ed
door eddyrocky Mar 12, 2005 om 17:09
Computers & telefonie

Printer hp 2410 psc photosmart

Mijn printer is stuk 1jaar en twee maand, hp wil niets voor mij
doen  de scanwagen komt niet terug in de nul stand hij blijft
ratelen  heeft 359,00euro gekost.

Hp wil mij alleen een andere oude verkopen voor 203,00euro.

Wie kan mij helpen.

274 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Mar 12, 2005 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag eddyrocky,


Ik ga er vanuit dat je de printer gewoon in een winkel hebt gekocht en dat de garantieperiode 1 jaar is geweest. Zijn deze aanname's onjuist dat kun je verder dit bericht in de prullebak gooien. Na 1-5-2003 is de nieuwe wetgeving rond het consumentenrecht van kracht. Dat houdt in dat je na de aankoopsdatum en na afloop van de fabrieksgarantie nog gewoon wettelijke garantie hebt op de printer. Je moet dan je garantieclaim neerleggen bij de verkoper en niet bij de fabrikant of importeur. De verkoper is wettelijk verplicht jouw wettelijke garantie uit te voeren. Wat hij regelt met zijn voorschakels is zijn zaak. Daar sta jij helemaal buiten. Je kunt dus een reparatie-eis bij de verkoper indienen. Ten dele zul je dan de reparatiekosten zelf moeten betalen. Per slot heb je wel 14 maanden je printer zonder problemen gebruikt. Als de levensduur van zo'n printer door de fabrikant op bijvoorbeeld 4 jaar geschat wordt, dan moet je 14/48 keer de reparatiekosten betalen. Is de printer niet meer te herstellen dan dient de verkoper je een nieuwe printer aan te bieden in dezelfde prijsklasse. Ook dan zijn jouw kosten 14/48 keer de prijs van de vervangende printer. Ik zou dus naar de verkoper terug gaan en hem duidelijk aan zijn verstand brengen dat je weet hoe het consumentenrecht in elkaar steekt. Lees daarvoor ook even onderstaande links. Sukses, groeten, Ton.


Brochure Koop en Garanties


Stichting de Ombudsman


 

ve
door verwijderd - Mar 12, 2005 om 18:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dank je Ton.

Maar ik was vergeten te vertellen dat de winkel niet meer bestaat Megapool en ook niet is overgenomen hier in Den Helder.

Ja probleem he. groet eddyrocky

 



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer