fejarie
door fejarie Jul 11, 2012 om 11:17
Computers & telefonie

Probleem met "naar buiten" bellen!

Sinds kort heb ik een draadloze Dect telefoon (Trento) aangeschaft.Helaas heb ik problemen met het naar buiten bellen. Ik krijg meestal een computerstem met de mededeling dat het betreffende nummer niet bestaat!!! (ook mijn eigen 06 niet)
Gebeld worden is geen probleem.
Ben er mee naar de KPN geweest maar volgens hen werkt de telefoon prima en moet ik UPC bellen????
Heb ik gedaan maar krijg dan te horen dat er een wachttijd is van minstens een half uur!!!
Vandaar dus mijn vraag: is er iemand die hier iets van weet? Ik heb bij UPC een alles in één pakket met een modem!
Alvast bedankt

3658 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt UPC ook mailen (klantenservice op de site) en als je er klant bent is er het gratis toegangsnummer 1200.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je je oude telefoon nog hebt en daarmee wel prima naar buiten kan bellen ligt het toch echt aan de telefoon en niet aan UPC.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar heb je de telefoon op aangesloten? Op het KPN aansluitpunt of op het UPC modem.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

:D Wat heeft KPN ermee van doen als je een telefoonabonnement bij UPC hebt? Zorg ervoor dat alles goed is aangesloten; vraag desnoods iemand erbij die er iets meer van weet (een buurjongen, een neefje, etc).

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als inkomende gesprekken wel doorkomen en uitgaande niet, dan moet je de instructie van je telefoon eens goed lezen. Staat hij wel op de DTMF tsand i.p.v. de "puls" stand? Het ligt m.i. zeker niet aan de telefoonprovider.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

@zwemmer:met mailen heb ik bij UPC niet zo'n goede ervaring, moet lang wachten op een reactie. Momenteel kan ik alleen via mijn mobiel bellen en dat is dus niet gratis.
@ winterman:ik weet ook niet waaraan het ligt maar KPN gaf aan dan UPC te informeren, ik heb dit toestel bij een KPN winkel gekocht.
@dirck: hij is aangesloten op het UPC modem
@naitsoezn:Medewerker in winkel heeft toestel gecontroleerd en daar deed hij het wel, vandaar zijn verwijzing naar UPC
@mahadma: Het toestel staat op "toon" Boekje al tig keren gelezen en er naar gehandeld, het enige wat mij opvalt is dat als ik mij wil aanmelden, en dat ook doe, rechts onder "uit" staat en daar verder niks mee kan.

groet
Fejarie

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het toestel staat op "toon" Boekje al tig keren gelezen en er naar gehandeld, het enige wat mij opvalt is dat als ik mij wil aanmelden, en dat ook doe, rechts onder "uit" staat en daar verder niks mee kan.

Dan zal je toch de handset (opnieuw) proberen aan te melden bij de ontvanger. Zie (sorry, het is niet anders) je instructie. Tig + 1 is niet erg, toch .......

Staat er op je persoonlijke site van je provider misschien een vinkje: geen uitgaande gesprekken?

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op woensdag 11 jul 2012, 13:03:
Staat er op je persoonlijke site van je provider misschien een vinkje: geen uitgaande gesprekken?

Waarom zou dat "spontaan" veranderd zijn door de aanschaf van een nieuwe telefoon?

TS praat ook over "meestal", dus niet altijd.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

fejarie schreef op woensdag 11 jul 2012, 12:54: .
@ winterman:ik weet ook niet waaraan het ligt maar KPN gaf aan dan UPC te informeren, ik heb dit toestel bij een KPN winkel gekocht.

