richardkrens
door richardkrens Apr 27, 2008 om 11:36
Computers & telefonie

Picture It! werkt niet meer

Geachte Experts,

ik heb windows xp en wilde een foto bewerken met picture it! Ik kreeg toen plotseling de volgende mededeling te zien:

Microsoft Visual C++

Runtime Library Runtime Error!
Program: C:\Program Files\Microsoft Picture It!2002\Pip.exe

Abnormal program termination

heb geprobeerd een restore te doen maar die mislukte en nu kan ik geen foto meer bewerken (speciaal 'kleiner' maken voor verzending met email. de zgn 'slideshow' werkt nog wel. gaarne advies

richard

1671 11 Rapporteer

freya
door freya - Apr 27, 2008 om 11:41
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Richard,

Kun je het programma niet gewoon verwijderen en opnieuw installeren? Zal wel op een, bij de PC geleverde, CD staan.

m.vr.gr. Freya

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 27, 2008 om 11:53
16897 Antwoorden / 202 Vragen

of in de restore partititie als de PC al voorgeïnstalleerd was met o.a. dat programma.

Het uitvoeren van systeemherstel naar een moment dat deze storing zich nog niet voordeed kan ook de oplossing zijn, in ieder geval de moeite van het proberen waard.

freya
door freya - Apr 27, 2008 om 12:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Overigens, Picture It! wordt vaak als onderdeel van de Microsoft Works Suite bij computers meegeleverd. Kijk dus op de Works CD's als je die hebt.

Freya

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 27, 2008 om 12:20
16897 Antwoorden / 202 Vragen

of herhaald kijk dan bij restore als de PC is voorgeïnstalleerd en daar bij workrs

gsm
door gsm - Apr 27, 2008 om 21:47
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb wat zoekwerk verricht en een artikel over dit probleem, met een link naar een Microsoft download gevonden. Mogelijk is die patch de oplossing:

  http://support.microsoft.com/?kbid=316861

GSM

richardkrens
door richardkrens - Apr 27, 2008 om 21:49
7 Antwoorden / 7 Vragen

beste GSM

een bossie rode rozen voor U! ben dankbaar voor uw speurwerk en heb file gedownload en het loopt weer op kogellagertjes!!

nogmaals veeeeeeel dank! richard

gsm
door gsm - Apr 27, 2008 om 23:19
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Graag gedaan en hartelijk dank voor deze melding.

GSM

be
door bernadette3 - Apr 28, 2008 om 13:20
24 Antwoorden / 5 Vragen

Bedankt GSM! Ook ik ben hier mee geholpen!

Nadat ik het geheugen van mijn PC had laten vergroten, werkte ook bij mij Picture It! niet meer en kreeg ik dezelfde melding als Richard. Omdat ik het programma niet zo veel (meer) gebruikte dacht ik: laat maar zitten.

Ik zag deze vraag en jouw antwoord en heb toen het bestandje gedownload en........... Picture It! werkt weer perfect.

Nogmaals dank en vriendelijke groet,

Bernadette

pr
door pravia - Jun 5, 2009 om 17:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, Ik heb nu hetzelfde probleem als hierboven vermeld. Echter de link c.q. oplossing die destijds is gegeven door GSM werkt niet meer. Weet iemand waar ik nu de oplossing kan vinden?

De link die niet meer werkt is:

http://support.microsoft.com/?kbid=316861

Alvast bedankt.

aurora1
door aurora1 - Jun 5, 2009 om 19:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op google intikken: kbid316861. Je ziet dan bovenaan een forum (MS) over het probleem en vermoedelijk kun je ook de bedoelde patch via die site downloaden. Daarvan wordt onderaan gezegd dat je die patch niet altijd beschikbaar is en je hem daarom ook maar in een aparte map moet bewaren, als ik het goed gelezen heb.

Je kunt ook nog via de link die de patch niet meer geeft ipv wat in het zoekvakje staat, Picture it tikken. Vervolgens komt een lijst met probleemstellingen en oplossingen, daar even tussen zoeken.