ed
door eddyrocky Mar 12, 2005 om 17:09
Computers & telefonie

Printer hp 2410 psc photosmart

Mijn printer is stuk 1jaar en twee maand, hp wil niets voor mij
doen  de scanwagen komt niet terug in de nul stand hij blijft
ratelen  heeft 359,00euro gekost.

Hp wil mij alleen een andere oude verkopen voor 203,00euro.

Wie kan mij helpen.

274 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 12, 2005 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag eddyrocky,

Ik ga er vanuit dat je de printer gewoon in een winkel hebt gekocht en dat de garantieperiode 1 jaar is geweest. Zijn deze aanname's onjuist dat kun je verder dit bericht in de prullebak gooien. Na 1-5-2003 is de nieuwe wetgeving rond het consumentenrecht van kracht. Dat houdt in dat je na de aankoopsdatum en na afloop van de fabrieksgarantie nog gewoon wettelijke garantie hebt op de printer. Je moet dan je garantieclaim neerleggen bij de verkoper en niet bij de fabrikant of importeur. De verkoper is wettelijk verplicht jouw wettelijke garantie uit te voeren. Wat hij regelt met zijn voorschakels is zijn zaak. Daar sta jij helemaal buiten. Je kunt dus een reparatie-eis bij de verkoper indienen. Ten dele zul je dan de reparatiekosten zelf moeten betalen. Per slot heb je wel 14 maanden je printer zonder problemen gebruikt. Als de levensduur van zo'n printer door de fabrikant op bijvoorbeeld 4 jaar geschat wordt, dan moet je 14/48 keer de reparatiekosten betalen. Is de printer niet meer te herstellen dan dient de verkoper je een nieuwe printer aan te bieden in dezelfde prijsklasse. Ook dan zijn jouw kosten 14/48 keer de prijs van de vervangende printer. Ik zou dus naar de verkoper terug gaan en hem duidelijk aan zijn verstand brengen dat je weet hoe het consumentenrecht in elkaar steekt. Lees daarvoor ook even onderstaande links. Sukses, groeten, Ton.

Brochure Koop en Garanties

Stichting de Ombudsman

ve
door verwijderd - Mar 12, 2005 om 18:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je Ton.

Maar ik was vergeten te vertellen dat de winkel niet meer bestaat Megapool en ook niet is overgenomen hier in Den Helder.

Ja probleem he. groet eddyrocky