he
door helen63_1 Jul 6, 2014 om 15:41
Computers & telefonie

Prijsverhoging 2e kaart bij canal digitaal

Wie heeft van canal digitaal een mail ontvangen, waarin een prijsverhoging wordt aangekondigd van 2,50 naar 4,50 euro?
Wil dit proberen tegen te gaan............

616 5 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jul 7, 2014 om 06:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lees ook dit topic even KLIK

br
door broncobatse - Jul 7, 2014 om 21:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de mail van Canal Digitaal ingekort tot 1 zin en er vervolgens een passend stukje bij aan geplakt:

Speciaal voor u als trouwe klant wijzigt het maandtarief voor de Extra Kaart van € 2,50 met ingang van 1 augustus 2014 naar € 4,50. Dat is een prijsverhoging van maar liefst 80 %. Met de groeten van de directie en de aandeelhouders van M7. Sorry dat we alleen maar fantasieloze smoesjes hebben om zoveel mogelijk uit uw portemonnee te graaien.

Met vriendelijke groet,
Björn Jeurissen
CanalDigitaal

tijger1
door tijger1 - Jul 13, 2014 om 10:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die prijsverhoging is van € 1,50 naar € 4,50, dus een verhoging van 200 %.

U kunt dit niet tegengaan, maar u kunt de kaart wel opzeggen.

be
door berteman - Jul 14, 2014 om 23:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de mail ook ontvangen. Ik denk dat er weinig tegen te doen is.

Waar je wel wat aan kunt doen, is de ingangsdatum van de verhoging. Volgens de Telecommunicatiewet moet een prijsverhoging minimaal een maand van te voren worden aangekondigd. De mail is 4 juli ontvangen, de prijsverhoging kan dus niet op 1 augustus ingaan.

Op het Klachtenkompas van Consumentenbond schrijft Webcare van CD:

De prijswijziging gaat niet van start per 1 juli, maar per 1 november. Dit kunt u ook nalezen in de brief die wij u hebben gestuurd/ nog zullen sturen.

(http://www.klachtenkompas.nl/canaldigitaal/extreme-prijswijziging-extra-kaart-aankondiging-te-laat-ontvangen).

1 juli is natuurlijk fout maar er staat 1 november en is niet 1 augustus. Het bericht is geplaatst door webcare van CD zonder enig voorbehoud en laat CD maar hard maken dat tekst in de mail goed is en die op site van consumentenkompas fout.. Misschien is die wel fout omdat die te laat gestuurd is door CD. Misschien kan je CD mailen en uitleggen hoe en wat en ingang per 1 november eisen. Doe ik ook.

av
door averzijl - Sep 7, 2014 om 10:08
22 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=helen63 schreef op zondag 6 jul 2014, 15:41]Wie heeft van canal digitaal een mail ontvangen, waarin een prijsverhoging wordt aangekondigd van 2,50 naar 4,50 euro?
Wil dit proberen tegen te gaan............