Pretium Privilege
Vandaag ben ik telefonisch benaderd door Pretium. Ze gaan me een gratis tijdschrift Privilege toesturen. Helaas kom ik door het surfen op internet erachter dat er ontzettend veel mensen hierover klachten hebben omdat dit helemaal niet gratis blijkt te zijn. Het is echt niet te geloven hoeveel mensen hiervan de dupe zijn geworden, en nu ik dus ook. Wat kan ik doen om hier zo snel mogelijk weer vanaf te komen. Er is toch altijd een termijn of zo van ... dagen bedenktijd?? Telefonisch zijn ze niet bereikbaar en ook is er geen mailadres te ontdekken. Wat kan ik doen (wat me niet ook nog eens geld gaat kosten zoals aangetekend versturen). Het telfoontje is dus vandaag geweest, ik heb nog niets thuisgestuurd gekregen. Alvast dank voor jullie reacties.
Bezon eer ge begon als verleden tijd variant op een bekent spreekwoord. U bent helaas niet de eerste die er in trapt. U kunt er echter m.i. vanaf als u per direct een brief zend onder verwijzing naar art 7:46c en stelt dat Pretium niet heeft voldaan aan de informatieplicht als volgens dat artikel vereist. Art 47, benektijd geldt helaas niet omdat geen sprake is van iets dat u kunt terugzenden. Zend de brief per zsm of nog beter, nu direct omdat ik aanneem dat u via de telefoon niet alle info kreeg die wetteliojk verplicht is.
@vanhout
Bij telefonische verkoop geldt een termijn van 7 werkdagen waarbinnen je zonder opgaaf van redenen kan annuleren. Deze periode gaat in op het moment dat je de schriftelijke bevestiging hebt ontvangen.
Besef wel dat als u geen aangetekende brief (ontvangstbewijs) stuurt, u risico loopt dat uw 'gewone' brief in het vakje "niet ontvangen" terecht kan/zal komen, en u dus aan het abonnement vast zit.
Succes
kiran@ helaas neen, art 7:47 geldt niet!!!Kijk naar lid 4, a.3. Vraagsteller kan hooguit 7:46c benutten.
Als ik een fax stuur krijg ik een fax-bevestiging. Zou dit ook voldoende bewijs zijn, mocht ik nog verder in de problemen raken.
Maar................heeft iemand het faxnummer? Kan het nergens vinden en telefonisch (om faxnummer op te vragen) zijn ze onbereikbaar. Mailadres is er ook niet. Wat een service !
Ter aanvulling: het abonnement schijnt het eerst jaar gratis te zijn, maar daarna zijn de kosten rond de 80 euro en wordt het abonnement automatisch verlengd. Deze kosten zijn me telefonisch niet meegedeeld. Dus is wil er zo snel mogelijk vanaf. Ik hou van eerlijkheid.
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46c.html of wel hier de link naar het enoemde artikel. zie ook:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46d.html waaro de 7 werkdagen bedenktijd niet van toepassing zijn Art 7: 46 d in plaats van 47 zoals ik in de reactie op Kiran foutief noemde
gratis?? De zon is gratis./ het lijkt mij wel een bevestiging om te stellen dat men nog niet confom art 7:46c BW handelde. Aan u zijn immers de kosten kennelijk niet bekend.
Dag vanhout,
Het telefoonnummer is of 0900-1637000
Maar probeer de 'gewone' nummers eens: 0418-577070 en 023 7510201
Fax.: 023-5403324
Sukses en groeten, Read3
@vanhout
http://www.pretium.nl/informatie/?pretium_lidmaatschap
Nog even voor de goede orde. U zegt: ze gaan me een gratis tijdschrift Privilege toesturen. Weet/wist u wat dat tijdschrift inhield? Of dacht u: is toch gratis, dus kom maar? Mij zei het niets, dus ben even gaan surfen. Ga naar bovenstaande site om te kijken of dat is wat u afgesloten heeft.
Ik kwam namelijk tegen: 'wie zich aanmeldt bij Pretium ontvangt een uniek Privilegenummer. (geen abonnement zoals u bedoeld?)
Verder: 'in de welkomst-brief staan alle gegevens die nodig zijn om van de Privileges gebruik te maken'. En dat suggereert weer heel iets anders.
Nogmaals, misschien is dit wel heel iets anders ... maar kijk even.
En excuus voor mijn eerdere bericht. 7 dg bedenktijd gaan niet op bij abonnementen.
@gerritaltena: in geval dat het dit verhaal zou kunnen zijn, kan je dan wat met die 'welkomst-brief'? Is dan toch een soort van bevestigingsbrief neem ik aan.
Groet, kiran
m.a.w dus direct opzeggen omdat u de welkomsbrief nog niet heeft. Zowel per fax als per brief (fax is inderdaad snel.)
Mijn vader kreeg sinds eind 2006 ook het "gratis" blad Privilege van Pretium, nadat hij met zijn telefoonaansluiting van KPN naar Pretium was overgegaan. In december 2007 werd er ineens abonnementsgeld afgeschreven van zijn rekening. Toen bleek dat het eerste jaar gratis was, maar daarna moest hij iets van 66 euro per jaar betalen.
Ik heb nog geprobeerd dit terug te draaien omdat mijn vader niet beter wist dan dat het een gratis uitgave was (het boekje verdween dan ook elk kwartaal ongelezen in de vuilnisbak), maar Pretium wilde er niets van weten. Sterker nog: drie weken later, op 4 januari 2008 overleed mijn vader; ook dat was voor Pretium geen reden om het abonnement voor de telefoonaansluiting te beëindigen. Pretium liet ons weten het jammer te vinden voor mijn vader dat hij was overleden, maar aan het lidmaatschap zat hij nog vast tot 31 januari 2009.
Ik zal u de ellende die daarna volgde van brieven schrijven, bellen enz. besparen. Uiteindelijk waren we in mei 2008 van het abonnement af. We moesten toen nog wel even 25 euro afsluitingskosten betalen......
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
LOQED slim slot
Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt.
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer