alk
door alk Jan 23, 2024 om 10:48
Computers & telefonie
Prijsverhoging 2 dagen voor btw vrije dagen Mediamarkt.

Met de BTW "vrije" dagen van Mediamarkt in het achterhoofd volg ik sinds begin januari het prijsverloop van de Samsung Galaxy A54, 256 GB, bij de Mediamarkt.
Het blijkt dat Mediamarkt 2 dagen voor de actie de "laatste" = advies prijs met € 40,- verhoogd heeft zodat er veel minder korting gegeven behoeft te worden.

Op 5 januari 2024 kost deze telefoon € 409,- . Op 20 januari, 2 dagen voor de start van de BTW actie is de prijs verhoogd naar € 449,-
Bij de start van de actie op 22 januari heb ik een toestel gekocht voor € 338,- zijnde de oude prijs van € 409,- minus de 17% korting.
Toen ik avonds op 22 januari nogmaals keek bleek de prijs van € 409,- opgeschroefd te zijn naar € 449,- . Na BTW korting kost de telefoon dan niet de € 338,- welke ik betaald heb en de eerlijke prijs is, maar € 371,05. Mensen worden na de middag opgelicht voor € 33,05

Zie bijgaande schermafdrukken.

 € 409,- is prijs 5 jan. 24

 € 449,- is prijs 20 jan. 24

 € 338,- is prijs 22 jan. 24 10:28 uur

 € 371,05 is prijs 22 jan. 24 20:01 uur

1471 6 Rapporteer
ju
door juliomariner - Jan 23, 2024 om 11:15
1329 Antwoorden / 2 Vragen

De boefjes.
Nu stelt dat hele gedoe met adviesprijzen gewoon helemaal niets voor want welke winkel verkoop zijn artikelen voor deze adviesprijs?
Wie verzint die adviesprijs trouwens, niemand houd zich hier aan en is volgens mij alleen om de consument een vals gevoel van korting en voordeel te geven.

Thecla58
door Thecla58 - Jan 23, 2024 om 11:31
857 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is niets nieuws. Sterker nog dat gebeurt ook met de aanbiedingen op black friday of cyber monday. Je dacht toch niet echt dat MM CB of weet ik welke winkel die btw zef betaalt he??

Nah, je kunt veel beter zelf op onderzoek uitgaan waar een telefoon, o.i.d. het goedkoopst is. Het is vaak in Duitsland veel goedkoper, maar dan moet je natuurlijk wel je reiskosten meerekenen. Zelf ga ik regelmatig voor mijn boodschappen, niet verse groenten, naar Duitsland. Koop je bij MM in Duitsland een telefiin dan kan die zeker goedkoper zijn en door de WW garantie van MM heb je garantie hier in Nederland.

sira
door sira - Jan 23, 2024 om 12:43
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Dit gebeurt in alle branches. is al zo oud als de weg naar Rome.
Ik heb in het verleden een aantal jaren bij een juwelier gewerkt. Ca. 3 maanden voor de uitverkoop werden de etalages en vitrines leeggemaakt en alle sieraden die voor de uitverkoop in aanmerking kwamen, werden eerst omhoog geprijsd en in de uitverkoop kreeg de klant xx% korting op de nieuwe prijs.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 23, 2024 om 12:46
2071 Antwoorden / Vragen

Er bestaat niet zoiets als een "eerlijke prijs", er bestaan regels voor adverteren met het begrip korting en volgens mij moet een winkel die met korting adverteert dat doen ten opzichte van een werkelijke berekende prijs in de afgelopen periode. In dat geval zou Media Markt in overtreding zijn omdat ze niet bestaande adviesprijzen gebruikt.

Re
door Reinier182 - Jan 23, 2024 om 20:10
163 Antwoorden / Vragen

Heel deze actie is een leugen. Geen BTW geloof je het zelf? Zo werken ze tegenwoordig schreeuwen dat je goedkoop ben.