hi
door hillywolters Mar 22, 2013 om 13:01
Computers & telefonie

Printer werkt niet na plaatsing nieuwe cartridge

Beste mensen,

Ik heb een nieuwe originele HP cartridge aangeschaft en in de printer geplaatst. Nu krijg ik de melding dat de cartridge niet goed is geplaatst. Het het nog enkele malen opnieuw gedaan, maar de melding blijft. . .
Nu kan het zijn dat de printer (opeens) defect is?
Of de cartridge niet on orde?

Wat kan ik doen?
Terug brengen? De verpakking is nu bij het openen beschadigd.
Moet ik hem omruilen?

46402 14 Rapporteer

gsm
door gsm - Mar 22, 2013 om 13:27
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Welke HP printer (type) en welk patroonnummer?
Is het beschermende plakkertje 100% goed verwijderd?
Zijn de contacten goed schoon? Niet met de vingers aanraken!
Doet de oude patroon het nog?

Als alles klopt, dan terug naar de winkel.

raydep
door raydep - Mar 25, 2013 om 12:33
100 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb toevallig vorige week de inktcartridge van mijn HP (895 cxi) vervangen (imitatie) en ondervond daarbij dezelfde problemen. Verwijderen en opnieuw plaatsen was de oplossing maar pas na een keer of 10.

gwbonline
door gwbonline - Mar 25, 2013 om 12:53
25 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik eigenlijk altijd die als er een inktpatroon vervangen moet worden, is de printer fysiek schoonmaken (stof eruit blazen) en het schoonmaakprogramma van de printer zelf laten doorlopen. Dat kan sowieso geen kwaad. Vervolgens het inktpatroon plaatsen zoals in de handleiding aangegeven is. Daarna kan het nog tot enkele minuten duren voordat een printer er daadwerkelijk mee kan printen.

ni
door nightrider - Mar 25, 2013 om 12:59
14 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=gwbonline schreef op maandag 25 mrt 2013, 12:53]Wat ik eigenlijk altijd die als er een inktpatroon vervangen moet worden, is de printer fysiek schoonmaken (stof eruit blazen) en het schoonmaakprogramma van de printer zelf laten doorlopen. Dat kan sowieso geen kwaad. Vervolgens het inktpatroon plaatsen zoals in de handleiding aangegeven is. Daarna kan het nog tot enkele minuten duren voordat een printer er daadwerkelijk mee kan printen.

Denk toch dat het aan het beschermende plakkertje ligt is dat wel echt goed verwijderd?

ha
door habel - Mar 25, 2013 om 13:04
3 Antwoorden / 1 Vragen

wat ook wel eens helpt, oude cartridge even terugplaatsen, hij zal hem weer herkennen, en dan nogmaals nieuwe plaatsen, kan inderdaad dat hij hem niet gelijk herkent, maar toch paar keer proberen, dan moet het lukken

ov
door overhof - Mar 25, 2013 om 13:23
2 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb ook een nieuwe kleur patroon gekocht van HP, en die was voor de eerste keer niet inorde. De blauwe kleur deed het niet. Dat komt niet vaak voor bij de originele patroons. Ben terug gegaan naar de winkel en kreeg meteen een nieuwe.
mvg.

eclipse
door eclipse - Mar 25, 2013 om 13:35
1561 Antwoorden / 370 Vragen

welk type is het ? kunnen we het doorlopen tot het opgelost is. soms moeten nieuwe cartridges even een uurtje erin zitten willen ze inkt leveren nogmaals (soms) wel eerst de software geïnstalleerd ? daarna printer aangesloten ? heeft U originele cartridge, of cartridge van een huismerk die een chip erop geplakt heeft gekregen ? zoja de laatste dan even de chip schuiven. het zit onder de cartridge , makkelijk te zien ong. 1 cm vierkant. altijd één vor één de chips opnieuw plakken ivm wisselen van kleurcode..en anders is alle bescherming eraf?? niet een pietluttig stukkie folie ergens onder de cartridge ?? zodra de printer het doet gaat deze automatisch een test afdrukken en calibreren.

ns
door nschekke - Mar 25, 2013 om 17:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

De software van sommige HP-printers weigeren gewoon de huismerk cartridges.
De enige manier is om de chip van de originele cartridge over te zetten op de huismerk cartridge.

jw
door jwkorderijnk - Mar 25, 2013 om 17:19
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook een hp printer ,een all in one 4580,
deze moet ik na plaatsing van nieuwe cartridges
opnieuw uitlijnen via een testpagina.
dit werkt bij mij altijd.
indien u een cd met software heeft ,installeer
hp-solution center dat werkt altijd
groeten willem

ze
door zeemannetje - Mar 25, 2013 om 18:10
120 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ik ook gehad bij mijn HP.
Heel goed aandrukken hielp.

ka
door kampersh - Mar 26, 2013 om 08:42
13 Antwoorden / 1 Vragen

Heb ook een HP printer. Had laatste eenzelfde melding. Uiteindelijk bleek het om de printkop te gaan die na twee jaar dienst weigerde. Verstandig is, om bij aanspraak op garantie e.e.a. te doen via de leverandier/verkoper. Immers, HP gaf bij mij geen enkele reactie. Ook bij Media Markt, mijn leverancier, was men bepaald niet coulant. MM is voor mij dan ook exit. Ik ben toch niet gek?

erto171
door erto171 - Mar 27, 2013 om 08:18
12 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb dit propleem ook gehad met inktpatronen van Blokker, miste ook het klik geluid bij het plaatsen, inktpatronen terug gebracht en volledige bedrag terug gekregen ' printer HP B109a, gebruik nu alleen nog maar orginelen HP cardridges!

gsm
door gsm - Mar 31, 2013 om 23:54
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Mogelijk klopt de houdbaarheidsdatum van de patroon niet (klik). kijk vooral ook even naar de tabel aan het eind van het HP artikel.

Citaat:
In principe is de inktvervaldatum een ingebouwde datum waarop bepaalde HP inktcartridges zullen ophouden te functioneren. Luchtopname en waterverdamping kunnen ervoor zorgen dat inkt met de tijd verandert. In printsystemen waar de printkop en inkttoevoer apart zijn, kan oude inkt een negatieve invloed hebben op de printkop en de inktleveringscomponenten binnen in de printer. Met de inktvervaldatum kan HP echter voorkomen dat dit zal gebeuren.

Het is belangrijk op te merken dat de inktvervaldatum NIET de datum is die op de inktcartridge is gestempeld of geprint. De geprinte datum op alle HP inkjetbenodigdheden is de “Garantievervaldatum”. Om de inktvervaldatum op een bepaalde cartridge te bepalen moet de gebruiker drie factoren nagaan: de inktcartridge, de garantiedatum ervan, en de datum waarop de cartridge aanvankelijk is geïnstalleerd.

pe
door peterpeter54 - Dec 4, 2013 om 02:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan dan ook huismerk inktcartridges kopen ,
Geeft dezelfde foutmelding :D maar wel stukke goedkoper ;) Wat ik denk is dat je de printer moet resetten, meestal 3 knoppen tegelijkertijd. anders even in je handleiding.