jo
door joris3_1 Feb 22, 2004 om 07:43
Computers & telefonie

Porteren bij Telfort ging niet goed

Vanwege geen roaming bij T-Mobile in Indonesia, heb ik op 4 februari mijn nummer naar Telfort laten porteren. Dat is niet helemaal goed gegaan. Via Telforts 1244 nummer moet je gratis je beltegoed kunnen opwaarderen. Lukt niet! Voordat je in dat menuutje komt, wordt verteld dat je standaard bent ingesteld op Piek en Dal....wil je dit behouden kies 1, standaad kies 2. Kies dus 1: dan hoor ik: er is iets misgegaan in ons systeem, neemt u contact op me onze afdeling Klantenservice 1200 (35 ct p/m). Gedaan vele malen, systeembeheerder daar tig keren mijn nummer gereset....moest de telefoon na 10 minuten..of half uur uit en aanzetten..dan was het probleem "opgelost" NEE dus.....heb minimaal 80 (eerder 90 minuten) met ze gebeld...via hun 1200 nr en 0900 1201200 ....véél kosten gemaakt door hun systeemfout! Klachtenbrief gezonden, rappel klachtenbrief gezonden....uiteindelijk smsje dat ze "zo spoedig mogelijk" mijn klacht in behandeling zouden nemen. Inmiddels beltegoed 2 Euro....moet opwarderen maar kan niet via hun 1244 (gratis menu). Moet hiervoor wederom 1200 0f 0900 1201200 bellen...om zo'n 4 á 5 euro kwijt te zijn (je moet dan door allerlei minuutjes lopen éér je bij de gewenste optie bent). Verdom dit...te gek voor woorden dat opwaarderen door HUN systeemfout je daar financieel het gelag mot voor betalen!
Weet nu niet verder te gaan. Wéér kosten maken om op te waarderen doe ik absoluut niet!
Wie weet mij goede raad te geven hierover...raad waarbij ik snel en effectief geholpen wordt?
Ben benieuwd of méér mensen van dat door grappemakerij bij Telfort of andere aanbieder mee te maken heeft. Overweeg Kassa, Radar en Consumentengids hierover te benaderen.
Wat moet/kan ik nog anders?

269 2 Rapporteer

marcomahieu
door marcomahieu - Apr 16, 2004 om 12:48
36 Antwoorden / 0 Vragen

allereerst moet u GELIJK bij uw eerst volgende telefoon gesprek telfort wijzen op de gemaakten telefoonkosten, telford kennende vergoed deze de kosten (moet u NIET in het weekend bellen want dan zit er niet het standaart personeel maar uitzentkrachten en studenten). wat u verder nog kunt doen is heel simpel: koop een nieuwe prepaidkaart (als u prepaid heeft) en u bent van alle problemen af. TIP: als u op uw beandwoorder van telford uw nieuwe nummer inspreekt krijgt iedereen dit gelijk te horen. probeer verde eens om in het begin op 2 te drukken kijken of dit werkt kunt u altijd weer terug zetten. ik wens u veel sterkte en onthouw: prepaid koop je zo weer nieuw (ben je er gelijk vanaf) Marco Mahieu

jo
door joris3_1 - Apr 16, 2004 om 12:48
3 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Marco,

Bedankt voro je advies. Ben nu telefonisch benaderd door Telfort! Telfort stuurt me een nieuwe Simkaart toe. Mocht ik daarvoor een factuur krijgen mag ik die terugzenden met aarop "kwijtschelding". Binnen 5 dagen volgt een een simswap....daarvoor moet ik de aan mij bij de nieuwe simkaart geleverde formulieren invullen. Ze zetten dan mijn te behouden nummer over op die Sim. Inmiddels (de dag dat Klantenservice belde) heeft men mij beltegoed opgewaardeerd met € 15.
De oude Simkaart erkende Telfort was inderdaad iets mis mee; vandaar dat het porteren van mijn nummer die ik wilde behouden niet goed ging in hun systeem!
Na 1244 een 2 gelijk indrukken werkt niet; gelukkig wel het besef bij Telfort dat na een Klachtenbrief en een rappel Klachtenbrief er iets aan gedaan moest worden!

Bedankt nogmaals voor je goede raad! Inderdaad...het lag zéér zeker aan de simkaart.

Met vriendelijke groet,
Joris