op
door oph1309 Sep 26, 2007 om 15:30
Computers & telefonie

Probleem met notebook

Heb al enige tijd problemen met het opstarten van de internetverbindig (en mail) op m'n notebook. Ik krijg in eerste instantie geen verbinding. Met m'n desktop PC gaat het wel goed. Beiden zijn draadloos verbonden met de modem/router.


Eerst na het resetten van de modem/router en daarna de draadloze verbinding van de notebook uit en weer inschakelen loopt de zaak weer goed tot op het moment van geheel uitschakelen van de notebook en later weer inschakelen. Dan moet ik de procedure weer herhalen om verbinding te krijgen.


Ik gebruik Incredimail als mail programma met Windows XP.


Iemand een idee wat dat kan zijn??


mvg,  A.Ophorst


 


 

838 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 26, 2007 om 15:52
16957 Antwoorden / 202 Vragen
0

neen, de enige tip die ik heb op basis van uw summiere info is: probeer eens systeemherstel naar een moment dat het euvel zich nog niet voordeed.


Geef anders meer info zoals werkt u via kabel of telefoonprovider. Het kan ook nog zo zijn dat alleen uw notebook hinder heeft van een oudere foutieve windowsupdate die een aantal malen een euvel als door u genoemd veroorzaakte. Ik kan zo even niet de herstelupdate vinden maar dat kan ongetwijfeld een collega expert doen.


(Alle updates binnehalen van MS als u dat niet deed is ook een optie., wel na systeemherstel)

freya
door freya - Sep 26, 2007 om 15:57
10999 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo oph1309,

Ik kom wel vaker laptops tegen die bij het opstarten soms problemen hebben met het correct 'aanmelden' bij de draadloze modem/router.

Om te beginnen neem ik aan dat je draadloze netwerk altijd 'in de lucht' is? In je laptop heb je dit waarschijnlijk óók permanent 'aan' staan? Vaak gaat het 'aanmelden' beter als je het draadloze netwerkkaartje 'handmatig' inschakelt.
Dus:

  1. Laptop inschakelen.
  2. Als laptop gestart is, het draadloze netwerkkaartje inschakelen b.v. met Fn + F2 (kan ook een andere toetscombinatie zijn)
  3. Vóór het uitschakelen van de laptop eerst via Fn +F2 (of die andere toetscombinatie) het draadloze netwerkkaartje uitschakelen.
  4. Laptop uitschakelen.
Dit werkt over het algemeen veel beter.

m.vr.gr. Freya




op
door oph1309 - Sep 28, 2007 om 10:11
7 Antwoorden / 7 Vragen
0

Heb het een en ander geprobeerd zoals geschreven maar helaas zonder resultaat tot nu toe. Het laatste wat me nog te doen staat is inderdaad een systeemherstel. ga dat maar eens uitproberen.


 

harsand2
door harsand2 - Sep 29, 2007 om 19:07
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb hetzelfde probeem gehad, mag ik vragen wat het merk is van de modem/router?


Bij de router van Sitecom is het verstandig om de firmware te updaten. Dan hoef je niet meer telkens te resetten.


Incredimail heeft de neiging om nogal eens een verbinding te maken of af te sluiten zonder dat u dit wilt.


www.sitecom.com


 


succes Harrie.

harsand2
door harsand2 - Sep 29, 2007 om 19:08
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

Is Casema uw leverancier?

op
door oph1309 - Sep 29, 2007 om 21:28
7 Antwoorden / 7 Vragen
0

Ik heb een SOLCON internet verbinding (ADSL). Met een ASUS notebook. Ik moet wel zeggen dat het opstarten de laatste tijd ook steeds langzamer gaat terwijl ik de aanbevolen handelingen zoals defragmenteren enz heb gedaan. Inmiddels heb ik mijn NORTON antivirus omgeruild tegen AVG (free), wat de opstarttijd wat verkort heeft. Het instellen van een eerder herstelpunt heeft niets uitgehaald. Het gekke is dat de ene keer de zaak direct opstart (incredimail of internet etc.) en de andere keer de modem/router (SMC 7908) gereset moet worden om verbinding te krijgen. Een aktie die nog in het verschiet ligt is het vergroten van het RAM geheugen met 1GB, nu nog 500MB. Misschien inderdaad incredimail eens uitschakelen en kijken wat dat brengt ??


groeten, A.Ophorst


 

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 30, 2007 om 11:23
16957 Antwoorden / 202 Vragen
0

laat ook eens een registercleaner "los"zoals bijv de gratis http://www.ccleaner.com Niet meer gebruikte registersleutels en zaken als cookies etc hebben ook invloed op de opstarttijd.

be
door beppe_1 - Oct 5, 2007 om 14:03
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Waarom gebruik je geen Outlook Express. Incredimail moet heel slecht zijn. Daar krijg veel viressen mee binnen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer