br
door brie Apr 1, 2004 om 14:32
Computers & telefonie

Prijsverhoging Casema per maand

Sinds Oktober 2003 heb ik internet bij Casema. Eerst 37,62 betaalt voor internet + t.v. In januari ineens 38,25 in februari 39,91 en maart en april ineens 46,25. Dit zijn heel stiekeme verhogingen terwijl Casema zegt dat ze niet de prijs verhogen.
Zijn er meer mensen met dit probleem en hoe kom ik erachter of dit wel juist is? Volgens mij mag dit namelijk niet zo maar.

611 7 Rapporteer

ymca_1
door ymca_1 - Apr 16, 2004 om 13:09
63 Antwoorden / 0 Vragen

Een jaarlijkse prijswijziging is in sommige gevallen mogelijk.Het is zeker niet mogelijk om iedere maand de prijs te wijzigen, dat zou wel te gek worden. Mijn advies is om schriftelijk uitleg te vragen. Ben je het er niet mee eens, dan kan je wellicht de ovk ontbinden, maar dat kan ik niet zo zeggen.
Succes

br
door brie - Apr 16, 2004 om 13:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Vandaag heb ik een reactie gehad van Casema en die luid als volgt: Met ingang van 1 augustus 2003 is Casema getart met harmonisatie van de kabeltarieven. Dit betekent dat alle klanten van Casema voor hetzelfde product dezelfde prijs gaan betalen. Omdat er veel verschillende tarieven zijn, worden de tarieven stapsgewijs aangepast. In uw geval betekent dit dat het tarief stapsgewijs is verhoogd naar het Casema-tarief. Dit jaar is het Casema tarief vastgesteld op EUR 13,30 per maand voor waar alle producten aanwezig zijn.
Naar mijn mening hadden ze de abonnees hiervan eerst schriftelijk op de hoogte moeten stellen en mogen ze dit niet zo maar verhogen.

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 13:09
504 Antwoorden / 8 Vragen

Vraag om uitleg, mocht deze verhogingen volgens hun kloppen dan heb jij het recht om je contract te beïndigen, als je dit wil, zonder je aan je werkelijke opzegtermijn te houden. Maar een jaarlijkse verhoging is 'normaal' maar dan wel in 1x en niet in termijnen. het is nu al bijna € 10,00 hoger, dat is wel een forse verhoging en wie weet wordt ie volgende maand weer hoger. Op de site staat dat ze per 1 april zelfstandig internet leveren, wie weet heeft dit ermee te maken, maar het zou wel netjes zijn om de klant eerst intelichten, want het is maandelijks een flink bedrag extra.

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 13:09
504 Antwoorden / 8 Vragen

Op http://kassa.vara.nl/portal?_scr=nieuws_artikel&no=279399 staat hier een stukje over. Ook is een soort gelijk voorval (dan van UPC) in behandeling bij www.stichtingdeombudsman.nl. Daar kunt u natuurlijk ook dit verhaal heen mailen. Ook kunt u dit stukje rechtstreeks naar kassa! sturen, wie weet is dit wat voor de top 3. Zet het ook even op het forum op deze site met een oproep voor mede 'slachtoffers' van deze drastische verhogingen, hoe meer meldingen van ongenoegen, des te meer wordt eraan gedaan (?)

disneymania
door disneymania - Apr 16, 2004 om 13:09
8 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo
Het is mij ook opgevallen dat de prijs is verhoogt. Ik ben van de 27,95 naar de 48,95 gegaan. Ik ben nu ook bezig om verhaal te halen. Op www.casema.nl kan je de gegevens opzoeken. Ik neem alle diensten van Casema af. Kabel, internet en digitaal, en geen korting krijgen. Bij UPC hebben ze de zelfde pakketten, maar wel goedkoper!! Bij UPC krijg je ook korting als je meerdere diensten afneemt. Maar helaas niet te krijgen in Voorburg.
Suc6 !
Groetjes Monique

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:09
763 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan iedereen adviseren om de petitie van de consumentenbond te tekenen en ondersteunen tegen de verhoogde kabeltarieven te vinden op http://www.consumentenbond.nl

br
door brunette - Jun 15, 2004 om 16:54
3 Antwoorden / 0 Vragen

Voor al je klachten omtrent Casema adviseer ik je een mail te sturen naar het NLIP (www.nlip.nl) dat is de overkoepelende organisatie van Casema, dan heb je binnen no time contact met de klantenservice van Casema en ben je snel van je problemen af. (mijn ervaring) Veel succes !