fg
door fg1963 Jan 6, 2011 om 22:44
Computers & telefonie

Prepaid simyo negatief saldo

Hallo

Ik heb voor mijn dochter een prepaid (simonly) van simyo aangeschaft om de kosten in de hand te houden.
op 31-12 heeft ze 10e door oud en nieuw heeft ze aantal mensen smsje gestuurd. niet gebeld.
op 1-1 log ik in en staat ze 4euro nog wat in de min. ik denk hoe kan dat nou? ik waardeer weer met 10e op. en enkele min. later krijgt ze smsje, ik zeg ik heb net opgewaardeerd dus dat zal elkaar gekruist hebben.
op 2-1 log ik in en staat er -9,13
ik denk dat kan toch niet, zou alleen kunnen als ze gebeld heeft en dat heeft ze niet. alleen smsjes. dus ik bekijk alles goed en ik zie dat er vaak maar 2 of 3 (soms 1) seconden tussen zit. een enkele keer precies het zelfde tijd stip (dat zal dus meer dan 1 smsje in 1 bericht zijn)
ik bel naar simyo en daar zeggen ze, dan zal er vertraging zijn geweest.en dat moet je toch betalen. ik zeg maar er zit paar seconden tussen? ja dat zijn volgens hun allemaal meer smsjes in 1 bericht. (mijn dochter let er juist op dat ze binnen 1sms blijft) ik zeg tegen simyo maar ik neem een prepaid om de kosten in de hand te houden. dit is verkapt een abonnementsvorm. dus naast de 20e die ik in 2 dagen opwaardeer staat ze ook nog bijna 10e rood.
bij enkele gsm nrs staat : 64 sms of 103 sms of 53.
aantal smsjes met datum 31-12 en de meeste op 1-1. nadat ik die 10 e op 1-1 opgewaardeer heb zijn de smsjes meteen in rekening gebracht en dat liep door tot op 2-1.
Kan en mag dit zomaar?
graag julie raad/advies
alvast bedankt.

1449 15 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Jan 6, 2011 om 23:22
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Er klopt iets niet, of ze heeft zich aangemeld bij een premium sms dienst.
Bij simyo kun je online kijken wat er allemaal in rekening wordt gebracht; kijk daar naar.
Simyo heb ik zelf ook en het klopt altijd als een bus.

mahadma
door mahadma - Jan 6, 2011 om 23:34
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Zijn er mogelijk beltoonjes o.i.d. besteld?

aurora1
door aurora1 - Jan 6, 2011 om 23:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij mij klopt simyo ook altijd als een bus. Met oud en nieuw lukte het mij (net als andere jaren) niet steeds om smsjes te versturen. De verzending was dan "mislukt", maar dat is dan niet gratis en geldt als verzonden smsjes, ook als je dezelfde inhoud aan meerdere geadresseerden stuurt, geldt dat als verzonden naar al die geadresseerden. Het kan zijn dat daarmee ook wat extra sms kosten gemaakt zijn.

vr.gr.

rj
door rjw - Jan 7, 2011 om 00:02
3281 Antwoorden / 5 Vragen

Ik begrijp (ik hoop het goed gelezen te hebben, het zou een stuk leesbaarder worden door hoofdletters en de juiste interpunctie te gebruike), dat je de saldi en aantal SMS-jes via de SIMYO website hebt bekeken.

Wat zegt het toestel? Komt het aantal berichten overeen met wat er op de website staat?

fg
door fg1963 - Jan 8, 2011 om 09:23
5 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo

Bedankt voor jullie reactie.
Edwardus:
Ik heb alles online bekeken.
Geen premium sms diensten, o.i.d.

Mahadma:
Nee ook geen beltonen o.i.d.

Aurora1:
verzending mislukt! Klopt dan toch niet als een bus ??

RWJ:
Sorry, zal beter op de tekens en hoofdletters letten.
Ja alles bekeken via de site.
Heb niet gekeken of aantal klopt met de telefoon. (zal dat staks nog even doen)

Het is wel raar dat er bijna 90 smsjes naar een 06 wordt verstuurt met ca. 2 seconden tussentijd.(06 nummer is van een vriendje)
en tegelijk tijd ook, met nauwelijks andere tijden, ca. 50 naar ander 06 nr. (ook van een vriendje)
En nee niet als aan meerdere het zelfde smsje gestuurt.
Als je op 1-1-11 al negatief saldo hebt (en ik vul dat aan met 10e) hoe kan je dan op 2-1-11 ruim 9e negatief staan? terwijl je in geen smsjes meer verstuurt hebt!!

di
door dikkebolle - Jan 8, 2011 om 10:01
3 Antwoorden / 0 Vragen

wat ik dus niet begrijp
hoe kan je met een prepaid in de mijn komen?
ik heb er 1 zogauw het beltegoed op is zegt de telefoon
doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
groetje

di
door dikkebolle - Jan 8, 2011 om 10:02
3 Antwoorden / 0 Vragen

mijn=min

mahadma
door mahadma - Jan 8, 2011 om 10:23
11571 Antwoorden / 51 Vragen

fg1963, je schrijft: "Het is wel raar dat er bijna 90 smsjes naar een 06 wordt verstuurt met ca. 2 seconden tussentijd.(06 nummer is van een vriendje)
en tegelijk tijd ook, met nauwelijks andere tijden, ca. 50 naar ander 06 nr. (ook van een vriendje)
". Heeft het eerste vriendje en het tweede vriendje deze sms jes ook ontvangen? Vraag dat eens na, want als die ook niet ontvangen zijn wordt het echt raadselachtig. Groet, mg.

