jo
door jorisenlotje Nov 16, 2011 om 12:10
Computers & telefonie

PowerDVD

Ik krijg in PowerDVD twee beelden naast elkaar. als ik een DVD afdraai.
Hoe kan ik dit als een beeld omzetten?
Is dit een splitsecond beeld?

1761 6 Rapporteer

freya
door freya - Nov 16, 2011 om 12:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo jorisenlotje,

Je probeert toch niet toevallig een Blu-ray 3D-film op je computer af te spelen?
Of het zou moeten zijn dat je een 'weergave instelling' aan het veranderen bent. Als je daar wijzigingen in aanbrengt, zie je twee identieke beelden naast elkaar, één zonder wijzigingen en één met wijzigingen. Dit om het vergelijken makkelijk er te maken. Kies je uiteindelijk een bepaalde weergavemogelijkheid, dan zou je gewoon weer één beeld moeten zien.
Kortom, loop de instellingen even na en stel de juiste gewenste 'weergave' in.

m.vr.gr. Freya

jo
door jorisenlotje - Nov 16, 2011 om 13:51
122 Antwoorden / 107 Vragen

[quote=freya schreef op woensdag 16 nov 2011, 12:50]
Hallo jorisenlotje,

Je probeert toch niet toevallig een Blu-ray 3D-film op je computer af te spelen?
Of het zou moeten zijn dat je een 'weergave instelling' aan het veranderen bent. Als je daar wijzigingen in aanbrengt, zie je twee identieke beelden naast elkaar, één zonder wijzigingen en één met wijzigingen. Dit om het vergelijken makkelijk er te maken. Kies je uiteindelijk een bepaalde weergavemogelijkheid, dan zou je gewoon weer één beeld moeten zien.
Kortom, loop de instellingen even na en stel de juiste gewenste 'weergave' in.

m.vr.gr. Freya

Middag Freya,
Ja, dat is het net. Ik ben een halve ochtend bezig geweest om alle instellingen na te lopen en heb de helpfuncties helemaal uitgeplozen, maar totaal geen resultaat.
Het betreft n.l. de film Rio in een MKV bestand. Deze is alleen af te spelen met PowerDVD.
Zie jij nog een lichtpuntje?
Gr. J@n

freya
door freya - Nov 16, 2011 om 14:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@jorisenlotje:

Dan zou ik toch eerst eens proberen of je met een andere film ook dit 'probleem' hebt, want volgens mij heb je gewoon een 3D-versie van de film.

Als een 'gewone' film b.v. een resolutie heeft van 1920x1080 pixels, dan heeft een 3D-versie van die film een resolutie van 3840x1080 pixels. Oftewel er staan twee beelden naast elkaar. Eén voor het linker oog en één (iets afwijkend) voor het rechter oog. Als je een dergelijke film op een 3D-tv weergeeft, dan geeft de tv die twee beelden achterelkaar (afwisselend) weer. De 3D-bril zorgt er dan weer voor dat het ene beeld voor het rechter oog zichtbaar is en het andere beeld voor het linker oog (waardoor je dus diepte waarneemt).
En zoals gezegd, als je een dergelijke 3D-film gewoon op je computer afspeelt, dan zie je die twee beelden dus naast elkaar....

Freya

jo
door jorisenlotje - Nov 16, 2011 om 14:40
122 Antwoorden / 107 Vragen

[quote=freya schreef op woensdag 16 nov 2011, 14:02]
@jorisenlotje:

Dan zou ik toch eerst eens proberen of je met een andere film ook dit 'probleem' hebt, want volgens mij heb je gewoon een 3D-versie van de film.

Als een 'gewone' film b.v. een resolutie heeft van 1920x1080 pixels, dan heeft een 3D-versie van die film een resolutie van 3840x1080 pixels. Oftewel er staan twee beelden naast elkaar. Eén voor het linker oog en één (iets afwijkend) voor het rechter oog. Als je een dergelijke film op een 3D-tv weergeeft, dan geeft de tv die twee beelden achterelkaar (afwisselend) weer. De 3D-bril zorgt er dan weer voor dat het ene beeld voor het rechter oog zichtbaar is en het andere beeld voor het linker oog (waardoor je dus diepte waarneemt).
En zoals gezegd, als je een dergelijke 3D-film gewoon op je computer afspeelt, dan zie je die twee beelden dus naast elkaar....

Freya

Ja Freya, je hebt volkomen gelijk als het gaat om 3d films: 2 beelden achter elkaar. Ik weet hoe het werkt, ook met de resolutie.
En ja, deze film is aangeboden als 3D film half-SBS met 1920-1080 pixels.
Ik heb een andere 3d film op mijn comp. afgespeeld, ook met PowerDVD en die speelt hem gewoon af in 3D, dus geen 2 beelden naast elkaar, maar kijkende met een 3d bril op.
Ik zoek me alleen de touwtjes om die 2 beelden dus over elkaar heen te laten komen. Nogmaals, heb alle instellingen geprobeerd. Krijg wel meerdere: 4, 6 beelden naast elkaar, maar dat ene beeld! Geen mogelijkheid.
Gr. J@n

freya
door freya - Nov 16, 2011 om 14:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@jorisenlotje:

Heb het zelf nooit geprobeerd, maar blijkbaar kan PowerDVD dus goed omgaan met het 3D-formaat. Is het dan niet zo dat de bestandsnaam van de film moet eindigen op 'SBS' (of iets van die strekking)? En het kan natuurlijk ook zo zijn dat er een bepaalde codec is gebruikt die door PowerDVD niet helemaal goed wordt begrepen.

Als je dus met andere 3D-films geen probleem hebt, dan lijkt mij dat het 'probleem' in het MKV-bestand zit en niet in PowerDVD. Kortom, ik zou gewoon even op zoek gaan naar een andere versie van de film.

Freya

jo
door jorisenlotje - Nov 16, 2011 om 15:06
122 Antwoorden / 107 Vragen

[quote=freya schreef op woensdag 16 nov 2011, 14:50]
@jorisenlotje:

Heb het zelf nooit geprobeerd, maar blijkbaar kan PowerDVD dus goed omgaan met het 3D-formaat. Is het dan niet zo dat de bestandsnaam van de film moet eindigen op 'SBS' (of iets van die strekking)? En het kan natuurlijk ook zo zijn dat er een bepaalde codec is gebruikt die door PowerDVD niet helemaal goed wordt begrepen.

Als je dus met andere 3D-films geen probleem hebt, dan lijkt mij dat het 'probleem' in het MKV-bestand zit en niet in PowerDVD. Kortom, ik zou gewoon even op zoek gaan naar een andere versie van de film.
Freya, hartelijk dank voor je reacties, J@n

Freya