ws
door wsimons Jan 30, 2007 om 20:46
Computers & telefonie

Probleem met Internet Explorer 6 en 7

Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik 'n probleem met IE. Op sommige sites krijg ik meldingen als de volgende:

Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Macromedia's Flash Player. Get the latest flash player.

Ook de Kassa site meldt dat ik geen Flash-plugin op mijn computer heb. Maar nu wil 't geval dat ik die nieuwste Flashplayer al meerdere keren succesvol heb geinstalleerd, maar steeds weer die medling blijf krijgen. Ook heb ik in de internetopties bij beveiliging gekeken of JavaSctipt op AAN stond. En dat bleek het geval. Ik snap er niets meer van. Toen uit radeloosheid maar IE 7 geinstalleerd. Dacht daarmee wel alles op te kunnen lossen. Maar, nee hoor. Hetzelfde euvel doet zich ook onder IE 7 voor.

Wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe los ik het op? Wie helpt?????

radeloze groet,

Willem

302 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 30, 2007 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je al geprobeerd of het werkt met de firewall uit?

ve
door verwijderd - Jan 30, 2007 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Binka,

Ja, heb ik ook al geprobeerd. Ook hele lijst met beveiligingsinstellingen doorgelopen. In de lijst met invoegtoepassingen staat java ook als ingeschakeld.

Snap er gewoon niets van. Vista aanschaffen dan maar ;))

ve
door verwijderd - Jan 30, 2007 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk bij Extra, Internet opties, Beveiliging.
Klik op Aangepast niveau en scroll bijna helemaal omlaag.
Controleer of Java applets uitvoeren in scripts aan staat.
Of, stel in: Normaal-hoog,  als standaard beveiliging in IE

ve
door verwijderd - Jan 30, 2007 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je de standaardinstellingen van de browser al geprobeerd?

ve
door verwijderd - Jan 30, 2007 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo. Ik heb dat ook gehad, het ontstond bij mij nadat ik Windows Live Cleaner, of hoe dat programma ook heette, had gedraaid. (er was vorige week een vraag over dit programma op deze site)Dit programma verzet je instellingen. Mijn advies: systeemherstel. Succes ermee.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2007 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even teruggebladerd, het is windows live one care.

ve
door verwijderd - Jan 31, 2007 om 09:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

Ik heb je advies opgevolgd, maar helaas zonder gewenste resultaat. Ook systeemherstel helpt niet.

Wat valt er verder nog te verzinnen?

ve
door verwijderd - Jan 31, 2007 om 09:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Helaas, helaas. Systeemherstel werk ook al niet. Dat programmaatje is mij overigens onbekend, dus daar zal t ook wel niet aan liggen.

Nog tips?

ve
door verwijderd - Jan 31, 2007 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Willem,

Misschien ligt het toch aan Java. Dit kan wel eens de oorzaak zijn. Je kan Java zonder problemen er helemaal afgooien en opnieuw installeren. Ik heb hier bij Kassa ooit DEZE vraag gesteld en toen had ik óók alles goed ingesteld (dacht ik). Je kan de nieuwste versie HIER ophalen.

Ik weet niet of dit een oplossing is, maar wie weet.

Groetjes, Rudie.

ve
door verwijderd - Jan 31, 2007 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo wsimons,

ik denk (net zoals rudie) dat het inderdaad een probleem van java is.  Voordat je de juiste versie, van de link van rudie, download en installeerd, doet u er goed aan om de oude versies via het configuratie scherm (software) te verwijderen. Daarna zou het weer moeten werken.

Succes, Laaglander

ve
door verwijderd - Jan 31, 2007 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Rudie,

Het was n hoopvol advies (bedankt!), maar helaas ook dat lost het probleem niet op. Iemand anders adviseerde me om alle invoeftoepassingen uit de browser te verwijderen, maar onder Beheer vind ik nergens n knop waarmee dat kan. Ik probeer ondertussen rustig te blijven, hopend op de gouden tip

ve
door verwijderd - Jan 31, 2007 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Laaglanden,

Al mijn hoop was op n nieuwe installatie van Java gericht, maar helaas nog geen oplossing. Iemad adviseerde om alle invoegtoepassingen te verwijderen, maar ik kan de knop daarvoor onder "invoegtoepassingen beheren" niet vinden, Weet jij die misschien?

ve
door verwijderd - Jan 31, 2007 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Willem,

't Was te proberen, niet?

Je kan IE opstarten ZONDER invoegtoepassingen en wel zo: start -> programma's -> bureauaccesoires -> systeembeheer. Ik zou niet zomaar alle invoegtoepassingen verwijderen, maar eerst dit proberen.

Groetjes, Rudie.

ve
door verwijderd - Jan 31, 2007 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je al een eerdere versie geprobeerd van de flashplayer?

ve
door verwijderd - Feb 1, 2007 om 00:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

hmm jammer dat het niet zo 1 2 3 heeft geholpen.. en toch geloof ik dat we op de goede weg zijn. wat heb je precies verwijderd? Adobe flash player en de J2se Runtime? Beide moeten zijn weggehaald en daarna moet de pc een reboot hebben gehad. Is dat ook gebeurd?

ve
door verwijderd - Feb 1, 2007 om 03:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

En nog een keer,

Op diverse sites kwam ik deze oplossing (voor sommigen dan) tegen: Verwijder de shockplayer EN de flashplayer via conf.sch -> software, herstart de PC en installeer vanaf DEZE pagina een nieuwe combinatie (zowel shockwave als flash, óók van Adobe). Pffff.

Groetjes, Rudie.

ve
door verwijderd - Feb 1, 2007 om 08:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Rudie,

YESSSSZZZZ!!!!! je laatste antwoord did the trick. Bedankt! Weliswaar kon ik via Software Flsh en Shockwave niet vinden en verwijderen, maar ik heb ze toch via die site allebei opnieuw geinstalleerd en met een hoger versie van Flash (9 28) lukte het uiteindelijk, Opgelost dus en BESTE ANTWOORD!

groet,

Willem

ve
door verwijderd - Feb 1, 2007 om 08:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een keer.

Misschien ligt hier de oplossing? Lees DIT eens.

Groetjes, Rudie.

ve
door verwijderd - Feb 1, 2007 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oké dan!

Tip: Als je iets installeerd doe dat dan op een vaste plek b.v. onder C :->Program Files. Als je dan weer eens 'ruzie' krijgt met één of ander programma dan weet je in elk geval waar je moet zoeken om het te verwijderen.

Groetjes, Rudie