tappie
door tappie Apr 14, 2016 om 20:09
Computers & telefonie

Pdf wordt niet geopend door edge

Beste experts, kan iemand mij vertellen hoe ik, in win10, het openen van een pdf door een ander programma kan laten plaatsvinden, edge loopt zo vaak vast, ik heb geen optie rechtermuisklik/openen met....

vriendelijke groet, Tappie

15899 7 Rapporteer

Ma
door Mat Matheij - Apr 14, 2016 om 20:24
986 Antwoorden / 3 Vragen

Edge heeft zo is al gebleken meerdere privacyproblemen. Gaat het om een pc geleverd met Windows 10 of is deze geüpgraded. Pdf files kunt U te allen tijden beter met de daarvoor geëigende programma's als Adobe Reader openen. Voorts Flashplayer en Java hoewel steeds minder in gebruik. U heeft Edge niet nodig installeer Chrome Firefox oid die zijn meer gebruikelijk. KPN wil voor hun ITV gebruik maken van Explorer en Edge omdat die MS Silverlight door KPN gebruikt ondersteunen en de andere twee niet. Mvrgr.

akkerdistel
door akkerdistel Apr 15, 2016 om 12:25
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Geheel Windows 10 is 'n privacy probleem..

f.weele
door f.weele - Apr 14, 2016 om 20:31
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste tappie, allereerst zal je dan een pdf lezer moeten installeren. Als voorbeeld nemen we dan Adobe Acrobat Reader ( klik hier ). Open na de download en installatie Windows 10- instellingen. Klik op "Systeem (beeldscherm, meldingen, apps, energie)". Klik in de rechter kolom op "Standaard-apps". Klik onderin op " Standaardapp instellen door app". In de linkerkolom zie je dan oa. Adobe Acrobat Reader DC staan.  Klik hier op en ga naar "Dit programma als standaard instellen". Klik hier op en de standaard pdf lezer is Adobe Acrobat Reader. Of klik op "selecteren wat standaard met dit programma wordt geopend". Hier moeten alle hokjes zijn aangevinkt en dan rechtsomder op "opslaan" klikken.  Sumatra PDF is ook een goede en simpele reader, alleen werkt deze niet meer automatisch in win 10.

m.vr.gr.

Cookies
door Cookies Apr 14, 2016 om 20:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je bent net wat sneller, zie ik;-)

Cookies
door Cookies - Apr 14, 2016 om 20:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Download Adobe Reader (let op: vinkje weghalen bij installeer Google Chrome, tenzij je Chrome wilt hebben natuurlijk) https://get.adobe.com/nl/reader/

Als je Adobe al op je p.c. hebt staan, maar nog niet als 'standaard' ingesteld hebt: klik op de startknop, klik op instellingen, klik op standaard apps, klik op standaard apps per bestandstype kiezen, scroll daar naar beneden naar pdf en kies daar Adobe als standaard.

gsm
door gsm - Apr 14, 2016 om 20:48
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Persoonlijk zou ik niet voor Adobe Reader kiezen. Een zeer goede en snellere PDF lezer is Sumatra PDF.
Sumatra PDF kan behalve PDF ook nog andere formaten weergeven, zoals o.a. epub, het formaat dat veel voor elektronische boeken gebruikt wordt.
Via instellingen, Systeem en Standaard-apps kun je instellen dat Sumatra PDF het aangewezen programma is voor het lezen van PDF bestanden.

Cookies
door Cookies Apr 14, 2016 om 21:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ken Sumatra pdf nog niet, maar ik lees wel wat problemen met adware die je gratis mee krijgt? Zucht....hier een link plaatsen, werkt nog steeds niet. Dan maar zo http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/sumatra-pdf-viewer-pdf-bekijken-adobe-alternatief

gsm
door gsm Apr 14, 2016 om 21:20
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb zelf op de gratissoftwaresite gemeld dat ik tegelijk met Sumatra een virus (qksee en nog veel meer) binnen kreeg. Na diverse testen kom ik echter tot de conclusie dat Sumatra PDF hoogst waarschijnlijk wel schoon is en dat de besmetting op een andere manier binnen gekomen moet zijn. Juist Adobe wordt trouwens veelvuldig belaagd met Malware.

