Probleem Test
Na een kennelijke update gisteren van het inlogsysteem van deze site ontvang ik nadat ik eerst al een probleem had met niet te kunnen inloggen - inn overleg met de redactie opgelost door nalopen van de browser en de ontdekking dat ik kennelijk door de update werd geconfronteerd met een pop-up blokkering kon ik weer inloggen. Ik zie echter nog steeds geen nieuwe vragen etc. in mijn e-mail box verschinen en dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Het zou voor het eerst zijn dat in de jaren dat ik actief ben ik geen nieuwe vragen zie.
Bij het maken van deze opmerking werd ik eerst iook weer geconfronteerd met ongebruikelijke schermen zoals eerst een met als laatste indicatie bij het stellen van een vraag nr 5 en ook opnieuw de inlogvraag. Dat terwijl ik was ingelogd. Ik heb niet opnieuw ingelogd maar dat scherm weggeklikt. De vraag kon toen verder gesteld, hoop ik. Ik wacht af of ik deze opmerking zie verschijnen als 'nieuwe'. Dit is dus vooral een test.
Dit topic is gesloten door de redactie van Kassa. De genoemde problemen zijn bij de redactie bekend en de technische afdeling werkt er hard aan om ze te verhelpen. Inlogproblemen en overige problemen op de website kunnen op de mail gezet worden naar kassa-online@bnnvara.nl. Dan kijken we samen met je naar wat er aan de hand is en hoe de problemen verholpen kunnen worden.
Topantwoord
Ja, het is weer een echte verbetering... geloof dat ik vandaag al een keer of vier of vijf opnieuw heb moeten inloggen.
@DIUMENGE, het lijkt mij zinnig dat u aan kassa-online (kassa-online@bnnvara.nl ) ook doorgeeft welke acties u moest ondernemen om toegang te krijgen.Ik heb / had het idee dat men bij de update een aantal mogelijk door ons gebruikte browsers heeft 'genegeerd'. Ik heb standaard alles op chrome gezet en sluit niet uit dat het gebruik van de 'safesearch' van Mc Afee of benutten van Yahoo (ingeschakeld door Mc Afee) de oorzaak was.
Helaas mee eens, weer eens gepruts door NOS it'ers.
Ik gebruik Brave en Bitdefender, had al eerder voor deze site alle shields en anti-tracking maatregelen uitgezet. Sindsdien werkte het als een zonnetje, althans ik bleef gewoon ingelogd. Nu om de haverklap opnieuw inloggen en dan daarna uitkomen op mijn profiel pagina.
Ik met FF, geen problemen met welke site dan ook, alleen hier. Maar Danny was verbaasd te lezen dat ik ook geen vragen had binnen gekregen.
Quote safesearch' van Mc Afee of benutten van Yahoo (ingeschakeld door Mc Afee) de oorzaak was.
Uitschakelen die rommel. Nog beter is McAfee verwijderen en gewoon de prima Windows Defender gebruiken als u Win10 heeft.
x
Uit deze test blijkt dat in ieder geval op dit moment deze vraag via e-mail kreeg gemeld. Uit de reactie van @ DIUMENGE leid ik af dat ik niet de enige ben.
Inloggen lukt zowel met Chrome als met Brave. Supervervelend dat je dan wel bij je profiel terecht komt i.p.v. bij het reactie veld. Bij uitloggen blijft de site hangen.
@sprietje, mijn profiel ziet er nu uit als een trein stopteken, alleen is alles "eraf gevallen". Hangt als schots en scheve hout balkjes.
De redactie is op de hoogte dat je eerst op je profiel pagina uitkomt , wordt aan gewerkt .
E-mail komt bij mij niet binnen , notificaties krijg ik ook niet , ondanks dat alles is aangevinkt .
De browser FF is bij mij een fiasco , bij een vraag openen nieuw tabblad , wordt ik uitgelogd en gaat de site automatisch van vraag en beantwoord naar overzicht .
Scrollen bij vragen gaat bij mij omhoog i.p.v. omlaag , ik moet 3 vragen terug scrollen , heb ik bij andere sites niet ,dus ligt niet aan de muis .
Op een iPad is het ook zoeken om in te loggen.
Wanneer je bij een vraag klikt op Inloggen om een vraag te beantwoorden krijg je een pagina met een rode balk voor inloggen.
Maar tikken op die rode balk heeft geen enkel effect, geen inlog scherm.
Daarom op het account icoon tikken waarna een pagina om in te loggen.
Na inloggen kom je op je accountpagina.
Tik je daar op menu en op Zoek een vraag, krijg je geen zoekvenster om te zoeken maar alle vragen te zien.
Eindelijk zit ik er ook weer in. Ben al vanaf gisteren met Danny bezig geweest. Wat een droefenis. Alleen mijn profiel ontbreekt nu, maar dat zal me worst zijn. En om je vraag te bevestigen @heremietkreeft, jouw vraag heb ik als enige binnen gekregen. Weten de oud-gedienden dat het sinds 2016 als een jojo op en neer gaat op de site. Wil de redactie echt niet aanvallen, maar ik word hier zo onzeker van, omdat ik altijd denk dat het aan mijn apparatuur ligt. Zo, even uitgehuild. Sorry.
Quote: @sprietje, mijn profiel ziet er nu uit als een trein stopteken, alleen is alles "eraf gevallen". Hangt als schots en scheve hout balkjes
Zo dus
Hallo Sprietje,
Ik heb precies hetzelfde.
Ik gebuik mijn smartphone.
Oh, we hebben dus allemaal rode, rare balkjes als profiel. Stelt me gerust.
Daar heb ik dan weer geen last van.
Ik dan weer wel, moet steeds inloggen via de site van kassa
@gerbera , Vroeger kon ik inloggen met mijn gebruikersnaam , nu moet ik inloggen met mijn e-mailades . Vind dit maar niks . Kijk ik bij mijn account ( rode balkjes rechtsboven) staat er wel marita5 .
M.b.t. de diverse reacties en vooral ook die van @MARITA5, ik heb sedert gisteravond al regelmatig contact met de online redactie over deze proiblematiek. Ik dacht dat het opgelost is maar ik bemerk nu dat het nog steeds gepritts is aangezien ik erst een anders cherm krijg dan gewenst ev vervolgens apart opnieuw moet inloggen. Ik attendeer de readactie op jullie reacties (als ze dat zelf al niet hebben gezien). Ik heb de redactie gevraagd of het niet beter is om de gedane update terug te draaien.
Quote Scrollen bij vragen gaat bij mij omhoog i.p.v. omlaag.
Weet u zeker dat u niet onderste boven op uw stoel zit?:-))
Door de problemen met deze site , ben ik inmiddels van mijn stoel gevallen ;-))
Hahaha. U kunt een claim indienen bij BNNVARA...
@SPRIETJE, ter info, de 'oud gedienden' bij deze site hebben zich wel vaker verbaasd over problemen na aanpassing van de site door technici van de NOS (niet van BNNVARA).
Wij leiden geen schade maar degenen die vragen willen stellen wel want die overkomt hetzelfde. Zo er dus sprake zou zijn van een claim is het toch BNNVARA die dan bij de NOS moet aankloppen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Appartement. Gas/cv installatie definitief afsluiten
Goedemiddag,
Woon in een appartement. In het kader van verduurzaming wil ik van het gas af. Inductieplaat aangeschaft en een boiler.
Verwarm de woonkamer elektrisch d.m.v. een kachel, gas/cv installatie gebruik ik niet meer en is afgekoppeld door een installateur.
Ik wil het gas definitief af laten sluiten, heb een aanvraag lopen.
VVE geïnformeerd over mijn plannen.
De
...
Lees meer
Pictogram op beginscherm plaatsen
Op mijn desktop met Windows 11 staan op het beginscherm meerdere pictogrammen, die ik vaak gebruik. Nu wil ik er eentje bij zetten, maar ik heb dat al zolang niet meer gedaan dat ik niet meer weet hoe dat moet. Wie kan en wil me helpen? Lees meer
Waar is het pensioen gebleven van he Pannevis metaaltechniek bedrijf uit Utrecht?
Het bedrijf pannevis machinefabriekuit utecht is opgeheven. Maar wie is nu de rechtsopvolger? Het pensieon is het poseidon fonds blijkbaar maar dat bestaat ook al niet meer. Wie weet waar dit pesioen heen is gegaan? We lopen vast. Bedankt voor iedere tip die u kunt geven. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer