ar
door arnel Sep 9, 2005 om 21:28
Computers & telefonie

Planet ADSL opzeggen hoe dan toch een emailadres?

Wij hebben via KPN een ISDN telefoonabonnement, daarnaast ADSL met provider Planet. We vinden het totaal nogal duur, zit ook domeinhosting voor website bij. Alleen Planet kost al 45 per maand, we willen de website bijv door Lycos laten doen, dat kost ong 30 per jaar.
Maar hoe komen we dan aan een normaal e-mailadres, want we willen geen hotmail adres voor ons privé.

Of zou alles bij Wanadoo kunnen? dus telefoon + internet en dan de website bijv. via lycos of andere aanbieder. 4 telefoonnummers hoeven we niet meer zoals nu met ISDN maar wel 2 nummers omdat ons bedrijfje een eigen nummer heeft.

428 7 Rapporteer

redfloor
door redfloor - Sep 9, 2005 om 21:58
166 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb er niet al te veel verstand van, maar ik weet dat je vaak bij een eigen internetpagina een 'alias'-emailadres kun aanmaken. Deze stuur je dan vervolgens door naar een gratis emailadres, zoals gmail.

Ben trouwens wel benieuwd waarom jullie geen hotmail o.i.d. willen hebben. Ik weet dat je bij gmail gratis een emailaccount kunt aanmaken, waarbij je 1 GB opslagruimte krijgt.

Met vriendelijke groet,

Floor

hoffie1965
door hoffie1965 - Sep 9, 2005 om 22:36
126 Antwoorden / 0 Vragen

misschien kan je je probleem iets duidelijk omschrijven???

want wat wil je nou? okee weg bij planet omdat het 45 euro per maand kost, maar als je zou gaan kijken bij planet kom je er vast wel achter dat planet ook goedkopere abo's heeft... kijk is prachtig dat Lycos het voor 30 euro per jaar doet, maar dat komt dan wel bovenop je ADSL abo, terwijl je bij 99% van de ADSL leveranciers gratis ruimte hebt voor een website....

En ehhh wat betreft die Wannadoo (denk live box) doe daarvoor hier maar eens een zoekopdracht, denk niet dat je als bedrijf erg vaak niet te bereiken wil zijn

S6

hoffie1965
door hoffie1965 - Sep 9, 2005 om 22:38
126 Antwoorden / 0 Vragen

Redfloor, het staat zo lullig een bedrijf met een hotmail account, ik zou die inm ieder geval niet serieus nemen

redfloor
door redfloor - Sep 9, 2005 om 23:00
166 Antwoorden / 21 Vragen

hoffie, dat snap ik inderdaad ook wel. Ik heb echter ook stiekem een hotmail. Inmiddels heb ik ook diverse 'professionele' emailadressen. Deze zijn allemaal echter 'alias-adressen'. Uiteindelijk komt het allemaal in mijn hotmail terecht, alleen staat het wat professioneler.

hell-rider
door hell-rider - Sep 13, 2005 om 15:08
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Arnel,

Blijf zitten waar je zit en verroer je niet.

Stom antwoord misschien maar als ik het goed begrijp werkt nu alles naar behoren alleen je denkt dat je een beetje veel betaald.

KPN en ISDN is relatief duur terug naar een normale lijn gaat niet want je hebt 2 nummers nodig. Ik neem aan dat je een ADSL verbinding hebt en die loopt ook via KPN.

Als je de boel zou gaan veranderen en je neemt b.v. bij Wanadoo een abonnement, niet eens de snelste, ben je ook € 34.95 per maand kwijt. Nu heb je nog de hosting erbij voor je website plus je mailadressen. Natuurlijk zullen er ook goedkopere aanbiedingen zijn maar als je gaat veranderen zeg ik niet doen, je hoort alleen maar narigheid als er veranderd wordt van providers.

Daarom denk ik dat mijn eerste zinnetje een verstandige keuze is maar een beslissing nemen doe dat in ieder geval niet overhaast dat scheelt een hoop ergernis.

Succes met je beslissing, WillemG

ar
door arnel - Sep 13, 2005 om 15:10
3 Antwoorden / 17 Vragen

Dank jullie wel voor je moeite, we gaan het overleggen, het laatste wat ik heb nagevraagd is ADSL via Casema, dan kom ik op 35,= per maand met 2 telefoonnummers, we hebben nog tot eind deze maand de tijd om KPN op te zeggen en Planet kan pas per 1 december, dus blijven we nog even  wikken en wegen.

re
door renate_b60 - Sep 22, 2005 om 12:38
33 Antwoorden / 10 Vragen

Wat overigens ook een mogelijkheid is is een inbelabonnemetn afsluiten bij planet of HetNet. Dan heb je voor 2.95 per maand iets van 5 email adressen van hen. En de inbelverbinding gebruik je geowon helemaal niet. Via wanadoo zou ik niet gaan, want dat brengt alleen maar problemen met zich mee.