tu
door tukkertje Feb 15, 2012 om 23:26
Computers & telefonie

Pdf bestand

Ik heb iemand een fotopresentatie met onderliggende muziek gestuurd via 'grote bestanden versturen', maar die zegt dat hij dit bestand (wmv) niet kan openen. Hij vraagt mij of ik dit ook in pdf toe kan sturen.Is dit mogelijk en hoe doe ik dat?

505 5 Rapporteer

handboekict
door handboekict - Feb 16, 2012 om 00:35
80 Antwoorden / 0 Vragen

Hoogstwaarschijnlijk heeft de ontvanger niet de juiste codec.
Omzetten van een wmv naar pdf is geen sinecure.
Direct van wmv naar pdf gaat niet lukken.
Je zult eerst de wmv naar flv of mp4 moet converteren.
Zie: http://tv.adobe.com/watch/acrobat-x/adding-rich-media-to-pdf-files/

aurora1
door aurora1 - Feb 16, 2012 om 02:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag tukkertje,

Zou het kunnen zijn dat als je het bijv. een zip bestand verstuurd hebt dat de geadresseerde niet weet hoe hij dat bestand moet openen of dat hij niet weet hoe het werkt met de methode die je hebt gebruikt bij het versturen van de bestanden?

vr.gr.

diumenge
door diumenge - Feb 16, 2012 om 07:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

.wmv is een standaardbestandsformaat van Microsoft, dus als hij dat niet kan openen heeft hij misschien geen windows pc?

Maar je hebt dus een fotopresentatie gemaakt in de vorm van een filmpje met muziek, dat is inderdaad niet zomaar naar .pdf om te zetten. Je kan beter vragen wel video formaat hij wel kan lezen en het daar naar converteren.

Of met Slideshow Creator een nieuwe presentatie maken en die opslaan als .avi.

Er bestaat ook wel de mogelijkheid om een .pdf slideshow te maken, maar het is nou niet het meest geschikte formaat er voor. Maar je zou kunnen googlen op de combinatie: pdf slideshow.

freya
door freya - Feb 16, 2012 om 10:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo tukkertje,

Zoals al aangegeven gaat dat niet. Het .wmv-formaat is een video-formaat en het .pdf-formaat is een document-formaat. Dat zijn twee totaal verschillende dingen.

Waar heb je die 'presentatie' mee gemaakt? Powerpoint? Kun je het niet opslaan in een ander formaat? Als .pps bestand? De ontvanger moet dan wel over Powerpoint of een PowerpointViewer beschikken.

m..vr.gr. Freya

tu
door tukkertje - Feb 16, 2012 om 10:36
176 Antwoorden / 159 Vragen

Dank voor alle antwoorden en het is mij duidelijk geworden. Blij ben ik met het antwoord van Diumenge waarin hij de aandacht vestigt op de Slideshow Creator. Een mooie mogelijkheid om een presentatie te maken. Dat was me niet bekend.
De presentatie had ik overigens gemaakt met Picasa.