laszlo1
door laszlo1 Jan 20, 2006 om 19:05
Computers & telefonie

Port 6881

goedenavond ik wil graag een filmje downloaden via een bittorentbestand maar de computer zegt port 6881 is blacklisted en deze moet ik openzetten maar hoe kom ik daar?om die port open te zetten,vrolijke groeten laszlo

3189 16 Rapporteer

fi
door fieraku - Jan 20, 2006 om 20:07
13 Antwoorden / 8 Vragen

als je een fire wall hebt of zone labs integrity client kijk je naar de progr. die acsess op internet hebben dus hier bittorrent progr. je drukt een keer daar met de linker muis en als het goed is bij fire wall pag. onder kan lezen de naam van prog. de versie enzov. en naast ook add& options. druk op options en bij de volg. pagina kan je zien  welke port en hoe de access van die prog. is je kan de instellingen met jou smaak aanpasen.good luck

luceos
door luceos - Jan 21, 2006 om 02:28
14 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een router gebruikt, moet je even de handleiding van de router erbij pakken en daar via je webbrowser de poort met NAT doorforwarden. Dit klinkt ingewikkeld, maar als je het bijbehorende scherm voor je hebt, valt het wel mee. Check de handleiding en zoek op hoe je in het adminscherm kan komen..

Succes en als het niet lukt, ff posten!

ma
door maikelsp - Jan 21, 2006 om 20:45
16 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer in je Bittorrent programma een andere poort te kiezen. Vaak wordt poort 6881 niet door je firewall geblokkeerd, maar door de torrent site. Probeer een poort te kiezen tussen de 15000 en 25000.

Als je niet weet niet hoe dit moet, reageer dan even met welk programma je gebruikt.

laszlo1
door laszlo1 - Jan 22, 2006 om 11:39
15 Antwoorden / 11 Vragen

ik gebruik een e-tech adsl usb modemv2 gebruik dus geen router

heb ook al lopen googlen maar daar kom ik er ook niet uit weet niet hoe je bij de port komt,gr laszlo

dirck
door dirck - Jan 22, 2006 om 12:03
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Zoals Maikelsp al vroeg, welk programma gebruik je?

port
6881 is blacklisted

wouteroud
door wouteroud - Jan 22, 2006 om 15:54
45 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk heeft je modem een ingebouwde router, als je het ip-adres van je router hebt zou dat al een goed begin zijn.

wouteroud
door wouteroud - Jan 22, 2006 om 16:07
45 Antwoorden / 0 Vragen

om hierachter te komen moet je naar Start > Uitvoeren in het venster type je dan cmd klik dan op okay, als het goed is krijg je nu een commando venster.

Type hier ipconfig nu moet je kijken bij Ethernet adapter Local Ethernet Adapter. Hier staan nu IP Address en Default Gateway. (Laat dit venster even open)

IP Address is het IP adres van je pc. Default gateway is het ip adres van de modem/router. Voor de getallen reeks van de default gateway in in je internet browser (inclusief punten), met een beetje geluk kom je nu in het configuratiescherm van de modem/router.

In dit scherm moet je zoeken naar een menutje dat zoiets als NAPT of NAT heet. Als dit er is dan moet je in dat menu de poort 6881 open zetten en door laten sturen naar het ip adres van je pc.

wouteroud
door wouteroud - Jan 22, 2006 om 16:08
45 Antwoorden / 0 Vragen

welkprogramma je gebruik doet er niet echt toe.

dirck
door dirck - Jan 22, 2006 om 16:22
3201 Antwoorden / 3 Vragen

En hoe wou je dat dan doen met een USB modem.

user123
door user123 - Jan 22, 2006 om 17:28
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Het programma doet er wel toe.

een router geeft deze foutmelding niet.

wouteroud
door wouteroud - Jan 22, 2006 om 17:50
45 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, een router geeft zo`n foutmelding niet. Dat klopt, maar deze foutmelding betekent bij elk programma hetzelfde. De enige oplossing is dan oko een poort forwarden met je router.

wouteroud
door wouteroud - Jan 22, 2006 om 17:51
45 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe bedoel je precies? Een USB modem moet toch ook een IP adres hebben...

user123
door user123 - Jan 22, 2006 om 19:01
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer je gebruik maakt van een softwarematige firewall kun je forwarden wat je wilt maar de foutmelding blijft.

user123
door user123 - Jan 22, 2006 om 19:03
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, er is bij een USB modem geen sprake van een Lokaal netwerk, er is dus ook geen sprake van een lokaal IP-adres.

Zoek ff op google aub

laszlo1
door laszlo1 - Jan 22, 2006 om 20:19
15 Antwoorden / 11 Vragen

ik gebruik azureus maar ook bij lime wire geeft het dat aan, alles wat via bittorent moet lukt niet heb al lopen googlen maar daar hebben ze het steeds over routers en niet over modems hoe kom ik bij die instellingen is mijn grote vraag heb een freeware progje binnengehaald dat PortTriggerv1.0.56 heet maar daar vraagt het om aanmeldsnaam en code als ik dan 2x admin invult laat het me nog steeds niet toe weet iemand een ander progje waardoor ik daar bij kan komen,gr laszlo

ma
door maikelsp - Jan 22, 2006 om 21:31
16 Antwoorden / 0 Vragen

Naar mijn weten hoef je helemaal niks met een IP-adres ofzo te doen, en alleen maar een andere poort te gebruiken. Poort 6881 is "te laag" voor Bittorrent, dus je moet een veel hogere gebruiken.

Via Azureus verander je dit via: Tools > Configuratie > Inkomende TCP Luister poort. Daar verander je het bijvoorbeeld in 22437, klik je op opslaan, en herstart je Azureus.