fransmariet
door fransmariet Jan 7, 2011 om 10:32
Computers & telefonie

Pictogram

Ik heb in mijn Documenten een pictogram staan dat ik niet kan verwijderen.Map grootte is O Mb [dus leeg]
Steeds krijg ik het bericht [fout bij verwijderen] kan geen gegevens van het bronbestand of op de bron schijf lezen.
Hoe los ik dat op?????

10412 27 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien de foutmelding vermoed ik dat de map of de schijf waarop die map staat beschadigingen bevat.
Voer eens een schijfcontrole uit op die schijf, waarbij je het bovenste vinkje (fouten automatisch herstellen) aangevinkt is.
Probeer het daarna nog eens.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het plaatje geeft aan dat het TXT bestand is. Deze worden ook door programma's aangemaakt voor het weg schrijven van programma's gegevens. Vaak betreft het tijdelijke instellingen of foutrapporten. Maar je kan zelf ook je Word bestanden opslaan als TXT dat staat voor alleen tekst zonder opmaak. En neemt weinig geheugenruimte.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Omdat je er geen doel aan kan vinden kan het bestandje ook gemaakt worden door de harde schijf zelf. Als je het niet kunt verwijderen heeft het een koppeling met het register en kan het voor de harde schijf info bevatten, die je niet mag verwijderen.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met een 'pictogram'. Er hoort nog een extensie bij zoals (*.doc of *.jpg). Wat gebeurd er als je klikt op het 'pictogram' en wat stelt het pictogram voor?

Het gebeurd heel erg vaak dat men iets weggegooid en het daarna weer annuleert, dan krijg je dergelijke bestanden die in een lijst '0 bytes' aangeven maar wel degelijk aanwezig zijn. Heeft dit 'bestand' nog een naam of is het naamloos geworden?

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

natuurmens schreef op vrijdag 7 jan 2011, 12:49: Omdat je er geen doel aan kan vinden kan het bestandje ook gemaakt worden door de harde schijf zelf. Als je het niet kunt verwijderen heeft het een koppeling met het register en kan het voor de harde schijf info bevatten, die je niet mag verwijderen.

Denk niet dat dit het geval is omdat het anders wel 'verborgen' zou zijn. De Schijf maakt natuurlijk niks uit zichzelf aan, dat zou hoogstens het systeem nog kunnen. Het kan een systeem-file zijn maar dan verbaast het mij toch dat het niet om een verborgen file gaat.

Over het algemeen wordt er zoveel gerommeld op een systeem dat Windows ® door de bomen het bos niet meer ziet. Het kan ook om een file gaan die bij een programma hoort wat 'verwijderd' is maar niet op de juiste manier.

Kortom, het zou van alles kunnen zijn en hoe meer info des te eerder kan er geholpen worden.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klik eens met je rechtermuisknop op dit pictogram en kijk eens bij eigenschappen wat voor een bestand het is.Dan zie je het bestandstype / programma waar het mee is gemaakt. Daar kan het dan mee bewerkt of verwijderd worden .

Om verwarring te voorkomen zijn TXT bestanden Tekstbestanden. Word bestanden zijn bestanden met de extensie ( .doc ) Een plaatje (afbeelding) heeft de extensie .jpg .gif .png of bmp .

Succes
Hans

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

txt staat voor tekstbestand (vlgs dos-regels)

Als het ook een naam heeft dan valt met Start-Zoeken het bestandje toch weg te halen als het blijkt dat er aan dit bestand ook een aantal sub-dir's aan hangen.
Daar zal dan ongetwijfeld ook een exe,of een com bi zitten en die zijn inderdaad niet zomaar te verwijderen als niet alle sub-dir's verwijderd zijn.= stuk voor stuk verwijderen.
Als het werkelijk een icoontje is (snelkoppeling) dan moet het toch gewoon in die vuilnisbak te werpen zijn en dan vuinisbakkeuze "leeg maken".

Ach ja, en zo gaan weer de dagen van dit nieuwe jaar voorbij.
Op naar de zomer.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op vrijdag 7 jan 2011, 11:29: Hallo fransmariet,

Probeer eerst eens of je het pictogram/de map een andere naam kunt geven en of je het dan kunt verwijderen.

Lukt dit niet gebruik dan unlocker.

Suc6
kAN unlocker niet downloaden

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo fransmariet,

Probeer eerst eens of je het pictogram/de map een andere naam kunt geven en of je het dan kunt verwijderen.

Lukt dit niet gebruik dan unlocker.

Suc6

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@fransmariet,

Hoe zo niet?
Klik op de gegeven link en scroll even naar beneden en druk op het blauwe pijltje in het lijstje.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@fransmariet,

Probeer anders deze link.

