te
door teo Dec 12, 2012 om 13:31
Computers & telefonie

Printer reageert niet op laptop

Sinds kort reageert mn printer HPC3100 niet meer bij de opdracht via mn laptop Samsung windows7 "afdrukken"( kan dus wel gewoon kopieeren) ik hoor wel het aansluitgeluid als ik de usb verbind. Daarvoor, na de aanschaf van mn laptop, heb ik deze wel geupload, meen ik mij te herrineren.
In ieder geval funcioneerde hij in combinatie met de laptop zonder problemen.
Vragen: ligt dit aan de printer, de laptop, programma, etc.?

7106 23 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 12, 2012 om 13:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo theodorusgcm,

Haal de printer eens van de laptop en installeer die opnieuw.

Wie weet.

Met vr.gr.

te
door teo - Dec 12, 2012 om 14:07
82 Antwoorden / 30 Vragen

dat heb ik geprobeerd maar dan krijg ik de melding dat het besturingsysteem niet geschikt is.
kan wel kloppen want het is natuurlijk wel n versie van voor en tot XP.
ik dacht wel dat ik het een ander bij aanschaf van de laptop had upgedate en
werkte tot voor kort ook, dus de vraag blijft: waarom?

bedankt voor de reactie

edrick3
door edrick3 - Dec 12, 2012 om 14:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@theodorusgcm,

Kijk dan eens of er een nieuwe(re) printerdriver beschikbaar is voor gebruik onder W7.

Kijk op de site van hp; klik hier.

Suc6

aurora1
door aurora1 - Dec 12, 2012 om 14:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag theodurusgcm,

Kijk even hier: KLIK.

vr.gr.

freya
door freya - Dec 12, 2012 om 14:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo theodorusgcm,

Begin anders eerst eens met een 'systeemherstel' naar een datum toen alles nog goed werkte. Wellicht is het dan in één keer opgelost.

m.vr.gr. Freya

alfons
door alfons - Dec 14, 2012 om 13:03
22 Antwoorden / 6 Vragen

beste theodorusgcm,

betreft de windows7 soms een 64bits versie?
Ik had hetzelfde probleem en kon mijn oude printer opdoeken en
vervangen door een nieuwe. helaas

te
door teo - Dec 14, 2012 om 13:30
82 Antwoorden / 30 Vragen

Ja inderdaad Alfons, maar het vreemde is dat de printer (na update? meen ik mij te herinneren)
maanden lang, goed funcioneerde in combinatie met de laptop.
dat is dus n raadsel wat ik probeer op te lossen alvorens ik ander printer aanschaf.

jeanpaul
door jeanpaul - Dec 14, 2012 om 13:39
48 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Alfons, Theodorusgcm.

Een nieuwe printer is niet aan de orde; HP heeft niet voor niets gewoon de drivers op haar website staan. Ook kan men daar terecht voor eventuele problemen. Om steeds naar drivers en systeemherstel te verwijzen voor elk probleem is natuurlijk belachelijk. Er zou eerst verder gekeken kunnen worden.

Een voorbeeld:

De HP C3100 printer kent een mogelijkheid om draadloos te werken. Daarvoor moet de printer zelf zijn ingesteld waarvoor uiteraard een apart IP adres beschikbaar moet zijn. De gebruiker kan dus na installatie van Windows 7 (of hoger) eerst zijn netwerk bekijken, eventueel een IP adres reserveren voor de printer en vervolgens de printer instellen volgens de meegeleverde handleiding. Is die handleiding er niet dan kan deze gewoon van de HP website gedownload worden.

Nu terug naar het probleem:

De gebruiker krijgt als de printer via USB is aangesloten alleen een (geluids) melding. De aansluiting is dus correct. Als het goed is heeft de gebruiker nieuwe software gedownload van HP website. HP geeft immers op de pagina voor hulp met een C3100 printer ook een melding dat de software op meegeleverde CD niet geschikt is voor Windows 7. Als de gebruiker de nieuwe software heeft gedownload zal hij deze met administrator rechten moeten installeren.

Hoe dan ook: ik verwijs de gebruiker eerst naar de HP website waarbij niet alleen de software te downloaden is maar ook hulp/uitleg geboden wordt om diverse problemen met de C3100 printer op te lossen.

aurora1
door aurora1 - Dec 14, 2012 om 14:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heb je de tip van Freya -systeemherstel - al geprobeerd?

te
door teo - Dec 14, 2012 om 14:07
82 Antwoorden / 30 Vragen

Ik heb de wizzard gedownload maar daarna, oa bij "testafdrukken", reageert printer nog steeds niet.

te
door teo - Dec 14, 2012 om 14:13
82 Antwoorden / 30 Vragen

Systeem herstel heb ik nog niet geprobeerd. Door weinig gebruik weet ik ook niet vanaf welke datum dit herstel zou moeten ingaan, en ben bang dat andere updates en downloads (skype, camera etc.) dan ook weer verdwijnen, wat weer n hoop rompslomp geeft. Misschien beter n andere printer aanschaffen(???)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 14, 2012 om 14:20
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Goedemiddag,nog eens alles nalopend:
Tip1: is systeemherstel al geprobeerd naar een datum voordat het probleem ontstond?
Tip2: Als dat niet werkt: haal een voor win 7 geschikte driver op (download) van de HP site.

