potato
door potato Nov 17, 2010 om 10:44
Computers & telefonie

Printer kopen?

Hallo Ik heb een printer Dell 922 nu is de inkt bijna op en 2 cartridges kosten €52,98 Een hele nieuwe printer Canon Pixma MP280 kost maar 49 Euro en is ook geschikt voor Windows 7 Ik heb dat nog wel niet maar als mijn computer de moed opgeeft zal ik dat zeker kopen.Nu heb ik de volgende vraag er is mij verteld dat in een nieuwe printer cartridges zitten met heel weinig inkt is dat zo? want ik heb nu het idee dat een nieuwe printer voordeliger is dan nieuwe cartridges wie weet hier iets meer van alvast bedankt

7304 19 Rapporteer

pino123
door pino123 - Nov 17, 2010 om 10:58
2763 Antwoorden / 14 Vragen

De makers van printers halen vaak hun winst bij het verkopen van de cartridges. U kunt in dit geval inderdaad de andere printer kopen. Kijk wel van te voren of bij deze navullingen ook een hoge prijs hebben.
Daarnaast kunt u eventueel ook kijken of er merkloze navullingen zijn. Het kan zijn dat de garantie dan vervalt, of dat uw afdrukken van mindere kwaliteit zijn.

edrick3
door edrick3 - Nov 17, 2010 om 12:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo potato,

In een nieuwe printer zitten inderdaad cartridges met 'wat minder' inkt. Ze willen natuurlijk graag dat je gauw - dure - cartridges moet kopen.
Voor die Canon kosten de cartridges : PG510 12,90 en CL511 16,50 of: PG512 voor 16,50 en CL513 voor 19,90.
Persoonlijk zou ik liever uitkijken naar een printer met gescheiden kleurpatronen!
En dan het liefst van tevoren kijken of er ook replacables voor te krijgen zijn.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Nov 17, 2010 om 12:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@potato,

Lees ter info ook eens hier en/of vul in het zoekveld cartridges of printer in voor meer gelijksoortige vragen.

Met vr.gr.

killroy
door killroy - Nov 17, 2010 om 13:16
87 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Potato, u hoeft geen nieuwe printer te kopen en geen nieuwe inktpatronen, enkel doodeenvoudige navullings-sets. Ik heb zelf de Canon MP 250, daar zijn de originele inktpatronen net zo duur van dan elders. Wat doe ik in dit geval? Ik boor de inktpatronen op met een 3 mm boortje op de daarvoor bestemde markeringen op de patroon als je het plakkertje ervan afhaalt, ook bij alleen zwart, spuit er met een medicinaal spuitje plusminus 3 cc inkt in ( bij kleuren, 3 kleuren) en plak de patroon dan weer dicht met een of ander stikkertje. Om te weten waar welke kleur inkt in moet ga ik even in het opgeboorde gaat je met een nieuwe tandenstoker erin en dan zie je de kleur die er in moet op de tandenstoker, dit vermerk ik dan op de stikker waarna je bij later vullen op de openingen door de stikker heen kunt prikken met je spuitje. Zo ook bij zwart. Inktsetjes koop ik voor kleingeld bij Blokker, of elders. Meestal zit er hier ook nog afdicht stopjes bij voor de opgeboorde gaatjes. De printer geeft wel dan steeds aan bij het drukken dat de inktpatronen leeg zijn, maar hier moet u zich niet aan storen, gewoon weg klicken, en door blijven drukken of printen. De printer zal hier heus niet onder lijden en zo ja dan zeg ik maar - zo of zo kapot, maakt niks uit dan koop ik wel weer een nieuwe, maar dit doe ik al 5 jaar en er is nog nooit iets gebeurd met de printer, ( printers ) wel moet u controleren of u de printer moet calibreren. Hopenlijk hebt u hier iets aan, Mvg: Harry te Kerkrade.

polleke1945
door polleke1945 - Nov 17, 2010 om 13:25
76 Antwoorden / 2 Vragen

Een laserprinter werkt niet met cartridges, maar met toners.
Toners gaan veel langer mee als cartridges.
Daarom heb ik zelf gekozen voor de samsung clp 315.
Printer is wel duurder, maar je hebt het er zo uit.
Zie: Hier