Suc6

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

fransmariet schreef op vrijdag 7 jan 2011, 13:41:
edrick3 schreef op vrijdag 7 jan 2011, 11:29: Hallo fransmariet,

Probeer eerst eens of je het pictogram/de map een andere naam kunt geven en of je het dan kunt verwijderen.

Lukt dit niet gebruik dan unlocker.

Suc6
kAN unlocker niet downloaden

Als iets gelocked is dan kan Unlocker begruikt worden . Wat hier bedoeld wordt is geen gelockt bestand!!

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Zoek op internet het programma Unlocker. Wijs de map met dat programma aan,unlock en je kunt de map verwijderen.

Succes

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens in veilige mode deze map wegtehalen,

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan ook het volgende proberen.
Met de rechtermuisknop op het picto gaan staan en aanklikken voor de eigenschappen,
helemaal onderop staat of het bestand alleen lezen of archief is, is het alleen archief (vakje is blauw) dit weghalen.
Er komt meestal de vraag of je dat voor alle bovenliggende mappen wilt doen zeg gerust ja.
Als het vlakje dus weer blanco is nogmaals proberen weg te gooien.
Succes

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of je laat het gewoon staan..........

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

polleke1945 schreef op vrijdag 7 jan 2011, 14:38: Of je laat het gewoon staan..........

Of je geeft gewoon geen antwoord!

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit komt meestal voor als een bestand gedeeltelijk is geschreven, door bijv: een plotselinge vastloper of stroomuitval. Je hebt dan dus een fout in het bestandssysteem. Zoals al gesuggereerd moet Schrijfcontrole dit kunnen oplossen.

Als dat niet werk zul je hulp van een expert nodig hebben, die met het programmaatje debug kan omgaan of inderdaad het bestand gewoon laten staan.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al geprobeerd, om dit bestand onder DOS te verwijderen?

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jank, iemand die deze vraag steld wie niet eens wat DOS is.

Probeer het volgende:

1. Druk direct bij het opsterten van de computer een paar maal op F8
Kies veilige modus en kijk of je hem dan wel kunt verwijderen.
2. Start de computer normaal op en ga naar de startknop en type bij uitvoeren
of zoeken CMD en druk op enter.
Je krijgt een zwart schermpje en typ daar CHKDSK C: /F en druk op
enter probeer bestand daarna nog eens te verwijderen.

Suc6
Groetjes Keessie

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 23:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

qpc schreef op vrijdag 7 jan 2011, 12:37: Gezien de foutmelding vermoed ik dat de map of de schijf waarop die map staat beschadigingen bevat.
Voer eens een schijfcontrole uit op die schijf, waarbij je het bovenste vinkje (fouten automatisch herstellen) aangevinkt is.
Probeer het daarna nog eens.
helpt niet

ve
door verwijderd - Jan 8, 2011 om 00:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op vrijdag 7 jan 2011, 13:48: @fransmariet,

Probeer anders deze link.

Suc6[/quot

Alvast bedankt.
De tweede link werkte nadat ik unlocker zijn werk had laten doen geen reactie.
Daarna rechts klik op pictogram,toen kwam unlock help en verwijderen en weg was
het pictogram naar de prullenbak maar daar was niks meer.
Dus weg is weg.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2011 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Start de comp. opnieuw op en druk gedurende het opstarten diverse malen de F8 toets in, zodat de machine in de veilige mode komt.
Probeer nu het bestand te verwijderen.
Bij mij lukte het op deze manier.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2011 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@fransmariet,

Mooi dat het opgelost is en bedankt voor het terugmelden.

Goed weekend.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2011 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

f.a.vissers schreef op zaterdag 8 jan 2011, 11:21: Start de comp. opnieuw op en druk gedurende het opstarten diverse malen de F8 toets in, zodat de machine in de veilige mode komt.
Probeer nu het bestand te verwijderen.
Bij mij lukte het op deze manier.

Halloooooo, dat is hierboven al 5X geadviseerd.
Overigens kunt u hierboven ook lezen dat het probleem is opgelost.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2011 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb ik ook gehad,maar naar een paar keer drukken bleef het ook staan,maar de volgende dag toen ik mijn pc weer aan deed was het toch weg ra ra ra.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2011 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Halloooooo, dat is hierboven al 5X geadviseerd.
Overigens kunt u hierboven ook lezen dat het probleem is opgelost.

@polleke 1945

Beter 5x hetzelfde advies als zo'n nietszeggend antwoord van: --of je laat het gewoon staan--

Alsof dat niet irritant is...........

polleke1945 schreef op vrijdag 7 jan 2011, 14:38: Of je laat het gewoon staan..........