ws
door wsimons Dec 24, 2007 om 12:14
Computers & telefonie

Printproblemen met Office

Beste mensen,

Een vreemd probleem. Mijn printer (HP 5100) print vanuit Office (Word en Excel) plotseling om de andere regel niet of nauwelijks. De oneven regels gaan prima (goede kwaliteit) de even regels niet of nauwelijks leesbaar. Printen van een PDF-bestand (buiten Office om dus) gaat prima. Is er misschien iemand die weet wat ik daar in Office aan kan veranderen? Is er een of andere instelling om te zetten misschien?

Wie weet raad? Alvast bedankt en prettige kerstdagen.

W. Simons

507 7 Rapporteer

laaglander
door laaglander - Dec 24, 2007 om 12:55
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo wsimons,

om welke 5100 gaat het,  officejet, inkjet, laserjet?

Laaglander

ws
door wsimons - Dec 24, 2007 om 13:09
12 Antwoorden / 4 Vragen

het gaat om de hp deskjet 5150

groet,

W. Simons

ws
door wsimons - Dec 24, 2007 om 13:14
12 Antwoorden / 4 Vragen

Inderdaad als ik de printerinstelling bij Afdrukken>Eigenschappen op Best zet gaat 't goed. Maar die kwaliteit gaf-ie eerder ook bij de instellingen Normaal en Snel Concept. Is er iest mis met de printer(kop) dan?

groet,

W. Simons

laaglander
door laaglander - Dec 24, 2007 om 13:30
473 Antwoorden / 1 Vragen

misschien de printkoppen een keertje reinigen?

gsm
door gsm - Dec 24, 2007 om 13:36
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het zoukunnen dat de printer is ingesteld voor Concept of lage kwaliteit afdrukken. Hierbij werkt printer in beide richtingen, dus zowel naar links als naar rechts afdrukken. Mogelijk is één van beide niet goed.
Probeer eens te printen via het menu Bestand en Afdrukken.
Kies dan in de Eigenschappen of bij Instellingen een hogere kwaliteit afdruk.

Probeer eens een harde reset voor de printer:
Printer uit zetten en de stekker voor de printer uit het stopcontact nemen.
Dan een paar keer op de inschakelknop van de printer drukken.
De printer weer aansluiten op het stopcontact en testen.

GSM

poltol
door poltol - Dec 24, 2007 om 14:37
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

U moet de printerkop eens laten reiningen met het meegeleverde programma van HP. Als de printerkop namelijk snel loopt en er hapert iets dan wordt dat gelijk zichtbaar. Staat de printer op best of normaal dan gaat de kop langzamer en vallen de fouten niet, of minder, op.

Succes, poltol

gsm
door gsm - Dec 24, 2007 om 15:27
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het kan een defecte printerkop zijn, waardoor te weinig inkt wordt gebruikt om in de zuinige mode een nette regel te krijgen. Het kan echter ook een defect aan de printer zelf zijn.

Maak de metalen geleider (stang) voor de printkophouder eens schoon met een droog doekje. De stang loopt horizontaal door de printer. Wees wel voorzichtig met het doorzichtige lint dat in de printer van links naar rechts is gespannen. Dit lint kunt u voorzichtig proberen schoon te maken met een in schoon water vochtig gemaakt doekje.

Het lint heeft een heleboel verticale streepjes, die de printer in staat stellen om een afdruk te maken op de juiste horizontale positie.
Beschadig dus niet de op het lint aangebrachte streepjes!!

GSM