende werkende configuratie/opstartmenu/systeemherstel gekozen zou kunnen worden.

Wi
door Wil_H Mar 19, 2017 om 15:07
270 Antwoorden / Vragen

Uiteraard kan dat ook gebeuren, maar ook dat zie je pas als Windows eerst eens een keer de tijd heeft gehad om te doen wat het moet doen.
Helaas heeft Microsoft nagelaten om even iets van een schermpje in te bouwen waarin de eindgebruikert een melding krijgt dat Windows bezig is met het een en ander en dat ze gewoon maar ff geduld moeten hebben.
Maar ja, dat past waarschijnlijk niet in het imago dat Windows 10 moet hebben van probleemloos, flitsend en razendsnel.
Over de privacy inbreuken en spionageapps alsmede over het dictatoriaal gedrag van Microsoft die wil bepalen welke app jij gebruikt om bepaalde dingen te doen zullen we het maar niet hebben.

reflecs
door reflecs Mar 19, 2017 om 15:14
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ben ik even blij dat mijn Win7 het nog steeds doet ;)

Wi
door Wil_H Mar 19, 2017 om 15:21
270 Antwoorden / Vragen

Een overstap naar 8.1 met als startmenu Classic Shell is ook nog wel te doen, hoor.
Het is pas met de introductie van Windows 10 dat Microsoft ingebouwd heeft dat alles wat je doet op je pc door hun geregistreerd wordt. E.e.a. onder het mom van "verbetering van de gebruikerservaring." En om dat te doen volgen ze waar je met je laptop of tablet heen gaat, welke websites je bezoekt, nemen ze je stem op, bepalen zij dat jouw contacten zomaar gebruik mogen maken van draadloze netwerken waar jij op in logt, wordt jouw internetverbinding door hun gebruikt om updates naar anderen te sturen etc etc.
Het is te gek voor woorden dat je bij Windows 10 onderhand 5 verschillende programma's moet gebruiken om al dat gespioneer en de bemoeizucht uit te schakelen.

reflecs
door reflecs Mar 19, 2017 om 15:35
1859 Antwoorden / 4 Vragen

100% mee eens. Heb een gloeiende hekel aan bedrijven die menen te mogen bepalen wat goed voor de klant is, of beter gezegd voor henzelf.
Ik doe daar niet aan mee. Alleen sneu voor de doorsnee gebruiker die zich dat niet realiseert en zich ertegen kan wapenen.
Al blijven er ook mensen die het echt niet interresseert.

aurora1
door aurora1 Mar 19, 2017 om 18:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hier gelukkig ook nog W7 met een vinkje voor al dan niet automatisch updaten.

Wi
door Wil_H Mar 19, 2017 om 19:49
270 Antwoorden / Vragen

Er is voor Windows 7 nog een extended support tot 2020 en dan kun je nog overstappen naar Windows 8.1 met een extended support tot 2025, maar dan ben je toch echt de klos.
Tenminste als je tegen die tijd niet besloten hebt om over te stappen op het gratis en privacy-respecterende Ubuntu.

aurora1
door aurora1 Mar 20, 2017 om 00:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik opteer dan voor W8.1 met die C.Shell..... erna zal mogelijk Ubuntu of Apple worden overwogen....

ro
door roderakker - Mar 19, 2017 om 18:23
17 Antwoorden / 20 Vragen

intern geheugen stuk ? haal alle strips er uit en kijk wat de pc dan doet
ben geen kenner maar gister stond ik bij een reparatie die daardoor succesvol was

aurora1
door aurora1 - Mar 20, 2017 om 00:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Controleer eventueel ook of de ventilator wel werkt en of er mogelijk stof zit dat verwijderd moet worden.