door winsonjohn Jan 17, 2004 om 19:16
Computers & telefonie

Prijsverlaging

Hallo,
Ik heb in december bij citroen een auto gekocht. In januari heeft de importeur de prijzen verlaagd, in mijn geval met 550 euro's. In de algemene voorwaarden van de bovag staat op de achterkant van de koopovereenkomst dat prijsstijgingen t.g.v fabrieks- en of importeursprijzen worden doorberekend. Alleen staat er niets over prijsdalingen. Als prijsstijgingen doorberekend worden, worden prijsdalingen dan ook doorberekend? Ik krijg mijn auto medio februari. Wie zou mijn een zinnig antwoord kunnen geven?
John

956 4 Rapporteer

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:28
207 Antwoorden / 4 Vragen

Als de auto nog niet was geleverd heb je recht op de lagere prijs. Vraag de leverancier (de dealer dus) om de lagere prijs in rekening te brengen. Als dit niet snel lukt doe je beklag dan bij de importeur. Op de leveringsvoorwarden van de Bovag staan alleen prijsverhogingen genoemd. Dat is zo omdat prijsverlagingen meestal weinig problemen geven. Je kunt eventueel een brief schrijven met als inhoud: "Met vreugde heb ik kennis genomen van de prijsverlaging van de auto waarvan in er een op dd ... een bij u heb besteld. Ik ga ervan uit deze prijs automatisch wordt aangepast in het koopcontract dat ik heb gesloten maar dat nog niet is uitbevoerd." enz. stuur dat naar je dealer en in kopie naar de importeur.

wa
door wahl - Apr 16, 2004 om 12:28
3 Antwoorden / 3 Vragen

Laat je niet afschepen met gratis accessoires want dit kost ze de helft van wat ze moeten retourneren of de waarde moet stukken hoger zijn dan het retor bedrag.

th
door thomas_1 - Apr 16, 2004 om 12:28
4 Antwoorden / 0 Vragen

Als er in tussen de koop en de aflevering een prijsverlaging heeft plaats gevonden,dan betaal je ook minder.Je kan op je kenteken het BPM bedrag zien en vergelijken met de prijslijst,is die het zelfde dan heeft de dealer ook de verlaagde prijs betaald.

al
door almar123 - Apr 16, 2004 om 12:28
13 Antwoorden / 4 Vragen

Elke 1 januari worden de prijzen verlaagd, omdat dan een nieuw jaar ingaat van de auto. Oftewel je auto is dan 1 jaar ook al heb je hem pas in december gekocht. Hier moet je inderdaad achteraan gaan, maar ik neem aan dat dit in de tussentijd al wel gebeurd is ?? Graag vernemen we de oplossing.