door heremietkreeft Aug 6, 2020 om 18:17
Computers & telefonie

Probleem Test

Na een kennelijke update gisteren van het inlogsysteem van deze site ontvang ik nadat ik eerst al een probleem had met niet te kunnen inloggen - inn overleg met de redactie opgelost door nalopen van de browser en de ontdekking dat ik kennelijk door de update werd geconfronteerd met een pop-up blokkering kon ik weer inloggen. Ik zie echter nog steeds geen nieuwe vragen etc. in mijn e-mail box verschinen en dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Het zou voor het eerst zijn dat in de jaren dat ik actief ben ik geen nieuwe vragen zie.

Bij het maken van deze opmerking werd ik eerst iook weer geconfronteerd met ongebruikelijke schermen zoals eerst een met als laatste indicatie bij het stellen van een vraag nr 5 en ook opnieuw de inlogvraag. Dat terwijl ik was ingelogd. Ik heb niet opnieuw ingelogd maar dat scherm weggeklikt. De vraag kon toen verder gesteld, hoop ik. Ik wacht af of ik deze opmerking zie verschijnen als 'nieuwe'.  Dit is dus vooral een test.

Dit topic is gesloten door de redactie van Kassa. De genoemde problemen zijn bij de redactie bekend en de technische afdeling werkt er hard aan om ze te verhelpen. Inlogproblemen en overige problemen op de website kunnen op de mail gezet worden naar kassa-online@bnnvara.nl. Dan kijken we samen met je naar wat er aan de hand is en hoe de problemen verholpen kunnen worden.

1316 11 Rapporteer

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Aug 6, 2020 om 18:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, het is weer een echte verbetering...  geloof dat ik vandaag al een keer of vier of vijf opnieuw heb moeten inloggen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 6, 2020 om 18:30
16851 Antwoorden / 202 Vragen

@DIUMENGE, het lijkt mij zinnig dat u aan kassa-online (kassa-online@bnnvara.nl ) ook doorgeeft welke acties u moest ondernemen om toegang te krijgen.Ik heb / had het idee dat men bij de update een aantal mogelijk door ons gebruikte browsers heeft 'genegeerd'. Ik heb standaard alles op chrome gezet en sluit niet uit dat het gebruik van de 'safesearch' van Mc Afee of benutten van Yahoo (ingeschakeld door Mc Afee) de oorzaak was.

Helaas mee eens, weer eens gepruts door NOS it'ers.

diumenge
door diumenge Aug 6, 2020 om 18:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik gebruik Brave en Bitdefender, had al eerder voor deze site alle shields en anti-tracking maatregelen uitgezet. Sindsdien werkte het als een zonnetje, althans ik bleef gewoon ingelogd. Nu om de haverklap opnieuw inloggen en dan daarna uitkomen op mijn profiel pagina.

tenormin
door tenormin Aug 6, 2020 om 19:48
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ik met FF, geen problemen met welke site dan ook, alleen hier. Maar Danny was verbaasd te lezen dat ik ook geen vragen had binnen gekregen.

Donuts
door Donuts Aug 6, 2020 om 20:00
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote safesearch' van Mc Afee of benutten van Yahoo (ingeschakeld door Mc Afee) de oorzaak was.

Uitschakelen die rommel. Nog beter is McAfee verwijderen en gewoon de prima Windows Defender gebruiken als u Win10 heeft.

Donuts
door Donuts Aug 6, 2020 om 20:11
1203 Antwoorden / 2 Vragen

x

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 6, 2020 om 18:25
16851 Antwoorden / 202 Vragen

Uit deze test blijkt dat in ieder geval op dit moment deze vraag via e-mail kreeg gemeld. Uit de reactie van @ DIUMENGE leid ik af dat ik niet de enige ben.

tijger1
door tijger1 - Aug 6, 2020 om 18:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb hetzelfde pruts gedoe. Moet op een andere manier inloggen en kom dan bij mijn profiel.

Donuts
door Donuts - Aug 6, 2020 om 18:49
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Inloggen lukt zowel met Chrome als met Brave. Supervervelend dat je dan wel bij je profiel terecht komt i.p.v. bij het reactie veld. Bij uitloggen blijft de site hangen.

tenormin
door tenormin Aug 6, 2020 om 19:51
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@sprietje, mijn profiel ziet er nu uit als een trein stopteken, alleen is alles "eraf gevallen". Hangt als schots en scheve hout balkjes.

marita5
door marita5 - Aug 6, 2020 om 19:11
11514 Antwoorden / 15 Vragen

De redactie is op de hoogte dat je eerst op je profiel pagina uitkomt , wordt aan gewerkt .
E-mail komt bij mij niet binnen , notificaties krijg ik ook niet , ondanks dat alles is aangevinkt .
De browser FF is bij mij een fiasco , bij een vraag openen nieuw tabblad , wordt ik uitgelogd en gaat de site automatisch van vraag en beantwoord naar overzicht .
Scrollen bij vragen gaat bij mij omhoog i.p.v. omlaag , ik moet 3 vragen terug scrollen , heb ik bij andere sites niet ,dus ligt niet aan de muis .

