va
door varavraagbak Jul 29, 2010 om 23:46
Computers & telefonie

Printer ,print half af

Ik heb een Canon LBP 2900 en een HpPSC series.
Als ik uit mijn e-mail bv een rekening wil uitprinten dan komt de print er vertikaal half uit. Ik heb van alles al geprobeerd maar bij alle printers en zelfs op mijn laptop met een reisprinter wil hij niet volledig uitprinten.beeldscherm resolutie veranderd .instellingen printer.niets helpt.
Wie kan mij een tip geven?

8805 8 Rapporteer

stacey
door stacey - Jul 30, 2010 om 00:20
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Als je alle instellingen al gecontroleerd hebt weet ik het zo gauw niet,
opnieuw installeren of (update) drivers downloaden ?

Maar eerst kun je deze 2 manieren om het op papier te krijgen nog proberen :

Sla de rekening eerst op (bv op bureaublad) en daarna openen en printen anders eerst kopieren en plak hem in Word en dan printen wellicht lukt het dan ? Als dat wel werkt het je de rekening in elk geval op papier.

stacey
door stacey - Jul 30, 2010 om 12:04
10352 Antwoorden / 12 Vragen

@scholtes --Als je dingen op het bureaublad opslaat hebben deze een grote performance impact op het opstarten van je computer--

Hoor ik wel vaker, = broodje aap ;-)
Als het al wat ophoud is het minimaal.
Programmeur/hacker vriend lag gevouwen onder de bank van het lachen toen ik het hem ooit eens vroeg.........
Zelf ook nooit iets van gemerkt als het wel eens vol staat omdat ik het bureaublad als `dump` soms tijdelijk gebruik.

Maar is niet de bedoeling alles daar te laten staan, heeft ook niet veel nut al je rekeningen op bureaublad te stallen, maar is even handig om het daar te parkeren en zo snel terug te vinden voor printen, daarna kun je het verwijderen of opslaan in map waar het hoort.

va
door varavraagbak - Aug 1, 2010 om 23:38
29 Antwoorden / 11 Vragen

Ik ben nog steeds bezig met mijn printer probleem die voor de helft vertikaal aan de rechter kant niet uitprint.

Ook weet ik zelfs niet hoe ik de personen die een reaktie hebben gegeven te bedanken . Nergens zie ik hoe dat gaat.
Ooit heb ik dat wel kunnen doen maar nu zie ik nergens een mogelijk daar voor.

erik008
door erik008 - Aug 2, 2010 om 10:43
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Printers kun je op Landscape en op Portrait zetten.
Dit kun je doen bij de instellingen.
Als die op landscape staat, komt de print over dwars op het papier.

jscholtes
door jscholtes - Aug 2, 2010 om 20:19
777 Antwoorden / 31 Vragen

Kijk eens naar een afdrukvoorbeeld op je scherm. Ziet dat er correct uit?
Wellicht het lettertype verkleinen, dan wel schaal.
Een andere optie kan het papierformaat zijn.
Welke email-programma gebruik je?

va
door varavraagbak - Aug 2, 2010 om 21:00
29 Antwoorden / 11 Vragen

Canon LBP 2900
Ik ben er nog steeds niet uit,
Canon software en drivers geinstalleerd
Instelingen goed op A4
Afdrukscherm doet het goed.
In de HTML print hij goed maar wel erg klein.
In de Website van mijn provider doet hij het ook goed , wel klein.
Ik gebruik Windows live mail.
Mijn laatste poging en idee is dat het in het windows live mail programma zou kunnen zitten maar hoe ik dat zou kunnen veranderen????
Alle windows updates installeren zich zelf.Ra RA Ra.
Vertikaal voor de helft uitprinten is dat de tekstregels niet helmaal tot aan het einde van de regel erop staan.Dus rechts is de pagina blank.
Allemaal bedankt voor de tips,

jeroeningmar
door jeroeningmar - Aug 2, 2010 om 21:01
16 Antwoorden / 1 Vragen

Sowieso zou ik de driver even opnieuw installeren. De recentste Nederlandstalige versie is te vinden op de website van Canon. (De link verwijst naar de Windows-versie.) Controleer ook even in de printerinstellingen of daar niet per ongeluk bijvoorbeeld Letter in plaats van A4 staat aangegeven bij papierformaat.

Verder is me de situatie niet duidelijk genoeg om een oplossing te kunnen bedenken: vanuit welk e-mailprogramma wordt er geprint, wordt er een e-mail geprint of eigenlijk een bijlage (pdf?), doet hetzelfde probleem zich voor bij printen vanuit andere applicaties, wat is "verticaal voor de helft" – alleen de bovenste helft, alleen de linkerhelft, de bovenste helft 90 graden gedraaid..? Dat het probleem zich ook voordoet met andere printers duidt volgens mij op een probleem met het document zelf. Of probeert u toevallig vanuit een webmail te printen?

jscholtes
door jscholtes - Aug 2, 2010 om 21:02
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=stacey schreef op vrijdag 30 jul 2010, 00:20]Als je alle instellingen al gecontroleerd hebt weet ik het zo gauw niet,
opnieuw installeren of (update) drivers downloaden ?

Maar eerst kun je deze 2 manieren om het op papier te krijgen nog proberen :

Sla de rekening eerst op (bv op bureaublad) en daarna openen en printen anders eerst kopieren en plak hem in Word en dan printen wellicht lukt het dan ? Als dat wel werkt het je de rekening in elk geval op papier.

@stacey - off topic?

Als je dingen op het bureaublad opslaat hebben deze een grote performance impact op het opstarten van je computer. Beter is het snelkoppelingen op je bureaublad te zetten en bestanden in daarvoor bedoelde bestandsmappen (mijn dokumenten) op te slaan. Dit advies mag, echter men moet het bestand na gebruik weer verwijderen.

@ts - on topic
Heb je de juiste printerdriver geinstalleerd?