Fo
door Fon1955 Jan 31, 2012 om 13:14
Computers & telefonie

Prijsverhoging binnen bestaand contract Tele2

Ik heb sinds juli 2011 een abonnement bij Tele2 in de vorm van een 1-jarig contract. Hiervoor betaal ik volgens de voorwaarden €24,- per maand. Nu krijg ik van Tele2 een mailtje waarin ze aankondigen dat mijn abonnementsgeld per 1 maart a.s. € 26,- gaat bedragen. Volgens mij kan dit helemaal niet, en heb ik zelfs het recht om met ingang van 1 maart mijn abo te beëindigen.

Hoe zit dat precies?

1230 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2012 om 13:30
11569 Antwoorden / 51 Vragen
0

Hoe eenvoudig kan het zijn?

U heeft een contract met een bepaalde prijs/prestatie.
De prijs wordt door Tele2 gewijzigd.
U kunt nu kiezen.
OF u gaat akkoord met de wijziging en betaald de nieuwe prijs/prestatie.
OF u zegt gratis op per 1-3-2012.

Om het het in belastingtermen te zeggen: Eenvoudiger kunnen wij het niet maken.

edrick3
door edrick3 - Jan 31, 2012 om 13:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo fon55,

Zie de Algemene Voorwaarden:

Staat in de Algemene Voorwaarden art.5:

De Algemene Voorwaarden en/of tarieven kunnen door Tele2 te allen tijde worden gewijzigd. De wijzigingen gelden ook ten aanzien van bestaande Overeenkomsten. De wijzigingen treden in werking op de door Tele2 te noemen datum. Toepasselijkheid van eventuele inkoop- en andere voorwaarden van de Klant worden uitdrukkelijk uitgesloten.
5.2 Tele2 is gerechtigd om haar tarieven jaarlijks op 1 juli te wijzigen volgens de CBS Consumentenprijsindex over het voorgaande kalenderjaar. Artikel 5.4 is op deze vorm van tariefswijziging niet van toepassing.
5.3 Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van kracht wordt stelt Tele2 de Klant op genoegzame wijze op de hoogte van de inhoud van de voorgenomen wijziging.
5.4 Indien de wijziging objectief niet ten nadele van de Klant strekt, informeert Tele2 de Klant in die zin, waarbij wordt vermeld dat de Klant de Overeenkomst niet kosteloos kan beëindigen als gevolg van de wijziging. Indien de wijziging objectief ten nadele van de Klant strekt, kan de Klant de Overeenkomst binnen vier weken na de hiervoor vermelde bekendmaking kosteloos beëindigen.

Met vr.gr.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer