do
door dorawim75 Feb 12, 2011 om 17:22
Computers & telefonie

Probleem na gebruik chkdisk

Chkdisk heeft waarschijnlijk enkele belangrijke bestanden weggegooid.
Ik kan geen koppelingen meer maken.
Snelkoppeling internet aanklikken, zandloper verschijnt even,vervolgens gebeurt er niets.
Ik ontvang wel e-mail berichten via outlook express.
Open ik word: dit document kan niet worden geregistreerd. Het is niet mogelijk vanuit andere documenten koppelingenmet dit documentto stand te brengen.
Geef ik een printopdracht, dan meld de pc dat er geen printers zijn geinstalleerd.
Alsik systeemherstel aanklik, dan gebeurt er niets.
IK heb een laptop met dezelfde xp-versie. Kan ik hieruit bestanden kopieren en zo ja welke?

1906 17 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Feb 12, 2011 om 17:40
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u al systeem herstel geprobeert?

edrick3
door edrick3 - Feb 12, 2011 om 17:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@valerius-2

.....Alsik systeemherstel aanklik, dan gebeurt er niets......

Even lezen!

edrick3
door edrick3 - Feb 12, 2011 om 18:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo dorawim75,

Heb je de originele cd?
Zo ja, lees dan even hier voor een mogelijke oplossing.

Suc6

erik008
door erik008 - Feb 12, 2011 om 18:13
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Als je geluk hebt staat er een verborgen map in de root van de drive met de naam FOUND.000
Kijk eens of daar wat bruikbaars in staat.

snah
door snah - Feb 12, 2011 om 19:33
654 Antwoorden / 61 Vragen

Kijk eens in het configuratiescherm bij map opties , en herstel de standaardinstellingen .

Dit heeft ooit bij mij geholpen.

Hans

valerius-2
door valerius-2 - Feb 12, 2011 om 19:51
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 12 feb 2011, 17:59]@valerius-2

.....Alsik systeemherstel aanklik, dan gebeurt er niets......

Even lezen! foutje overheen gelezen zal jou ook wel eens gebeuren. Maar omdaar nu gelijk een duim aan toe te kennen. Heb je wel voorlopig wat de doen op de site. Kom het geregeld tegen melding oke blijf je wakker van.

do
door dorawim75 - Feb 12, 2011 om 20:10
2 Antwoorden / 5 Vragen

Allereerst mijn hartelijke dank voor de genomen moeite.
- ergens over heen lezen: kan gebeuren. geen punt.
- ik heb geen originele schijf van windows. Bij de pc zijn recoveryschijven geleveerd. Kan ik gebruiken, maar ben dan alle bestanden kwijt. Doe ik dus als het echt niet anders kan.
- hoe vind ik FOUND.000??
-in "configuratiescherm zie ik geen map OPTIES. Wel mapopties, toegankelijklheidsopties, internetopties,

groeten ad

gsm
door gsm - Feb 12, 2011 om 20:12
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Een en ander zou in de richting van een zwakke harde schijf kunnen wijzen.

Wanneer de schijf inderdaad in slechte staat verkeerd, dan kan de situatie snel verslechteren. Het is dan ook raadzaam om allereerst een back-up te maken van belangrijke persoonlijke bestanden, als dat tenminste nog niet gebeurd is en nog steeds mogelijk is.

De back-up kun je het beste maken door de bestanden te kopiëren op een externe schijf (op een harde schijf, een of meer CD's, of een USB-stick met flashgeheugen).

valerius-2
door valerius-2 - Feb 12, 2011 om 20:14
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Mak eens gebruik van de zoekoptei en zoek naar FOUND.000

snah
door snah - Feb 12, 2011 om 20:15
654 Antwoorden / 61 Vragen

De map mapopties

edrick3
door edrick3 - Feb 12, 2011 om 20:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@valerius-2,

.....Maar omdaar nu gelijk een duim aan toe te kennen......

Voor de duidelijkheid: die was dus NIET van mij!

.....overheen gelezen zal jou ook wel eens gebeuren.....

Inderdaad.

gsm
door gsm - Feb 12, 2011 om 20:20
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Na het maken van de back-up met documenten, afbeeldingen en e-mail bestanden kan je Windows geheel opnieuw inrichten en later de bestanden weer terug kopiëren.
Het kan handig zijn om ook de eventueel aanwezige fabrieksbestanden van de harde schijf te kopiëren, zodat de PC makkelijker te herstellen zal zijn.

Probeer eerst in de systeem log te kijken, of er inderdaad diskfouten opgetreden zijn.
Vervang in dat geval de harde schijf.

De systeem log kun je bereiken door via Start en Uitvoeren het commando eventvwr geven.

snah
door snah - Feb 12, 2011 om 20:20
654 Antwoorden / 61 Vragen

En ook niet van mij

edwardus
door edwardus - Feb 13, 2011 om 03:23
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Chkdsk is niet de oorzaak van je probleem, maar kan wel dit tot gevolg hebben gehad. Blijkbaar is het nodig geweest chkdsk uit te voeren, waarschijnlijk doordat ofwel je pc niet netjes is afgesloten, ofwel vanwege fouten op de disk. Chkdsk doet niets anders dan proberen de integriteit van het bestandssysteem te herstellen en eventuele resten informatie die het niet meer kan koppelen worden in dergelijke FOUND.xxx bestanden gezet. Als die gevonden worden is dat dus vaak geen goed teken, het betekent dat er ergens een bestand verminkt is geraakt en als dat toevallig iets met de internetverbinding te maken heeft heb je de verklaring van je probleem te pakken.

Wat je kunt doen is Windows herinstalleren zonder formatteren, als je een Windows setup schijf hebt. Als je alleen maar Recovery CD/DVD hebt, dan gaat alles inderdaad verloren. Voordat je dat doet zou ik in elk geval een full image backup maken op een externe disk. Als je al eens af en toe een backup had gemaakt, dan had je daar nu wel wat aan gehad.

aurora1
door aurora1 - Feb 13, 2011 om 14:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Je zou ook eens kunnen kijken op de site van pcstress. Het cleanup and repairtooltje heeft bij mij in het verleden met xp weleens hardnekkige problemen opgelost. Ik meen me te herinneren dat dan ook een herstelpunt wordt gemaakt, je zou dan dus terug kunnen naar dat herstelpunt als dat tooltje niets oplost. Informatie erover vind je op die site en via Google.

vr.gr.

edwardus
door edwardus - Feb 13, 2011 om 15:18
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Herstelpunt kan geen uitkomst bieden, dat is n.l. geen backup van je systeem, hooguit van je instellingen en van een handvol systeembestandjes.

ze
door zeus100 - Jul 28, 2011 om 12:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

De foutboodschap "document kan niet worden geregistreerd" en outlook die WWORD niet kan opstarten wordt ook veroorzaakt door de service DCOM Server Process Launcher die op Manual gezet is. Deze moet op Automatic blijven staan. Maw oppassen bij het optimaliseren van de start van services.

Het repairen van Ms Office en het herinstalleren van Ms Office heeft geen enkel effect. De foutboodschap blijft tot Server Process Launcher weer gestart is.