gs
door gscager Feb 12, 2024 om 16:35
Computers & telefonie

Pc stoort radio

hallo ik heb radio/cd/tape mini setje ,maar de laatste tijd als ik mijn pc aanzet gaat de radio vreselijk storen .
valt hier iets aan te doen .
voorheen deed hij dit nooit zo erg

h
groet

3186 14 Rapporteer
sira
door sira - Feb 12, 2024 om 16:39
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Waarschijnlijk staat de set te dicht bij de pc.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 12, 2024 om 17:01
2056 Antwoorden / Vragen

Eigenlijk hoort een "nette" computer niet te storen op de radio en zeker als hij dat voorheen niet deed is de computer langzaam aan het aftakelen, iets van een condensatortje gesneuveld. Is het al een oud beestje?

rj
door rjw - Feb 12, 2024 om 17:43
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Wat wel eens wil helpen is 1 van de apparaten kwartslag te draaien. Ook kan je proberen of ferrietkralen on de aansluitkabels helpen. En de afstand tussen de apparaten groter maken.

mahadma
door mahadma - Feb 12, 2024 om 19:28
11541 Antwoorden / 51 Vragen

De pc zal nieuwer zijn als de (naar ik verwacht) de radio/cd/tape setje. Let even waar de kbels lopen. En of de stekkers mogelijk wat "los" zitten.

br
door brui0929 - Feb 13, 2024 om 09:55
634 Antwoorden / 10 Vragen

De pc zend ook een signaal uit die door de miniset met gebruik makend van een losse antenne. Daardoor hoort u het programma lopen. Dit is niet goed voor uw oren. Het begint met een pieptoon ( aanloop toon begin programma) hierdoor weet de computer welk programma dit is en eindigt met pieptoon(uitlooptoon). Gebruik een coaxkabel en sluit die aan op de midiset.

ro
door ronny530 - Feb 13, 2024 om 14:26
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Heeft u al geprobeerd om de radio verder van de pc te zetten want het kan ook aan de radio zelf liggen.
Een pc kan eigelijk geen storing veroorzaken omdat die in een metalen kast gebouwd is.
Welk geluid hoort u uit de radio komen? als dat een soort knetterend geluid is zou dat door vonkoverslag in een ventilator kunnen komen maar als dat het geval is hoort u dat ook in de pc zelf.
Het blijft nu gissen want storen van een radio is een breed begrip en kan dus meerdere oorzaken hebben.

gs
door gscager - Feb 13, 2024 om 14:58
200 Antwoorden / 110 Vragen

dank voor reacties ,radio stoort alsof hij niet goed afgesteld is  net naast een zender ,
afstellen gaat automaties ,misschien word hij oud

Analoog
door Analoog - Feb 13, 2024 om 17:16
137 Antwoorden / Vragen

Heb het idee dat het ontvangen radio signaal gewoon te zwak is, want dat zou normaal gesproken niet moeten kunnen bij een goed signaal, misschien beetje uitvogelen om een antenne draad weg te leggen.....

erto171
door erto171 - Feb 14, 2024 om 11:17
12 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook zo,n mini setje  (Sony) en had een slechte ontvangst op de FM , door de antenne kabel te verplaatsen omhoog naar rechts of links was de ontvangst weer goed en ook de RDS deed het weer

erto171
door erto171 - Feb 14, 2024 om 11:21
12 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook zo,n mini setje  (Sony) en had een slechte ontvangst op de FM , door de antenne kabel te verplaatsen omhoog naar rechts of links was de ontvangst weer goed en ook de RDS deed het weer

Thijs12
door Thijs12 - Feb 14, 2024 om 11:21
538 Antwoorden / Vragen

Dect telefoons zijn ook berucht voor stoorsignalen zowel op FM als WiFi.

john devries
door john devries - Feb 14, 2024 om 12:00
218 Antwoorden / Vragen

Stekker van radio of PC omdraaien

marcvanhulst
door marcvanhulst - Feb 14, 2024 om 12:09
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb in mijn kennis databank zitten lezen en de enige wat er geschreven staat is dat mogelijk een oude mobiele telefoon in de buurt ligt van uw stereotoren of een mogelijkheid gevallen zou het mogelijk dat het om een oudere stereotoren kunnen zijn.

Misschien heb ik een oplossing voor u en dat is om de pc op een stopcontact aan te aansluiten op een andere groep. Het is - en dat moet ik wel meegeven - eventjes werk aangezien je dat pas weet wanneer je stuk voor stuk de stoppen uit en aan zet zodat je pc op een een andere groep staat.

Ik hoop dat dat helpt

Av
door AvR21057 - Feb 14, 2024 om 12:12
13 Antwoorden / Vragen

Er is altijd een storing geweest maar niet zo erg?
Als geen van de apparatuur is verplaatst dan moet het te lokaliseren zijn.
Dat iets inferieur is blijft ook een optie.
Zet beide verder uit elkaar en kijkt wat er gebeurt.