qp
door qpc - Nov 17, 2010 om 13:29
203 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een kleine 'vuistregel', dat hoe duurder de printer is, des te zuiniger deze omgaat met inkt.....
Uiteraard is het in uw geval voordeliger om een nieuwe printer aan te schaffen, want de printer inclusief inkt (al zijn het geen grote cartridges) goedkoper is dan nieuwe cartridges aan te schaffen voor de oude printer.
Bijkomend voordeel is dat de nieuwe technologieën er voor zorgen dat er minder inkt gebruikt wordt in een moderne printer dan in een oudere printer.
Persoonlijk zou ik een printer nemen die, zoals edrick3 al aangeeft, gescheiden cartridges gebruikt. Deze printers hebben over het algemeen een fijnere 'nozle' waardoor de inkt veel economischer gebruikt wordt. Is er na verloop van tijd toch 1 kleur op, dan hoeft men niet een kleurenpatroon aan te schaffen met alle 3 kleuren, maar alleen de (goedkopere) patroon van de kleur die daadwerkelijk op is.
Hervullen raad ik in het algemeen af! De gebruikte (hervul) inkt is vaak van een slechtere kwaliteit, waardoor op de eerste plaats de afdrukken slechter kunnen zijn dan met originele inkt en op de 2e plaats heb ik heel vaak meegemaakt dat de printer(kop) onherstelbaar beschadigd raakte door hervullen.

skblzzzz
door skblzzzz - Nov 17, 2010 om 13:39
4 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon een printer met losse kleuren kopen en navullen.
Is de eerste keer wel even lastig, maar heeft zich ZEER snel terug verdiend.
Ik heb zelf een Canon IP4500 die ik al jaren na vul.
Even googlen zou ik zeggen en je bespaart vele vele vele euri's.

pk49
door pk49 - Nov 17, 2010 om 14:03
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik koop al jaren cartridges bij de Bruna,merk WECARE.Ze hebben vervangcartridges voor bijna alle bekende merken.Enkele euri goedkoper, werken altijd en lekken nooit.Ik heb een tijdje zelf proberen te vullen wat heel goedkoop is,maar werd het geknoei beu.Na een verknoeide tafelzeil en overhemd ben ik ermee gestopt.

frenja
door frenja - Nov 17, 2010 om 14:03
44 Antwoorden / 13 Vragen

Ik heb zelf een Canon Pixma en koop geen originele cardridges, maar wel met chip.
Deze zijn een heel stuk goedkoper en de kwaliteit van de afdrukken, zelfs foto's, is prima. Haast geen verschil dan bestelde foto's.

an
door anthonette - Nov 17, 2010 om 14:03
5 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Potato,
zelf heb ik een Canonprinter (IP4000) en koop via internet Cartridge....
merk: Pelikan dat is wel een prijsverschil met Canon en de inkt is "goed"
zoek een op PRIJS vergelijk...mijn cartridge kwam van een fotoshop,
succes

hh
door hhverveer - Nov 17, 2010 om 14:14
11 Antwoorden / 1 Vragen

L.S.,

Ik beschik over een al wat oudere Canon Pixma 4000 en ik vul al geruime tijd mijn cartridges zelf : zowel de zwarte- als de (separate) kleurencartridges en ik gebruik daarvoor de inkt die met enige regelmaat bij de Aldi te koop is. Werkt voortreffelijk en zelfs bij bekijken met een sterke loup, is nauwlijks verschil te zien met een afdruk gemaakt met de originele cartridges. Bijvullen is in principe niet moeilijk en kan als volgt gebeuren: oranje "slingertje" van de originele cassettes bewaren (let op de juiste inktkleur), Slingertje met stevig elastiek goed sluitend aanbrengen op uitloop aan de onderzijde van de cartridge (originele plaats), gaatje boren in cartridgedeksel, vullen met injektiespuit tot de cartridge gevuld is tot enkele milimeters onder bovenrand, boorgaatje afsluiten met lijmpistool (7,50 euri bij Gamma) en het beluchtingsgaatje afsluiten met stevig sellotape en het geheel omwikkelen met folie i.v.m eventuele lekkage.
Bij in gebruik nemen eerst de tape op het ontluchtingsgaatje verwijderen en vervolgens het slingertje verwijderen. Meestal drupt er dan wat inkt uit de uitloop, neem dat weg met keukenrol o.i.d. "Melk" de cartridge een beetje, dus oefen wat druk uit op de wanden van de cartridge om een overmaat inkt uit de uitloop te drukken en plaats hem vervolgens in de printer. De werkwijze is ook op YOUTUBE te zien, kijk maar eens naar "cartridges bijvullen". De methode met het lijmpistool werkt uitstekend.
Kijk altijd naar een printer met separate inktcartridges; de meeste Canon's hebben die wel naar ik dacht. Er zit één "adder" onder het gras - veel moderne printers van Canon bijvb. hebben cartridges uitgerust met een chip, te zien door de aanwezigheid van koperen stripjes op de cartridge. Een dergelijke cartridge kan niet zonder meer worden bijgevuld, maar moet eerst worden gereset. Resetters zijn in de handel verkrijgbaar, informeer maar eens.
Mijn printer werkt al een jaar of twee tot volle tevredenheid met bijgevulde cartridges, maar dat geldt niet noodzakelijkerwijs voor andere types, dus je loopt altijd een risico.
Het loont in ieder geval zeker de moeite om het eens te proberen.

