br
door brasto Feb 15, 2010 om 13:51
Computers & telefonie

Phising

ik ontvang onderstaande email en probeer de controlerende instanties te informeren om deze afzender het zwijgen op te leggen.
Het verbaast mij dat dergelijke berichten NIET worden onderschept door mijn provider of eigen beschermingsfilters. Het lukt mij ook niet om dit bericht naar Ziggo te sturen.....

Geachte mail.ziggo.nl e-mail account gebruiker,

We schreven u op 15 februari 2010 te adviseren dat u het wachtwoord op uw account om ongeautoriseerde toegang te voorkomen houden met volgende
het netwerk instructie we eerder meegedeeld alle Mailhub systemen zullen ondergaan regelmatig gepland onderhoud. Toegang uw e-mail via de Webmail client zal niet beschikbaar zijn voor enige tijd
tijdens deze aanhoudingsperiode. We zijn momenteel verbetering van onze databank en e-mail account center dat wil zeggen de homepage te bekijken. Wij zijn het verwijderen van oude [https: / / mail.ziggo.nl / l rekeningen die niet meer actief te maken meer ruimte voor nieuwe accounts gebruikers. We hebben ook onderzocht een systeem breed
security audit te verbeteren en te versterken onze huidige veiligheid.

Om gebruik te blijven maken van onze diensten die u nodig te actualiseren en herbevestigd uw e-mailaccount gegevens zoals hieronder gevraagd. Te voltooien
uw account opnieuw bevestiging, moet u antwoord op deze e-mail onmiddellijk en Voer uw account
bijzonderheden zoals gevraagd hieronder.

Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Geboortedatum
Toekomstige Wachtwoord:

Niet om dit te doen zal onmiddellijk maken van uw account gedeactiveerd onze database en service zal niet onderbroken worden als belangrijke berichten kunnen ook worden verloren als gevolg van de dalende opnieuw bevestigd aan ons uw account
details.

Onze excuses voor het ongemak dat dit u zal veroorzaken tijdens deze periode, maar het vertrouwen dat we zijn hier om u beter en de wijze dienen meer technologie die draait om e-mail en internet. Het is ook relevant, begrijp je dat onze primaire zorg is voor onze klanten,
en voor de beveiliging van hun bestanden en gegevens.

Bevestigingscode: mail.ziggo.nl -/93-1A388-480 Technical Support Team

1357 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 15, 2010 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi,
Denk dat ook mijn beperkte kennis van nederlands genoeg is om deze mail direct te verwijdern. Dit is echte onzin. Wanneer jij helemaal zeker wilt zijn, bel dan ook Ziggo eerst voor je verdere actie doet

Yours truly
CG

ve
door verwijderd - Feb 15, 2010 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

aan City Guy,
Ja dat hoef je mij ook niet uit te leggen, het is een duidelijke auto-vertaling van een hoeveelheid onzin.
Als we allemaal gewoon alle mail laten binnenkomen en pas achteraf gaan weggooien kunnen dit soort figuren ongestoord hun gang blijven gaan totdat ze wel beet hebben. (Heb je zelf wel eens gebeld met Ziggo?, ik wil gewoon niet dat zij rijk worden van mijn telefoon tikken en verwacht een *.@ziggo.nl adres van die jongens)

Mijn bedoeling is dus om de afzender(s) van dit soort mails aan te pakken en minimaal hun IP te blacklisten. Inmiddels weet ik dit van de afzender:(Ik hoor graag van onze forum leden wat of je hier mee kunt aanvangen....)

Return-path:
Received: from smtp11.gn.mail.iss.as9143.net ([212.54.34.142])
by mta2z1.gn.mail.iss.as9143.net
(Sun Java(tm) System Messaging Server 6.3-7.04 (built Sep 26 2008; 32bit))
with ESMTP id ; Mon,
15 Feb 2010 12:34:45 +0100 (CET)
Received: from mx2.gn.mail.iss.as9143.net ([212.54.34.101])
by smtp11.gn.mail.iss.as9143.net with esmtp (Exim 4.69)
(envelope-from ) id 1NgzDs-0005sv-38; Mon,
15 Feb 2010 12:34:40 +0100
Received: from mailfe01.tele2.ch ([212.247.154.8] helo=swip.net)
by mx2.gn.mail.iss.as9143.net with esmtp (Exim 4.69)
(envelope-from ) id 1NgzDn-0007f8-9X; Mon,
15 Feb 2010 12:34:35 +0100
Received: from [213.239.234.56] (account eu1553751@tele2.ch)
by mailbe06.swip.net (CommuniGate Pro WEBUSER 5.2.19)
with HTTP id 56169851; Mon, 15 Feb 2010 12:34:12 +0100

ve
door verwijderd - Feb 15, 2010 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

brasto,

Dit zijn eendagsvliegen, dus: wat je vandaag weet, is morgen al weer verouderd.

Groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 15, 2010 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wis dergelijke mails nadat ik ze bij b.v. hotmail of mijn provider gemeld heb.
U zou de afzender kunnen blokkeren in uw mailprogramma, maar dat is w.s. ook zinloos omdat ze regelmatig van email adres veranderen.

ve
door verwijderd - Feb 15, 2010 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo brasto,

Dat dergelijke mailtjes door je provider niet onderschept worden ligt hoogstwaarschijnlijk aan het spamfilter dat je provider gebruikt. Zelf zie ik dergelijke mailtjes regelmatig in mijn spambox, dus blijkbaar is het spamfilter van xs4all wat beter in het onderscheppen van dergelijke mailtjes dan het filter bij Ziggo.

Laatst kreeg ik een bijna identiek mailtje, waarin alleen maar gesproken werd over een 'webmailaccount'. Afkomstig van webmail.nl en als je daar naartoe surft wordt je omgeleidt naar Ziggo. En dan te bedenken dat ik bij xs4all zit.....

Uitroeien van dit soort rotzooi is onbegonnen werk. Telkens weer andere adressen en andere IP-adressen. Gewoon weggooien dus.....

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Feb 15, 2010 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan de HOND,
Kijk onderstaande link verklaart mij al heel veel:
http://www.xs4all.nl/klant/helpdesk/email/spam/headerslezen.php

Ik zoek inderdaad naar een pro-actieve aanpak, alleen maar DELETEN is te simpel.
Van mijn dik betaalde ISP & postafhandelaar (ZIGGO) verwacht ik dat zij proberen zaken als Spam, Virus, Phising etc in te dammen. Als klant wil ik meewerken mijn ISP van informatie te voorzien als hun Filters kennelijk niet correct functioneren.
Ze opbellen is mij te omslachtig, mijn andere mail afhandelaar Google heeft een eenvoudige ''Click Here To Report Malicious Mail''.

Wie op dit forum weet nu eigenlijk het juiste (werkende) email adres van de Nederlandse organisatie waar je kopieën van verdachte mail naar toe kunt sturen, zodat de HH Spammers etc. zullen worden aangepakt.