va
door valetta Nov 8, 2004 om 22:10
Computers & telefonie

Pps

Regelmatig krijg ik mailtjes met een pps bestand.

Ik kon die normaal altijd gewoon openen met powerpoint viewer, maar sinds kort krijg ik deze melding als ik de bijlage wil openen:

Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel mapopties van het configuratiescherm.

Ik heb daar gekeken, maar kan er geen wijs uit komen.

Het gekke is dat als ik de mail via mijn outlook naar mijn hotmailaccount doorstuur, ik daar wel gewoon de bijlage via powerpoint viewer kan bekijken.

Wie kan me helpen om deze mailtjes ook gewoon in mijn outlook te bekijken?

Marijke

361 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 8, 2004 om 23:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Marijke,

Om een programma aan een bestandstype te koppelen moet je het volgende doen.
Ga naar configuratiescherm > mapopties en kies Bestandstypen.
Scroll nu naar beneden en zoek naar het bestandstype PPS Microsoft PowerPoint Slide Show en selecteer deze.
Als dit bestandstype niet in de lijst voorkomt betekent dit dat de Viewer niet of niet correct is geïnstalleerd. Het bestandstype wordt namelijk tijdens de installatie van het programma in deze lijst gezet.
Staat PPS wél in de lijst klik dan op wijzigen en kies dan in het venster dat je nu ziet (openen met) voor het programma Microsoft Office PowerPoint Viewer.
Klik hierna op toepassen en sluiten.

Als het goed is moet het nu weer lukken om PPS-bestanden te openen vanuit een bijlage in Outlook Express.
Lukt het niet dan hoor ik het graag van je.

Groet en succes,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2004 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, zoals je ziet krijg je twee dezelfde antwoorden...
Maar da's altijd beter dan geen één.
De reacties werden waarschijnlijk tegelijk gepost.
Nou maar hopen dat het goede antwoord erbij zit...

Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2004 om 23:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad enterprise bijna tegelijkertijd gepost hooguit een paar seconden verschil....

groet tuinfreak

ve
door verwijderd - Nov 9, 2004 om 00:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben nu net aan het puzzelen geweest, heb het precies zo gedaan als jullie zeiden, maar pps stond al op altijd openen met powerpoint viewer.

Heb nogmaals getracht een mail met een pps. bestand te openen, maar kreeg weer die boodschap.

Misschien een idee om hem opnieuw te installeren?

Alvast bedankt.

Marijke

ve
door verwijderd - Nov 9, 2004 om 00:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou de PowerPoint Viewer inderdaad even opnieuw installeren.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 9, 2004 om 00:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou moe, nog steeds niet hoor.

Ik snap er nu helemaal niks meer van.

ve
door verwijderd - Nov 9, 2004 om 00:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gokje marijke, heb je misschien recent SP2 geinstaleerd,
mocht dat zo zijn kijk dan eens in outlook > opties > tabblad beveiliging of daar een vinkje staat bij opslaan of openen van bijlage die mogelijk een virus bevatten. haal het vinkje dan weg afsluiten met toepassen ok.

succes

ve
door verwijderd - Nov 9, 2004 om 00:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oke ik ben er uit, voordat ik jouw antwoord las heb ik weer powerpoint er af gehaald en een oudere versie geinstalleerd en voila ik kan de ppsjes weer bekijken.

Maar idd was dat bij outlook aangevinkt, dus dat heb ik nu ook weggehaald, maar daarvoor deed hij het dus al met de oudere versie.

Bedankt voor de hulp, fijn dat mensen samen tot oplossingen kunnen komen op deze manier.

Marijke

ve
door verwijderd - Nov 9, 2004 om 00:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry vergeet wat mocht je inderdaad sp2 hebben geinstaleerd dan ook even het vinkje weghalen (zelfde tabblad in outlook) bij afbeeldingen en andere externe inhoud in html e-mail blokkeren.

succes

ve
door verwijderd - Nov 9, 2004 om 00:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd, mijn reactie staat ineens bovenaan, maar denk dat jullie hem wel zullen zien.

Nogmaals thx

ve
door verwijderd - Nov 9, 2004 om 00:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ohhhhh daar ben ik ook heel blij mee, met die laatste tip, daar heb ik me ook al rot naar lopen zoeken hoe ik dat op kon lossen.

Thxxx

ve
door verwijderd - Nov 9, 2004 om 00:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo valetta,

Je zult zoals het ernaar uitziet inderdaad even het bestand moeten koppelen,
Ga naar het configuratiescherm, klik hier bovenaan op menu extra vervolgens op mapopties, ga naar het tabblad bestandtype er wordt nu een lijst geladen zoek in deze lijst pps op en kijk in het vak onder deze lijst wat er staat, staat er pps extensie openen met de powerviewer dan is het bestand gekoppeld heb je hier wat anders staan of niets klik dan verder op wijzig je krijgt dan een venstertje openen klik in dit venstertje op powerpointviewer sluit dit venster met ok, sluit nu de rest af en kijk of je nu het pps-je  kan openen.

succes en groeten tuinfreak

ve
door verwijderd - Nov 9, 2004 om 00:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou Marijke, probleem gelukkig ook weer opgelost.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 9, 2004 om 00:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag gedaan marijke,

Ook weer opgelost, jij kan weer alle mail openen en lezen.

groeten tuinfreak