go
door goededag Mar 5, 2006 om 02:28
Computers & telefonie

Pentium

is een pentium 4 550 3400mhz fsb800 een goede processor voor video te bewerken

en waar wat betekent 800 fsb en waar voor is ie

337 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 5, 2006 om 09:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou je dat niet gewoon in de winkel kunnen vragen waar je die computer gaat kopen ?

Hier krijg je toch alleen maar antwoorden van mensen die denken dat ze overal verstand van hebben.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2006 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb hier geen verstand van in ieder geval niet genoeg.

Ik vind de opmerking wel heel degenererend aangezien ik toch heel veel antwoorden van mensen die er wel degelijk verstand van zaken hebben over het onderwerp, zie bijv de reactie na die van u.

Afgezien daarvan een reactie vanuit gevoel kan soms ook als zinvol worden ervaren.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2006 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook goededag,

Deze Pentium is gewoon een snelle jongen.
Hij draait intern op een klokpuls met een frequentie van 3400 MHz.
Naar het moederbord toe kan de processor data versturen met een snelheid van 800 MHz. FSB betekent: Front Side Bus.
Vergelijk de FSB met een snelweg tussen processor en geheugen.
De 800MHz kun je vergelijken met een aantal auto's van 800.000.000 (800 millioen) per seconde dat op de snelweg voorbij raast.

Of je ook Video kunt bewerken hangt voor een heel belangrijk deel af van de rest van de PC, met name het geheugen (type en grootte) en van de Videokaart (NVidia of ATI chipset en de snelheid).
Tevens is een grote harde schijf wel noodzakelijk voor het serieuze videowerk.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Mar 5, 2006 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je reactie ik dacht eerst dat fsb  iets met een aan sluiting te maken had een snelle poort of zo iets hardeschijf is 250gb en videokaart is van nvidia 66oo GT dacht ik. zo ver dat ik weet wel voldoende

ve
door verwijderd - Mar 5, 2006 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik kan  de pc kopen van een kennis daarom en ik wist niet wat fsb betekenden ook bij google gekeken maar daar werd ik ook niet veel wijzer van

ve
door verwijderd - Mar 6, 2006 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het helemaal geen degenererende opmerking. Ik zou niet eens weten wat dat is: een degenererende opmerking. Correct nederlands is volgens mij: denigrerende opmerking.

Kort gezegd is de PC redelijk snel. Er zijn een paar zaken van belang: wat voor HD zit erin? Is dat IDE, SCSI of SATA?
Hoeveel geheugen zit erin en van welk type?
Ben je van plan een videobewerkingskaart te kopen?

Dat laatste is op zich wel van belang, want voor bewerken moet je dus eerst zorgen dat je de video in je PC krijgt, die vervolgens bewerken en dan moet tíe weer uit je PC en op??? DVD?
Videobewerkingskaarten worden vrijwel altijd geleverd met bijbehorende software. Wat voor soort filmpjes wil je eruit krijgen en in welke kwaliteit?

Snelle schijven (liefst SATA) en veel en snel geheugen zijn absoluut een must voor het behoorlijk bewerken van video. Maar dat hangt wel af van de kwaliteit die je wilt bereiken.

De genoemde PC zal de bottleneck niet zijn, meer het geheugen, de schijven en de gebruikte videobewerkingskaart. En natuurlijk de kwaliteit die je wilt bereiken.