M.v.g. H.H. Verveer-Ridderkerk

gero
door gero - Nov 17, 2010 om 14:22
28 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een Epson photo printer met 6 gescheiden cartridges en koop via Internet bij 123inkt.nl een set voor €30,00 (+ €4,95 verzendkosten). Prima service en uitstekende printkwaliteit.

polleke1945
door polleke1945 - Nov 17, 2010 om 15:05
76 Antwoorden / 2 Vragen

Oh ja, mijn Samsung Laserprinter, vorig jaar in december gekocht voor 129 euro,
Heeft 4 toners, zwart, geel, magenta en cyaan.
De zwarte toner was deze week leeg (40 euro), de andere 3 zijn nog half vol.
Tot nu toe heb ik een kleine 2000 A4 vellen geprint.
Tel uit uw winst....

donkschr
door donkschr - Nov 17, 2010 om 16:46
78 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb een Canon Pixma MP450 met cartridges met chip. Ook deze kun je zelf navullen. Allen de teller voor het aantal te maken prints werkt dan niet meer. Inkt op, je merkt het vanzelf. dan kun je weer bijvullen. Ik koop ook altijd navulsetjes bij 123inkt.nl. Hierbij wordt wel aangegeven dat je ongeveer 5 keer kan navullen en dat je dan beter nieuwe cartridges kunt kopen om de printkoppen niet te beschadigen. Ik vul dus zelf 5 keer en koop vervolgens cartridges van een ander goedkoper merk dan van Canon. Ik doe dit al jaren (ook met mijn vorge Canon) en heb nooit problemen. Ook de kwaliteit van de afdrukken (ook foto's) wordt er niet minder van.

eu
door eukie - Nov 17, 2010 om 17:12
61 Antwoorden / 70 Vragen

Als je een nieuwe (eenvoudige) Canon printer koopt (een paar tientjes) dan zitten daar zgn. startersrsets inkt bij: eenmaal z/w, en eenmaal kleur. Daar zit maar weinig inkt in. Wil je de catridges vervangen, dan ben je aangewezen op de dure originele Canon cartridges (15ml = tegen de € 20). Er zijn er goedkoper, maar daar zit uiteraard minder inkt in. Alternatieve (namaak)patronen zijn er (nog) niet, althans niet voor de Pixma iP 2700 en catridge PG 512. Zelf vullen of laten vullen is het goedkoopste. Of je garantie daarmee vervalt weet ik niet.

alarm1233
door alarm1233 - Nov 17, 2010 om 18:41
74 Antwoorden / 4 Vragen

ik zelf heb een brother printer, heeft de functies, scannen, printen, fotos lezen en printen , copieeren, heb m gekocht voor 50 € en heb met de starters inkt een half jaartje gedaan , het zijn 4 aparte cartridges en helemaal niet duur , voor de complete inktset 4 kleuren betaal ik 13.50€, en het zijn compatibele cartdridges die vol zijn en geen kleine vullingen zoals bij de starterskit zit,merk brother dcp-145 series

Em
door Emmap - Nov 17, 2010 om 22:00
162 Antwoorden / 8 Vragen

In elk geval altijd blijven printen tot er geen inkt meer uit de patronen komt, en niet reageren op nogal 'vroege' meldingen van de printer zelf dat de inkt 'op' zou zijn...

(De consumentenbond heeft een keer een test gedaan, dacht ik, hoeveel de inkt kost per afdruk per soort / type printer. Weet de uitslag niet meer, en de test is ook al wat langer geleden, maar er is vast iets over te vinden ergens op internet.)

pi
door pido - Nov 19, 2010 om 10:51
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo potato
Heb je al eens gekeken op 123inkt.nl
Daar zijn de cartridges aanmerkelijk goedkoper

eu
door eukie - Nov 19, 2010 om 11:00
61 Antwoorden / 70 Vragen

Hallo pido.

Van sommige merken/types zijn GEEN goedkope (alternatieve) cartridges te krijgen, ook niet bij 123ink.nl of InkClub, o.a. nr PG 512 van Canon.