greywizard
door greywizard Aug 16, 2010 om 17:05
Computers & telefonie

Powerpoint met muziek

Ik heb een powerpoint gemaakt en wil daar muziek aan toevoegen, maar dat lukt niet helemaal.
Dit deed ik :
1. Invoegen/Films en geluiden/Geluid uit bestand.
2. Geklikt op dat geluid.
3. Geluid is toegevoegd (Klein speakertje in beeld) en hoorbaar bij Diavoorstelling/Voorstelling weergeven.
Het geluid stopt echter zodra ik klik voor de volgende dia.
Hoe kan ik het geluid laten doorspelen tot het einde van de Powerpoint ?
Groeten,
GW

7915 14 Rapporteer

genius
door genius - Aug 16, 2010 om 17:39
886 Antwoorden / 4 Vragen

Waarschijnlijk heb je die toepassing alleen geactiveerd voor de 1e dia. Je zal moeten kijken of je hem voor alle dia's ofwel de hele presentatie kan activeren.

Succes.

G.

genius
door genius - Aug 16, 2010 om 17:46
886 Antwoorden / 4 Vragen

@edrick3

Kijk dat bedoelde ik nou!

Tnkx.

G.

edrick3
door edrick3 - Aug 16, 2010 om 17:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo greuwizard,

Er meoetn nóg een paar handelingen verricht worden:

Klik met de r.mkn. op het luidsprekertje.
Kies voor aangepaste animatie.
Klik met r.mkn. op de titel van de muziek rechts.
Kies voor Tijdsinstellingen
Tabblad Geluidsinstellingen:
Aanvinken pictogram verbergen
Tabblad Effecten:
Afspelen stoppen na .... dia's
OK

Veel suc6

greywizard
door greywizard - Aug 16, 2010 om 18:23
21 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo edrick3,
heb ik te vroeg gejuigd ?
- In de PPT-versie getest en geheel ok
- Opgeslagen
- Extensie gewijzigd in PPS.
- Afspelen PPS = OK
Maar ......
als ik de "geluidsbron", die op mijn bureaublad stond, verwijder,
is die PPS versie weer zonder geluid.
Toch wil ik die graag MET GELUID versturen.
Hoe doe ik dat ?
BVD,
GW.

jscholtes
door jscholtes - Aug 16, 2010 om 18:31
777 Antwoorden / 31 Vragen

Waar je voor moet zorgen is dat de sound-files in dezelfde map zitten als waar de PPS/PPT zit.

Meestal is dit niet het geval en staan de sound-files in bijv. My Music. Wanneer je de Presentatie afspeelt op jouw PC zoekt PP de link naar de desbetreffende sound-file en vind hem dan ergens op je HD.

Kopieer de sound-files die je in de PP presentatie gebruikt naar dezelfde map waar ook de PPT staat.
Dit moet je doen VOORDAT je de sounds in je presentatie gaat invoegen. Het werkt namelijk niet als je eerst gaat importeren in je PPT en dán gaat kopieren.

Op die manier verwijst PP namelijk tóch nog naar de map waar de sound-files stonden op het moment dat je die had ingevoegd en zal dit bij verzending niet in PP gelinkt worden. Resultaat: de ontvanger hoort geen geluid/muziek.

Nu zal je bij verzending over e-mail wél de hele map(waar nu dus alle noodzakelijke files instaan) moeten versturen. Dit kunnen nogal wat MB's zijn als je hele MP3's in je PPS heb verwerkt....maar dit is toch de enige manier, helaas....

edrick3
door edrick3 - Aug 16, 2010 om 19:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jscholtes & greywizard,

dus NIET!!
Dat kopiëren van de muziek naar de pps-map is helemaal niet nodig!

Kom hier nog op terug.

edrick3
door edrick3 - Aug 16, 2010 om 19:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@greywizard,

Kijk maar even bij les 14!

Suc6

jscholtes
door jscholtes - Aug 16, 2010 om 19:10
777 Antwoorden / 31 Vragen

@edrick3 en maak het nu eens een pps bestand en stuur het dan eens door.....
Geen muziek vrees ik...

edrick3
door edrick3 - Aug 16, 2010 om 19:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jscholtes,

Heb er anders al honderden verstuurd!

edrick3
door edrick3 - Aug 16, 2010 om 19:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@greywizard,

Waarom het bij u fout gaat weet ik zo gauw niet.
Heb net nog even een pps-je als test gemaakt en verstuurd en het komt mét geluid aan!
Wellicht komt het door de plaats waar u het geluidsbestand vandaan haalt?
Overigens kun je ná het maken van de voorstelling deze opslaan als:
1e regel Naam en 2e regel scrollen naar Powerpointvoorsatelling. Je hoeft dan de extensie niet te wijzigen.
Bovenaan klikken op Diavoorstelling en je kunt Try out gebruiken om te timen, zodat de dia's automatisch wisselen.
Je geeft aan dat je Geluid uit Bestand gekozen hebt en dat is goed.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Aug 16, 2010 om 22:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo greywizard,

U kunt ook nog even hier kijken.
Dat is denk ik nog iets duidelijker dan die 'les 14'.

Denk dat het probleem zit in de bron van het geluidsbestand.

edrick3
door edrick3 - Aug 16, 2010 om 22:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jscholtes,

Een geluidsbestand kan ofwel worden ingesloten ofwel worden gekoppeld in een presentatie:

* Als het geluid een WAV-bestand is en niet meer dan 100 kB (kilobyte) groot is, wordt het standaard ingesloten. Het maakt deel uit van het PPT-bestand van PowerPoint en reist mee met de presentatie.
* WAV-bestanden die groter zijn dan 100 kB en alle andere typen geluidsbestanden worden gekoppeld in de presentatie. Ze worden afgespeeld vanaf een locatie buiten het PPT-bestand en maken er geen deel van uit.

Als u de presentatie op een andere computer wilt weergeven, moet u de gekoppelde geluidsbestanden dus naar dezelfde map kopiëren als de presentatie die u wilt weergeven. Hierdoor zijn de bestanden toegankelijk en worden ook de koppelingen in PowerPoint bijgewerkt, zodat de bestanden beschikbaar zijn wanneer deze moeten worden afgespeeld.

Met excuses: je bedoelde waarschijnlijk (?) het bovenstaande = koppeling.
Ik ga/ging uit van ingesloten bestanden.
Was dus even te snel met m'n reactie.

freya
door freya - Aug 16, 2010 om 22:44
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@edrick3:

Het klopt inderdaad dat 'standaard' alleen geluidsbestanden die kleiner zijn dan 100kB ingesloten kunnen worden. Grotere bestanden worden dan 'gekoppeld' en dien je dus met het .pps bestand mee te sturen. Momenteel heb ik geen Powerpoint bij de hand, maar als ik mij niet vergis kun je bij de 'voorkeursinstellingen' van Powerpoint instellen wat precies die grens is van het insluiten. Je kunt dus ook gewoon 10.000 kB instellen en dan worden dus ook grotere geluidsbestanden ingesloten.

Freya

edrick3
door edrick3 - Aug 17, 2010 om 10:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@freya & greywizard,

Klopt!
Ga naar Extra, Opties, tabblad[/bAlgemeen] en kijk bij: Geluid koppelen aan bestanden groter dan .... kB. (Hier staat standaard 100 ingevuld).

Met vr.gr.