gamy
door gamy Mar 15, 2016 om 14:04
Computers & telefonie

Probleem met Lebara prepaid

Goedemiddag lezers,

ik heb probleem met mijn prepaid van Lebara die ik kan niemand SMS versturen weet eerst niet waarom en heb ook nooit geïnformeerd gekregen en ik heb nog genoeg saldo (meer dan 20 euro) op staan. Ik gebruik mijn prepaid erg weinig, ik verstuur alleen met SMS (nooit telefonisch bellen omdat ik slecht horende ben) en alleen voor noodgeval bijv. wi-fi internet doet het niet of ik ergens anders ben die heeft geen wi-fi verbinding bijv. bij mijn ouders. Op mijn telefoon is nog steeds telefoon netwerk signaal zichtbaar en ook saldo bekijken meer niet.

Ik heb contact met Lebara genomen (via chat), daar beweren dat ik moet opwaarderen omdat ik mijn sim-kaart is tijdelijk bevroren (geblokkeerd) na 6 maanden niet opwaarderen? Waarom geblokkeerd? Dat is puur diefstal vind ik. Ik doe alleen opwaarderen wanneer mijn saldo op is zoals ik gewend ben.

Ik heb gevraagd dat ik geld terug wil maar doen ze het niet en mijn gesprek is nog niet klaar, chat venster zomaar onbeleefd afgesloten door Lebara zelf.

Ik heb chat geschiedenis in mijn e-mail box nog bewaard voor het bewijs.

Met vriendelijke groet,

Gamy

30479 7 Rapporteer

marita567
door marita567 - Mar 15, 2016 om 14:11
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Gamy ,

Lees eens deze informatie , u beltegoed is 6 maanden geldig , u kunt wel nog gebeld worden .
U moet binnen 90 dagen opwaarderen , anders verliest u het beltegoed en kunt u geen gebruik meer maken van de aansluiting , zie hier .

https://www.opwaarderen.nl/lebara/geldigheidsduur

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 15, 2016 om 14:18
7204 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Gamy,
bij Lebara moet je binnen een half jaar opwaarderen.
Uit de link

Geldigheidsduur na activatie bij Lebara

Als je de Lebara opwaardeerinstructies hebt gevolgd is je beltegoed geactiveerd. Hierna is je beltegoed onbeperkt geldig, mits je minimaal één keer per 180 dagen opwaardeert. Laat je dit verlopen, word je beltegoed bevroren (je kunt nog wel gebeld worden). Je hebt dan 90 dagen de tijd om het opnieuw op te waarderen voordat het beltegoed zijn geldigheid verliest en je geen gebruik meer kunt maken van de aansluiting.
https://www.opwaarderen.nl/lebara/geldigheidsduur

Cookies
door Cookies - Mar 15, 2016 om 14:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gezien de voorwaarden, heb je dus helemaal geen recht op geld terug. Zou niet te lang wachten met opwaarderen, anders ben je dus alle tegoed kwijt + je 06 nr.!

gamy
door gamy - Mar 15, 2016 om 16:22
13 Antwoorden / 4 Vragen

Hartelijk dank voor jullie reacties!

Dat is toch niet diefstal? Voorheen had ik nooit geweten moet binnen 6 maanden saldo opmaken of anders weer opwaarderen.

Dat is juist groot probleem voor mij omdat ik erg weinig gebruik, ca 3 tot 5 sms per maand of zo.

2 dingen belangrijkste voor mij is:
welke provider is langer mee met SIM-kaart en welke goedkoopste met SMSen versturen?

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 15, 2016 om 16:39
1790 Antwoorden / 3 Vragen

En na het verbruiken van jouw tegoed, stap je over naar een ander. De tarieven van Lebara liggen veel te hoog (ook bij de paar smsjes) en bij 'n ander (bijv. Simyo) hoef je maar 1x per half jaar te bellen/sms'en om jouw nummer te behouden.

Daarnaast kun je bijvoorbeeld dit gebruiken om te sms'en (ook vanaf jouw telefoon (PC, tablet etc.), via wifi) voor 3,6 cent per sms op prepaid basis (tegoed onbeperkt houdbaar) en btg kopen via maakt het zelfs nog iets goedkoper. Werkelijk geen idee waarom je nog peperduur zou willen sms'en (en bellen) via het gsm-netwerk.

fr
door frans56 - Mar 15, 2016 om 17:04
230 Antwoorden / 9 Vragen

Niet  kunnen SMS-en ligt vaak niet aan uw saldo maar aan de instellingen van uw toestel.  lees   DIT   maar eens door hoe U uw toestel kunt
instellen voor het verzenden van SMS.     Het zou overigens ook best kunnen dat U te lang gewacht hebt met bellen.  Daarom raad ik iedereen die zijn toestel vrijwel nooit gebruiikt om 1 maal per maand  naar een ander toestel te bellen en na enkele seconden weer op te leggen zodat het half jaar weer opnieuw begint te tellen.  Maar inderdaad,  zoals andere beantwoorders ook schrijven, het staat in de voorwaarden die iedereen ontvangt bij een toestel, dus ik vrees dat U uw geld kwijt bent

aurora1
door aurora1 - Mar 15, 2016 om 17:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is al gezegd: zo snel mogelijk opwaarderen en voor het laagst mogelijke bedrag. Jammer dat u niet de voorwaarden van deze provider vooraf gelezen heeft.
Vervolgens binnen een half jaar zoveel mogelijk tegoed verbruiken (dus voordat u opnieuw zou moeten opwaarderen) en dan met nog een enkele euro tegoed binnen dat halve jaar met nummerbehoud overstappen naar een andere provider. Het is al genoemd: Simyo (prepaid) is veel voordeliger (meer dan 50 % goedkoper), en om het beltegoed te behouden hoeft u niet meer te doen dan binnen het half jaar een sms'je te sturen of te bellen. Als u zo te werk gaat hoeft u niet op te waarderen bij Simyo, wat in uw situatie me het handigst lijkt.
Bij Simyo moet alles via je account geregeld worden.