Cookies
door Cookies Apr 15, 2016 om 01:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je schrijft daar: voorlopige eindconclusie, dus 100% zeker ben je nog niet. Er zit voor mij een groot verschil in of een programma zelf adware er bij installeert of dat een programma geïnfecteerd raakt door bronnen van buiten af. Ik hou het voorlopig maar bij Adobe, geen last van log en/of traag.

gsm
door gsm Apr 15, 2016 om 10:50
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@CAROLA83
Honder procent zekerheid bestaat niet.
Ik heb wel Sumatra diverse keren weer verwijderd, steeds opnieuw gedownload en geïnstalleerd, zonder opnieuw een virus op de PC te krijgen.
Zodoende ben ik er redelijk zeker van, dat Sumatra PDF veilig is, maar veiligheid is tevens afhankelijk van de betrouwbaarheid van de download-website.

reflecs
door reflecs Apr 15, 2016 om 11:23
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik gebruik Sumatra al jaren. Klein en erg snel in het openen van bestanden. Heb het zojuist nog een keer geïnstalleerd vanaf de website van Sumatra. Geen melding van de AV. Ook niet van Ad-aware. Geen rare vermeldingen in Windows, geen nieuwe extensies in Firefox.

akkerdistel
door akkerdistel Apr 15, 2016 om 12:34
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Sumatra kan geen rommel bevatten, daar is het veel en veel te klein voor :-). https://www.virustotal.com/nl/url/897751beb61ff3ba12b801e51f16088f7b6ff74d6869dd86158669af625c6d2b/analysis/ veel schoner als dit gaat het hem echt niet worden. Daarnaast kijk eens binnen je PC waar Adobe zich allemaal nestelt, dat noemen ze ook wel gewoon spyware. Oké bij Adobe flash is het nog erger, die logt welke sites (met flash) jij allemaal bezoekt.. Voor de bekende roepers dat dat onzin is, kijk maar eens in jouw firewall o.i.d. (hé maar die heb ik niet, O.M.F.G. :-)).

gsm
door gsm - Apr 14, 2016 om 20:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hier de link naar Sumatra PDF:  Sumatra PDF.

jo
door jorisw - Apr 15, 2016 om 11:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ondersteunt Windows nog steeds geen pdf zonder dat je eerst extra toepassingen moet installeren? Wat een baggerzooi. PDF is de de-facto standaard voor documenten. Dat zou toch gewoon moeten werken zonder dat de gebruiker allemaal dingen moet gaan doen?

gsm
door gsm Apr 15, 2016 om 12:20
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Windows is een besturingssysteem, dat er voor dient te zorgen dat ontelbare toepassingen op de computer kunnen worden gebruikt. Een van die toepassingen is het decoderen en presenteren en afdrukken van zogenaamde PDF documenten. Uiteraard kan het niet de bedoeling zijn dat het besturingssysteem de uitvoering van ongelooflijk veel verschillende toepassingen op zich neemt. Het besturingssysteem zou een duizendpoot of eigenlijk een megapoot moeten worden en dat zou leiden tot een opgezwollen onbruikbaar gedrocht. Praat er eens over met Linus Thorvalds. Die heeft veel verstand van besturingssystemen in het algemeen en van linux (naar hem vernoemd) in het bijzonder.

audb
door audb - Apr 15, 2016 om 12:35
1668 Antwoorden / 5 Vragen

http://www.foxitsoftware.com/Secure_PDF_Reader/

Deze kan wel een plugin installeren zodat je weer in je browser pdf`s kan lezen.

Het is wel iets zwaarder dan Sumatra maar heeft wel een veilige modus.