Lijkt me logisch, als er niets mis is met de telefoon ( probeer ff bij een ander met liefst een KPN aansluiting)
dan is hij wellicht niet compatible met je UPC aansluiting en dat is dan jouw probleem en niet die van KPN of UPC.....
je moet controleren of de randapparatuur die je zelf koopt geschikt is.

fejarie schreef op woensdag 11 jul 2012, 12:54: .
@dirck: hij is aangesloten op het UPC modem

Verwacht dat het niet werkt met je modem, las klachten dat het niet werkte met een bepaald type modem van XS4all, is dat hier ook geval dan heb je dus pech en kun je deze telefoon bij jouw UPC aansluiting niet gebruiken.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Winterman,

dank voor je commentaar, ik log weer uit. Wat moesten we zonder hjouw toch hier beginnen, geef eens contrcutief commentaar in plaats van die "winterman"opmerkingen.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op woensdag 11 jul 2012, 13:21: Winterman,

dank voor je commentaar, ik log weer uit. Wat moesten we zonder hjouw toch hier beginnen, geef eens contrcutief commentaar in plaats van die "winterman"opmerkingen.

Let dan op als je advies geeft. Als jij geen onzinnig advies geeft, hoef ik daar ook niets van te zeggen. Dat ik er iets van zeg is constructief, want het bespaart TS een onnodig bezoek aan die internetsite.

@fejarie

Heb je toevallig ook internet van UPC. Het kan voorkomen dat bij gelijktijdig gebruik het modem te zwaar belast wordt en de telefoon niet werkt.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

@winterman: ja dat heb ik maar voor deze aanschaf had ik nergens last van!

@stacey:waarom krijg ik dan wél gesprekken naar "binnen" en doet het antw.ap. het ook (via UPC) .In mijn beleving wordt er dus wel contact gemaakt!

@mahadma: nee hoor dat is ook helemaal niet erg maar waar meld ik mij dan mee aan als ik de code heb ingetoest??? Wie het weet mag het zeggen!
Waarom zou ik op mijn provider uitgaande gesprekken blokkeren???

groet
Fejarie

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

het zou ( kleine kans ) aan de VOIP instellingen in de modem kunnen liggen, maar dan kun je dat het beste via UPC na vragen.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

fejarie schreef op woensdag 11 jul 2012, 14:05: @stacey:waarom krijg ik dan wél gesprekken naar "binnen" en doet het antw.ap. het ook (via UPC) .In mijn beleving wordt er dus wel contact gemaakt!

Dat kan, het hoe en waarom weet ik niet maar heb ook wel eens dat soort dingen gehad met aansluitingen dat het belsignaal niet werkte bv dan mist er toch ergens een juiste connectie in de aansluiting om het juist te laten functioneren.
Maar ik zou het bij een ander even testen, dan kun je in elk geval defekt telefoon uitsluiten of niet en weet je waar je zoeken moet.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Off Topic:

Winterman, gelet op jouw positieve manier van denken, doen en schrijven (ahum) stel ik voor dat jij op alle vragen Het TopAntwoord geeft. En dat wij ons allemaal terugtrekken, jij weet immers alles ...........Ik trek mij terug. Leef rustig verder en (zoals je eerder schreef dat je alcohol prettig vond) neem een neut op je overwinning! Het ga je goed.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je de optie van winterman al opgevolgd en een ander toestel op de wcd aangesloten?

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Foutje, ik begrijp dat je vorige het toestel het gewoon deed. Doet-ie het nu nog als je dit toestel weer aansluit? Dat ben je zeker wel nagegaan.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@zwemmer: heb mijn oude toestel weer aangesloten. Ook contact gehad met UPC die mij vertelde dat het modem normaal funcioneerde. Hij denkt dus dat het aan het toestel ligt. Morgen dus maar even met de beide toestellen naar de KPN winkel kijken hoe we een en ander kunnen oplossen. garantie zal er wel niet zijn al heb ik ze pas 2 weken in huis!
@ Stacey:Bij de aanschaf heb ik vermeld dat ik een UPC provider had, maar dat was oké volgens de verkoper.

groet
Fejarie