va
door vanhout Jul 1, 2008 om 14:39
Computers & telefonie

Pretium Privilege

Vandaag ben ik telefonisch benaderd door Pretium. Ze gaan me een gratis tijdschrift Privilege toesturen. Helaas kom ik door het surfen op internet erachter dat er ontzettend veel mensen hierover klachten hebben omdat dit helemaal niet gratis blijkt te zijn. Het is echt niet te geloven hoeveel mensen hiervan de dupe zijn geworden, en nu ik dus ook. Wat kan ik doen om hier  zo snel mogelijk weer vanaf te komen. Er is toch altijd een termijn of zo van ... dagen bedenktijd?? Telefonisch zijn ze niet bereikbaar en ook is er geen mailadres te ontdekken. Wat kan ik doen (wat me niet ook nog eens geld gaat kosten zoals aangetekend versturen). Het telfoontje is dus vandaag geweest, ik heb nog niets thuisgestuurd gekregen. Alvast dank voor jullie reacties.

6634 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 1, 2008 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bezon eer ge begon als verleden tijd variant op een bekent spreekwoord. U bent helaas niet de eerste die er in trapt. U kunt er echter m.i. vanaf als u per direct een brief zend onder verwijzing naar art 7:46c en stelt dat Pretium niet heeft voldaan aan de informatieplicht als volgens dat artikel vereist. Art 47, benektijd geldt helaas niet omdat geen sprake is van iets dat u kunt terugzenden. Zend de brief per zsm of nog beter, nu direct omdat ik aanneem dat u via de telefoon niet alle info kreeg die wetteliojk verplicht is.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2008 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@vanhout

Bij telefonische verkoop geldt een termijn van 7 werkdagen waarbinnen je zonder opgaaf van redenen kan annuleren. Deze periode gaat in op het moment dat je de schriftelijke bevestiging hebt ontvangen.

Besef wel dat als u geen aangetekende brief (ontvangstbewijs) stuurt, u risico loopt dat uw 'gewone' brief in het vakje "niet ontvangen" terecht kan/zal komen, en u dus aan het abonnement vast zit.

Succes

ve
door verwijderd - Jul 1, 2008 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

kiran@ helaas neen, art 7:47 geldt niet!!!Kijk naar lid 4, a.3. Vraagsteller kan hooguit 7:46c benutten.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2008 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik een fax stuur krijg ik een fax-bevestiging. Zou dit ook voldoende bewijs zijn, mocht ik nog verder in de problemen raken.

Maar................heeft iemand het faxnummer? Kan het nergens vinden en telefonisch (om faxnummer op te vragen) zijn ze onbereikbaar. Mailadres is er ook niet. Wat een service !

Ter aanvulling: het abonnement schijnt het eerst jaar gratis te zijn, maar daarna zijn de kosten rond de 80 euro en wordt het abonnement automatisch verlengd. Deze kosten zijn me telefonisch niet meegedeeld. Dus is wil er zo snel mogelijk vanaf. Ik hou van eerlijkheid.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2008 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46c.html of wel hier de link naar het enoemde artikel. zie ook:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46d.html waaro de 7 werkdagen bedenktijd niet van toepassing zijn Art 7: 46 d in plaats van 47 zoals ik in de reactie op Kiran foutief noemde

ve
door verwijderd - Jul 1, 2008 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

gratis?? De zon is gratis./ het lijkt mij wel een bevestiging om te stellen dat men nog niet confom art 7:46c BW handelde. Aan u zijn immers de kosten kennelijk niet bekend.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2008 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag vanhout,

Het telefoonnummer is of 0900-1637000

Maar probeer de 'gewone' nummers eens: 0418-577070 en 023 7510201

Fax.: 023-5403324

Sukses en groeten, Read3

ve
door verwijderd - Jul 1, 2008 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@vanhout

http://www.pretium.nl/informatie/?pretium_lidmaatschap

Nog even voor de goede orde. U zegt: ze gaan me een gratis tijdschrift Privilege toesturen. Weet/wist u wat dat tijdschrift inhield? Of dacht u: is toch gratis, dus kom maar? Mij zei het niets, dus ben even gaan surfen. Ga naar bovenstaande site om te kijken of dat is wat u afgesloten heeft.

Ik kwam namelijk tegen: 'wie zich aanmeldt bij Pretium ontvangt een uniek Privilegenummer. (geen abonnement zoals u bedoeld?)

Verder: 'in de welkomst-brief staan alle gegevens die nodig zijn om van de Privileges gebruik te maken'. En dat suggereert weer heel iets anders.

Nogmaals, misschien is dit wel heel iets anders ... maar kijk even.

En excuus voor mijn eerdere bericht. 7 dg bedenktijd gaan niet op bij abonnementen.

@gerritaltena: in geval dat het dit verhaal zou kunnen zijn, kan je dan wat met die 'welkomst-brief'? Is dan toch een soort van bevestigingsbrief neem ik aan.

Groet, kiran

ve
door verwijderd - Jul 1, 2008 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

m.a.w dus direct opzeggen omdat u de welkomsbrief nog niet heeft. Zowel per fax als per brief (fax is inderdaad snel.)

ve
door verwijderd - Jul 1, 2008 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vader kreeg sinds eind 2006 ook het "gratis" blad Privilege van Pretium, nadat hij met zijn telefoonaansluiting van KPN naar Pretium was overgegaan. In december 2007 werd er ineens abonnementsgeld afgeschreven van zijn rekening. Toen bleek dat het eerste jaar gratis was, maar daarna moest hij iets van 66 euro per jaar betalen.

Ik heb nog geprobeerd dit terug te draaien omdat mijn vader niet beter wist dan dat het een gratis uitgave was (het boekje verdween dan ook elk kwartaal ongelezen in de vuilnisbak), maar Pretium wilde er niets van weten. Sterker nog: drie weken later, op 4 januari 2008 overleed mijn vader; ook dat was voor Pretium geen reden om het abonnement voor de telefoonaansluiting te beëindigen. Pretium liet ons weten het jammer te vinden voor mijn vader dat hij was overleden, maar aan het lidmaatschap zat hij nog vast tot 31 januari 2009.

Ik zal u de ellende die daarna volgde van brieven schrijven, bellen enz. besparen. Uiteindelijk waren we in mei 2008 van het abonnement af. We moesten toen nog wel even 25 euro afsluitingskosten betalen......

ve
door verwijderd - Jul 2, 2008 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

OP het moment dat u toestemming geeft voor een abonement is het bedrijf verplicht alles te vermelden en tevens op te nemen op band.

Tevens is het zo dat het bedrijf verplicht is om u de algemene voorwaarden toe te sturen doen ze dit niet kan u deze aanvragen bij hun en pas na ontvangst bent dan ook op de hoogte van hun voorwaarden.

Krijt u echter pas na 7 dagen de voorwaarden? dat is dan helemaal geen probleem want dan geld de regel dat u 3 maanden de tijd heeft om op te zeggen.

En een goede tip is om gewoon NEE te zeggen en op te hangen kost niets en scheel heel veel geld.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2008 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikraad iedereen aan geen zaken te doen met pretium !!! want het zijn grote oplichters !!! er valt niet met ze te praten !! ik kan iemant die ook op gelicht is door pretium !!! die zit ongewild aan een telefoon abbonnement vast en ook veel andere mensen !!!! die weten geen raad hoe ze eraf moeten komen !!! er is wel een oplossing maar dat moetmen dan welsnel doen men moet dan aan gifte van op lichting doen bij de politie !!! ik heb de politie gebeld en de ze praktyken van pretiumtelecom voor gelegen en toen werd mij verteld dat je aan gifte van op lichting kan doen !!! ik heb pretium gebeld hier over !maar ze blijven vol houden dat ze het zo goed doen !! ik heb toen meteen gezegt dat ze grote op lichters zijn !! toen werd de verbinding meteen verbroken !!! pretium moet gewoon worden aan gepakt !ook door de opta want die waakt over telecom bedrijven!!  dus geen zaken met pretium doen !!!

ve
door verwijderd - Jul 2, 2008 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

er hoef ook geen o900 gedraait te worden het gewone telefoon nummer  van pretium is 023-7510201

ve
door verwijderd - Jul 3, 2008 om 23:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben er ook ingestonken, omdat bij mij de indruk werd gewekt dat ik door KPN werd gebeld. Ben er toch vanaf kunnen komen. Vreemd vind ik het dat PRETIUM je abonnement bij KPN kan opzeggen en dat KPN dat accepteert. Ik begrijp ook niet dat er niet een instantie is die aan die misleidende praktijken een eind kan maken.
Er is n.b. in de rubriek GELD en RECHT van PLUS van juni 2008 al uitgebreid aandacht aan besteed als Zaak van de Maand! En toch gaat het blijkbaar nog steeds door!

ve
door verwijderd - Jul 9, 2008 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

je moet goed oppassen. men doet het aanbod om gratis de telefoonrekening over te nemen van KPN met voordeel. Je krijgt dan automatisch een boekje met aanbiedingen waar ik niets mee deed. Ik liet KPN na enkele maanden alles opzeggen en de telefoonrekening weer terugnemen. Na één jaar werdt er plotseling € 65.00 afgeschreven voor het abonnement pretium. ik zat er aan vast. Direct opgezegd, geprobeerd het geld terug te krijgen, nul dus. Reactie van pretium: je hebt wel € 65.00 overgemaakt, maar u kunt nu nergens meer gebruik van maken. M.a.w ik ben flink bij de poten genomen, geld kwijt en géén prestatie staat ertegenover. Ik had zelf moeten opzeggen en dit niet aan KPN overlaten, dat kunnen zij niet. P.M.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2008 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zelf ook zo'n gratis blad privilege gehad. Na een jaar ga je betalen. Het is zaak meer dan drie maanden voordat het jaar om is het lidmaatschap op te zeggen.

Ik heb dat gedaan middels een brief aan Pretium en heb er verder geen last meer van gehad.

Adres:

Pretium
Postbus 6128
2001 HC Haarlem