edwardus
door edwardus - Jan 8, 2011 om 17:46
6844 Antwoorden / 14 Vragen

OK er is geen sprake van een premium sms dienst, dat is goed nieuws.
Waarom er zoveel smsjes per minuut verzonden worden is mij nog onduidelijk, heeft ze misschien een mms verzonden? Het lijkt me een goed idee om de telefoon eens een master reset te geven en in elk geval van de mms functie afblijven.

edwardus
door edwardus - Jan 8, 2011 om 17:52
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. ter info: als ik een lange sms verstuur, bijv. eentje van 400 tekens, dan wordt dat op het verbruiks-overzicht zichtbaar als 3 smsjes vlak na elkaar.

simyowebcare
door simyowebcare - Feb 9, 2011 om 15:15
5 Antwoorden / 0 Vragen

Zou je aub het 06nr van je dochter naar webcare@simyo.nl willen mailen?
Wanneer je op je verbruik sms berichten ziet staan die op hetzelfde tijdstip zijn verstuurd of met enkele seconden hiertussen kan dit het volgende zijn:
- zoals Edwardus aangeeft; een sms bericht welke meer dan 160 tekens bevat wordt in delen "geknipt",tevens is het zo dat sms berichten waarin speciale tekens en karakters worden gebruikt, op het netwerk als meerdere karakters worden verwerkt. Zo wordt een smiley :-) als 3 karakters geteld.
-een bepaald bericht is blijven hangen en als gevolg hiervan meerdere malen in rekening is gebracht
Om dit allemaal uit te kunnen zoeken vernemen wij graag het nummer per e-mail.

fg
door fg1963 - Feb 10, 2011 om 11:33
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=edwardus schreef op zaterdag 8 jan 2011, 17:52]P.S. ter info: als ik een lange sms verstuur, bijv. eentje van 400 tekens, dan wordt dat op het verbruiks-overzicht zichtbaar als 3 smsjes vlak na elkaar.

Beste edwardus, ik weet het. ik heb de smsjes gezien het waren kleine berichtjes en absoluut 1sms (fijne jaar wisseling en de beste wensen). ik heb contact gehad met de 2 betreffende 06nrs en die hebben geen 90 cq 50 smsjes ontvangen, gewoon 1. en dag later nog 1 met een andere tekst.

(sorry voor de late reactie maar even uit de roulatie geweest wegens ziekte)

fg
door fg1963 - Feb 10, 2011 om 11:36
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=dikkebolle schreef op zaterdag 8 jan 2011, 10:01]wat ik dus niet begrijp
hoe kan je met een prepaid in de mijn komen?
ik heb er 1 zogauw het beltegoed op is zegt de telefoon
doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
groetje

Beste dikkebolle

ze noemen dat dan vertraging en dan sta je dus achteraf in de min.
was dus niet mijn bedoeling want je neemt tenslotte een prepaid om de kosten te bepreken.

(ook tegen jou wil ik sorry zeggen voor de late reactie)

henson
door henson - Feb 10, 2011 om 12:05
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo,

Ben het met dikkebolle eens, volgens mij kan dit niet bij prepaid.......tenzij men simyo een andere uitleg geeft aan het begrip "prepaid". Dan is het dus gewoon een vorm van abonnement.
Prepaid is normaliter iets doen tot het tegoed op is: vroeger had je ook prepaid gasmeters in Nederland en ook op buitenlandse campings kom ik nog wel eens prepaid douches tegen (heb je net shampoo in je haar, is je muntje op :-)

Gewoon dus naar een normale provider die wel op=op hanteert.

Succes,

Henson

fg
door fg1963 - Feb 10, 2011 om 12:05
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=simyowebcare schreef op woensdag 9 feb 2011, 15:15]Zou je aub het 06nr van je dochter naar webcare@simyo.nl willen mailen?
Wanneer je op je verbruik sms berichten ziet staan die op hetzelfde tijdstip zijn verstuurd of met enkele seconden hiertussen kan dit het volgende zijn:
- zoals Edwardus aangeeft; een sms bericht welke meer dan 160 tekens bevat wordt in delen "geknipt",tevens is het zo dat sms berichten waarin speciale tekens en karakters worden gebruikt, op het netwerk als meerdere karakters worden verwerkt. Zo wordt een smiley :-) als 3 karakters geteld.
-een bepaald bericht is blijven hangen en als gevolg hiervan meerdere malen in rekening is gebracht
Om dit allemaal uit te kunnen zoeken vernemen wij graag het nummer per e-mail.

ik zal het nr. doomailen, heb hier al overgebeld, gemaild en klacht over ingediend, krijg alleen als reactie " de vertraging".

het waren kleine berichten dus 1 sms