libra15
door libra15 Mar 10, 2005 om 20:25
Computers & telefonie

Probleem.

Sinds ik mijn pc moest updaten van sp1 naar sp2, kan ik niet direkt
presentaties van powerpoint bekijken, alleen als ik ze eerst opsla. Er
wordt gevraagd om een koppeling te maken in mapopties, maar ik weet
niet hoe dat moet. Is er iemand die mij hierbij kan helpen? Bij
voorbaat dank. Anna.

431 7 Rapporteer

aenigma
door aenigma - Mar 10, 2005 om 23:10
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Anna,

Hoi,

Hopelijk bedoelt u dit met een koppeling in mapopties maken:

Ik ga er even van uit dat de extensie waar het om gaat PPS is. Als u
meer extensies van PowerPoint gebruikt, dient u de stappen te herhalen
met alle extensies (bijv PPT).

- Dubbelklik op Deze Computer

- Kilk op Extra>Mapopties

- Selecteer het tabblad Bestandtypen

- Nu klikt u ergens met uw muis binnen het scrollgebied en klikt u op de toets 'p'

- Een aantal malen op p blijven drukken tot u "PPS Microsoft PowerPoint
Slide Show' heeft geselecteerd (scrollen Naar PPS kan en mag ook hoor)

- Klikt u nu op "Wijzigen"

- In het scherm wat zich opent selecteert u nu : "Microsoft
PowerPoint", als het niet in de lijst staat bladert u naar de map van
PowerPoint en selecteert u de exe.

- Vink "Dit type bestand altijd met dit programma openen" aan

- Klik OK

- Klik nu op "Geavanceerd"

- Zorg dat "Show" vet is gedrukt, zoniet, selecteert u dan "Show" en druk op Standaard.

- Klik OK

Dat was het, succes.

vr. gr.

fl
door flipflipsen - Mar 12, 2005 om 06:31
17 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Microsoft ondersteunt sinds kort allen nog maar Windows XP met SP1 of SP2. Dat betekent, dat als u helemaal geen servicepacks hebt geinstalleerd, u dus ook geen beveiligings updates kunt downloaden.

Het is dus aan te raden om SP2 gewoon te installeren. Als u werkt met oudere programma's, kan het zijn dat enkele van deze programma's niet goed meer werken, maar 99,9 % van de proframma's werkt gewoon als voorheen.

libra15
door libra15 - Mar 12, 2005 om 10:37
116 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo aenigma. Bedankt voor de reaktie. Ik ben zo ver gekomen tot het
gedeelte "geavanceerd". Daar staat bij mij "Find" i.p.v. Show. Klopt
dat? Anders moet ik eerst maar even afwachten tot er weer een
presentatie komt. In ieder gevan bedankt voor de moeite.

libra15
door libra15 - Mar 12, 2005 om 10:45
116 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Flip.

Ik had XP 5.1 sp. 1, toen ik van microsoft een update kreeg voor sp. 2
omdat ik dan beter beveiligd zou zijn, dus heb ik dat gedaan, met het
gevolg dat ik geen pps meer kan bekijken, tenzij ik het opsla. Wel heb
ik van microsoft een cd-rom gekregen  met de installatie van sp.2.
Is dat dan beter?  Graag je mening.

aenigma
door aenigma - Mar 12, 2005 om 14:13
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Anna,

Als er bij u de optie 'Find' ipv 'Show' staat, en het wérkt, geeft dat
niet. Maar ik begrijp dat het nog niet naar behoren functioneert?

vr. gr.

libra15
door libra15 - Mar 12, 2005 om 22:23
116 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo aenigma. Ik heb zopas een pps binnen gekregen, maar ik kan hem
jammergenoeg nog niet openen. Dus, ik weet niet wat er is fout gegaan.
Nog een suggestie?

aenigma
door aenigma - Mar 13, 2005 om 00:43
260 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Anna,

Ik zal me bij uw koppelings-melding houden, dus misschien toch maar even Show proberen in de lijst te krijgen.

Gaat u weer naar Mapopties>Bestandstypen en opent u de geavanceerde eigenschappen voor de PPS-extensie.

U klikt dan op Nieuw' en typt in het veld 'actie': S&how

In het veld 'Toepassing die...' typt u het juiste path voor PowerPoint , bijv:

"C:\Program Files\Microsoft Office\Office\POWERPNT.EXE" /s "%1"

Let op de aanhalingstekens en de /s "1%"

Vink "DDE-gebruiken" aan'.

Daarna klikt u OK en selecteert u "show" als standaard (het wordt dan vet).

Lukt het dan wel? PowerPoint zou onder XP-SP2 moeten werken. Heeft u
wel de updates geinstalleerd van de Microsoft office website?
http://office.microsoft.com/en-us/default.aspx

vr. gr.