Tip3: Zoek op de HP site naar de chatmogelijkheid en vraag via chatsessie om hulp. Ik heb op dit moment geen link naar de chatsite maar die is te vinden via contact/help. Mijn ervaring is dat men zeer efficient helpt.

Dan nog een tip, net als 1 en 2 al eerder genoemd: Mogelijk is er een omschakeling geweest naar draadloos. In dat geval moeten printer en laptop daarop zijn ingesteld. Via USB werkt dan niet.

Nog wel een vraag: u zegt dat u wel kunt kopiëren, doet u dat dan vanaf de printer zelf of vanaf de laptop? (Hoewel dat dan ook niet zou kunnen).

edrick3
door edrick3 - Dec 14, 2012 om 14:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op vrijdag 14 dec 2012, 14:20]

Tip3: Zoek op de HP site naar de chatmogelijkheid en vraag via chatsessie om hulp. Ik heb op dit moment geen link naar de chatsite maar die is te vinden via contact/help. Mijn ervaring is dat men zeer efficient helpt.

Die link vind je hier.

viejo
door viejo - Dec 14, 2012 om 15:35
63 Antwoorden / 4 Vragen

Th. Een van m'n ergernissen van XP was dat het bij het updaten de bestaande instellingen werden gefrustreerd. Soms hielp het om herhaald een apparaat besturing opnieuw te installeren Maar zoals werd geraden zou terug gaan moeten werken.
Verder, wanneer je weinig print, of wanneer je printsessies houdt, dan kun je overwegen om een life CD besturingssysteem te nemen van Fedora, Suse of b.v. Mint.
Dit hangt een beetje af van de grootte van de Schijf en het RAM geheugen. Maar daarmee kun je je windows bestanden benaderen en ook printen, en dan ben je via een omweg klaar.

la
door latb - Dec 14, 2012 om 19:10
27 Antwoorden / 1 Vragen

Geachte Theodoris

Even de juiste drijvers via google ophalen,en instaleren.
Dus type en merk,windows 7,daarna de juiste driver aanklikken en het werkt geweldig.
Vaak staan deze drijvers in het engels,maar ze werken perfect.
Succes
latb

natuurmens
door natuurmens - Dec 15, 2012 om 12:47
158 Antwoorden / 4 Vragen

Heb je de besturingssoftware van microsoft zelf. Het komt ook voor dat hij de usb niet ziet.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c02072306&cc=nl&dlc=nl&lc=nl&jumpid=reg_r1002_nlnl_c-001_title_r0027 Kijk hier maar op

te
door teo - Dec 15, 2012 om 13:28
82 Antwoorden / 30 Vragen

OK ! ladies en gentleman, de printer werkt weer, na veel hokuspocus en verwensingen, vooral aan mezelf als digibeet, heb ik, met goed gevolg, een wissard van hp weten te installeren.
Wat de oorzaak van het niet funcioneren is geweest is mij niet duidelijk, maar goed: dankzij de reacties via de onovertroffen kassa is het gelukt en bespaart het me voorlopig de aanschaf van een nieuwe printer.

Hartelijk bedankt allemaal en een voorspoedig nieuwjaar

freya
door freya - Dec 15, 2012 om 13:33
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@theodorusgcm:

Ach, het gaat om het resultaat....;-)

Bedankt voor het terugmelden.

Freya

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 16, 2012 om 13:23
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ook bedankt voor de terugmelding (ik zie mijn bijdrage niet meer)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 16, 2012 om 13:25
16885 Antwoorden / 202 Vragen

ps: ik moet weer even wennen aan de site zie ik. Mijn bijdrage zie ik inmiddels wel.

edrick3
door edrick3 - Dec 16, 2012 om 13:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@theodorusgcm,

Mooi zo!
Hoef je geen nieuwe printer aan te schaffen.
Dat scheelt toch weer mooi in deze dure tijden.
Bedankt voor het terugmelden.
Fijne feestdagen.

Met vr.gr.

kr
door kroon_1 - Dec 16, 2012 om 14:18
13 Antwoorden / 0 Vragen

Toen mijn printer het niet meer deed, heb ik een back up teruggezet.
Mijn printer is overigens draadloos.

freya
door freya - Dec 16, 2012 om 14:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kroon schreef op zondag 16 dec 2012, 14:18]Toen mijn printer het niet meer deed, heb ik een back up teruggezet.
Mijn printer is overigens draadloos.
Iets met mosterd en maaltijd......