ma
door malty - Aug 6, 2020 om 19:28
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Op een iPad is het ook zoeken om in te loggen.
Wanneer je bij een vraag klikt op Inloggen om een vraag te beantwoorden krijg je een pagina met een rode balk voor inloggen.
Maar tikken op die rode balk heeft geen enkel effect, geen inlog scherm.
Daarom op het account icoon tikken waarna een pagina om in te loggen.
Na inloggen kom je op je accountpagina.
Tik je daar op menu en op Zoek een vraag, krijg je geen zoekvenster om te zoeken maar alle vragen te zien.

tenormin
door tenormin - Aug 6, 2020 om 19:46
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Eindelijk zit ik er ook weer in. Ben al vanaf gisteren met Danny bezig geweest. Wat een droefenis. Alleen mijn profiel ontbreekt nu, maar dat zal me worst zijn. En om je vraag te bevestigen @heremietkreeft, jouw vraag heb ik als enige binnen gekregen. Weten de oud-gedienden dat het sinds 2016 als een jojo op en neer gaat op de site. Wil de redactie echt niet aanvallen, maar ik word hier zo onzeker van, omdat ik altijd denk dat het aan mijn apparatuur ligt. Zo, even uitgehuild. Sorry.

Donuts
door Donuts - Aug 6, 2020 om 19:59
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote: @sprietje, mijn profiel ziet er nu uit als een trein stopteken, alleen is alles "eraf gevallen". Hangt als schots en scheve hout balkjes

Zo dus

Magnum007
door Magnum007 Aug 6, 2020 om 20:09
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Sprietje,

Ik heb precies hetzelfde.

Ik gebuik mijn smartphone.

tenormin
door tenormin Aug 6, 2020 om 21:00
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Oh, we hebben dus allemaal rode, rare balkjes als profiel. Stelt me gerust.

diumenge
door diumenge Aug 6, 2020 om 21:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Daar heb ik dan weer geen last van.

gerbera
door gerbera Aug 6, 2020 om 21:47
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ik dan weer wel, moet steeds inloggen via de site van kassa

marita5
door marita5 Aug 6, 2020 om 21:53
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , Vroeger kon ik inloggen met mijn gebruikersnaam , nu moet ik inloggen met mijn e-mailades . Vind dit maar niks . Kijk ik bij mijn account ( rode balkjes rechtsboven) staat er wel marita5 .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 6, 2020 om 20:02
16851 Antwoorden / 202 Vragen

M.b.t. de diverse reacties en vooral ook die van @MARITA5, ik heb sedert gisteravond al regelmatig contact met de online redactie over deze proiblematiek. Ik dacht dat het opgelost is maar ik bemerk nu dat het nog steeds gepritts is aangezien ik erst een anders cherm krijg dan gewenst ev vervolgens apart opnieuw moet inloggen. Ik attendeer de readactie op jullie reacties (als ze dat zelf al niet hebben gezien). Ik heb de redactie gevraagd of het niet beter is om de gedane update terug te draaien.

Donuts
door Donuts - Aug 6, 2020 om 20:12
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote Scrollen bij vragen gaat bij mij omhoog i.p.v. omlaag.

Weet u zeker dat u niet onderste boven op uw stoel zit?:-))

marita5
door marita5 Aug 6, 2020 om 20:28
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Door de problemen met deze site , ben ik inmiddels van mijn stoel gevallen ;-))

Donuts
door Donuts Aug 6, 2020 om 20:59
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Hahaha. U kunt een claim indienen bij BNNVARA...

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 7, 2020 om 08:36
16851 Antwoorden / 202 Vragen

@SPRIETJE, ter info, de 'oud gedienden' bij deze site hebben zich wel vaker verbaasd over problemen na aanpassing van de site door technici van de NOS (niet van BNNVARA).
Wij leiden geen schade maar degenen die vragen willen stellen wel want die overkomt hetzelfde. Zo er dus sprake zou zijn van een claim is het toch BNNVARA die dan bij de NOS moet aankloppen.

gerbera
door gerbera - Aug 6, 2020 om 21:53
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Kon eerst geheel niet inloggen, na het verwijderen van de geschiedenis en cookies lukt dit alleen via de site van KASSA. Moet echter steeds weer opnieuw inloggen en kom dan op mijn profiel terecht. Klik ik onder een vraag op inloggen komt er een leeg scherm met alleen een balk om in te loggen en kom dan op de site van KASSA terecht, moet dan vervolgens op vraag&beantwoordt klikken om in het inlogscherm te komen. En het ging zo goed de laatste tijd dus waarom weer dat gepruts aan dit forum?
Login

tenormin
door tenormin Aug 6, 2020 om 22:53
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Gelukkig hebben we dan gemeen dat we hetzelfde rare rode signaal/houtje krijgen. Kwam er trouwens nu nog steeds niet normaal in. Denk dat ze Kassa Vraag & Beantwoord willen wegdoen. ;-)