telerun
door telerun Jun 10, 2005 om 18:32
Computers & telefonie

Power OFF duurt heel lang in Windows XP

Wie weet een echte oplossing? Ik gebruik mijn PC onder Windows XP
Home Edition zéér intensief. De hele dag en 's avonds ook. Na gedane
arbeid zet ik de computer uit zoals het hoort. Dan sluit XP alle open
staande toepassingen af, maakt het scherm blauw, meldt dat de
instellingen worden opgeslagen en vervolgens kan ik zeker vijf tot zes
minuten gaan zitten wachten totdat de hardware ook daadwerkelijk door
het systeem uitgeschakeld wordt.

Ik weet hoe dat komt dus wat ik zoek is geen verhaal maar een OPLOSSING.

Dus geen flauwekul als: stekker er uit trekken.

Wie 't weet mag 't zeggen. Heel benieuwd.... Bij voorbaat. dank.

Greetz, Telerun.

757 8 Rapporteer

hell-rider
door hell-rider - Jun 10, 2005 om 19:39
573 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik het zo lees dan heb je nogal wat open staan wat afgesloten moet worden. Wel dan zal waarschijnlijk het Cache, Virtueel geheugen, niet groot genoeg zijn. Het is namelijk zo, voordat de computer uitgaat schrijft hij van alles en nog wat weg, en als dat veel is dan kruist het een en ander met elkaar, de computer wil al uit maar is nog niet klaar. Net als een mens wanneer je die veel werk geeft begint die te puffen, oké? Sluit nu eerst eens alles zelf af, opslaan e.d. als dat gedaan is sluit dan je computer af en mocht dat geen verschil geven kom dan terug en stel de vraag eventjes ietsje pietsje anders want anders krijg je nog de optie er zit ook een knop op!.

Even nog een tip: Als je de gehele dag met de computer bezig bent is het nooit verkeerd om hem af en toe eens te resetten, opnieuw opstarten.

Succes WillemG

user123
door user123 - Jun 10, 2005 om 20:04
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn vele shotdown.exe tooltjes te vinden op het internet. Deze sluiten iets aggressiever af dan de standaard methode. Wat u ook kunt proberen is het commando "Rundll32.exe user exitwindows" mogelijk is dat al voldoende (snelkoppeling maken op het bureaublad).
Mogelijk kunt u via CTRL-ALT-DELETE proberen handmatig processen te sluiten, u ziet dan snel genoeg of er processen tussen zitten welke de vertraging veroorzaken.

O, ja: de stekker eruit trekken werkt ook :-)

telerun
door telerun - Jun 13, 2005 om 08:43
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb inmiddels de waren oplossing gevonden. Het zit ergens in de registry.

Wie het beruchte XP Power OFF probleem ook heeft en een oplossing
zoekt, mag mij mailen. Dan stuur ik een docje waar in staat hoe je de
registry moet aanpassen zodat de PC weer netjes en snel wordt
uitgeschakeld. Mail naar:

nicobaaijens@netscape.net

rhenus
door rhenus - Jul 12, 2005 om 19:05
26 Antwoorden / 26 Vragen

Hello de link die je opgeef of beter het email werkt niet,jammer ik had het goed kunnen gebruiken dit werk dus niet  (  nicobaaijens@netscape.net )

rhenus
door rhenus - Jul 12, 2005 om 19:10
26 Antwoorden / 26 Vragen

Lees het zelf maar;This is an automatically generated Delivery Status Notification.

THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.

YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.

Delivery to the following recipients has been delayed.

       nicobaaijens@netscape.net

telerun
door telerun - Jul 12, 2005 om 19:52
6 Antwoorden / 1 Vragen

Werkt nicobaaijens@netscape.net niet?

Probeer dan: telerun@wxs.nl

Greetz,

telerun

gsm
door gsm - Jul 12, 2005 om 19:53
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo Telerun,

Een paar tips over dit onderwerp vind je o.a.

hier

Groeten,

GSM

telerun
door telerun - Jul 12, 2005 om 19:54
6 Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel GSM!

URL Gebookmarkt.

Ik zal er aandacht aan hesteden en terugrapporteren.

Telerun