Problemen bij opzegging Het Net
Op 10 oktober 2007 heb ik mijn internet bij Het Net opgezegd omdat ik wilde overstappen naar UPC. Het abonnement werd opgezegd, dit verliep zonder problemen. Begin dec. 2007 ben ik overgestapt naar UPC wat ook zonder problemen verliep.
Eind dec. 2007 kreeg ik echter plotseling bericht van Het Net waarin stond dat ze blij waren dat ik mij weer aangemeld had bij Het Net. Dit heb ik natuurlijk niet gedaan omdat ik was overgestapt naar UPC. Van alles heb ik geprobeerd om er af te komen maar dit is tot op heden niet gelukt.
Meerdere brieven geschreven, gebeld (€ 15,00 totaal). Ik heb alles op de aardige manier aangepakt, wat dus niet niet geholpen heeft.
Gelukikg heb ik de namen nog met wie ik gesproken heb bij Het Net en die beloofd hebben dat ze het zouden regelen.
Nu wil ik er definitief van af. Heeft iemand tips om dit te regelen?
heeft u ook werkelijk nog moeten betalen!~~
die brief die u krijgt is nl standaard. in u geval zou dat nvt zijn,omdat upc via de kabel werkt. andere providers zijn idem als hetnet dus via de telefoonlijn. als hetnet die brief niet mee zou sturen zou de lijn dood worden gemaakt(wat voorheen diverse problemen gaf) daarom wordt standaard die brief mee gestuurd,zodat alles normaal verloopt dus bij voip eerst internet over en even later de telefoon. bij adsl naar voip verloopt het iets anders omdat de telefoon intact blijft en men later gewoon het stekkertje over hoeft te steken in het voip modem.
dus nogmaals de vraag,heeft u gewoon naast upc door moeten betalen!!
hoi wonig, ik heb een kennis die ook veel problemen had met hetnet.ik zelf had ook problemen.probeer iemand als contactpersoon te spreken die voor je in de weer gaat en jou nooit loslaat totdat het helemaal opgelost is. houdt alles bij wat je verbeld tot in detail, maak een keurig lijstje en mail dat gewoon naar hetnet.nl en BLIJF mailen !! bel 030 2558400 (klantenreakties) dit is voordeliger dan 0900 nummer.Zelf heb ik tot de laatste cent ALLE belkosten teruggekregen. succes ermee ik hoop dat je er wat aan hebt.... Johan
Ik heb naar mijn gevoel alles geprobeerd, zoals merdere keren gebeld en gemaild. Ik heb de aut. incasso's laten storneren en mijn banknr. laten blokkeren voor afschrijvingen dooe Het Net. Vorige week is de lijn geblokkeerd maar nu krijg ik dus een brief met een acceptgiro voor ruim € 86,00. Onlangs ook al een brief gestuurd waarbij ik mijn belkosten van € 15,00 wil terughebben, maar je voelt het al aankomen, geen reactie. Op dit moment een mail sturen is volgens mij lastig omdat ik geen e-mail adres meer heb bij Het Net. Ovoorstelbaar wat een moeite je soms moet doen om ergens af te komen
Trouwens allebei hartelijk dank voor jullie snelle reactie!!!
Hier is maar één advies: maak een brief, verzend die aangetekend, recht die brief aan de Directie aan het Net. Stel daarin dat ze tekortkomen in het naleven van een overeenkomst resp. er sprake is van een wanprestatie en/of onrechtmatige daad.. Steln dat zij op basis van de wetgeving aansprakelijk zijn voor alle schade die u hierdoor leidt. Vorder dat u onmiddelijk niet langer lastig wordt gevallen. Vorder alle kosten. Vorder dat uw telefoonlijn per onmiddelijk wordt aangesloten zonder kosten. Stel als laatste dat u zich alle rechten voorbehoudt. Zie:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/265.html tekortkomen in naleven van een overeenkomst
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html tekortkomen in naleven van overeenkomst geldelijke consequentie
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/162.html onrechtmatige daad
Ridderkerk, 25032008
L.S.,
Ik heb met "Het Net" exact hetzelfde meegemaakt. Nadat ik opgezegd had i.v.m een overstap naar UPC, werd, voor het aflopen van de contractstermijn mijn internetverbinding afgesloten. Vervolgens kreeg ik, zonder dat ik daarom had gevraagd, een nieuw "Het Net" abonnement in de maag gesplitst. Ik heb geprobeerd via een groot aantal e-mails en brieven een eind aan deze situatie te maken, doch iedere keer werd een bedrag van mijn rekening gehaald wat ik dan weer trouw storneerde. In een laatste brief aan de directeur van "Het Net" heb ik gedreigd om met deze affaire naar de Europese Commissie te gaan. Op een bepaald moment werd ik gebeld door een account-manager van "Het Net" en toen is de deal gemaakt dat zij 50 euro op mijn rekening zouden storten en ik dan het niet-bestaande abonnement t.w.v. 25 euro zou betalen, waarmee de affaire als gesloten werd beschouwd. Ik heb dat gedaan om van het "gesodemieter" af te zijn, maar het is in feite principiëel onjuist. Ik heb het idee, dat dit een normale tactiek is van "Het Net/KPN" om vooral overstappers naar de kabelaars te ontmoedigen. In een recent interview in NRC heeft de baas van KPN toegeven dat de kabelaars hun grootste concurrenten zijn die ze maar moeilijk de baas kunen. Dit is dus kennelijk het antwoord van KPN in deze concurrentieslag. Het heeft m.i. geen zin om deze affaire voor te leggen aan bijv. de "OPTA", zij verwijzen je naar een geschillencie. in Den Haag, waar je eerst een bedrag van 50 euro moet betalen om je geschil aanhangig te maken. Vervolgens is het verstandig om voor een goede procesvertegenwoordiging te zorgen en dat maakt het nog veel duurder. Het lijkt me verstandig om eens een brief naar mevr. Nelie Kroes te sturen en haar oordeel te vragen over deze m.i. concurrentievervalsende tactieken; anders blijft dit aan de gang. Van de Nederlandse overheid is in deze weinig te verwachten.
Met vriendelijke groet, H.H. Verveer te Ridderkerk
Let u wel op dat men adverteert met maandelijks opzeggen, maar dat geldt volgens mij alleen voor nieuwe abonnee's.
Als u dus al langer klant bent, dan bent u gebonden aan het oude contract en opzegtermijn. U doet er goed aan om via email de einddatum van het contract op te vragen. Wellicht verklaard dit de problematiek.
L.S.,
Het contract bij "Het Net", was in mijn geval een jaarcontract en liep tot 5 Augustus en had een opzegtermijn van één maand. Ik heb opgezegd op of omstreeks 15 juni (dus de opzegmaand en een ruime termijn daaraan voorafgaand) en dat is de juridisch correcte wijze. Hoewel ik niet alle "ins&outs" ken van de genoemde gevallen, heeft het m.i. niets te maken met het hanteren van de verkeerde opzegtermijnen, maar is het een standaard gehanteerde tactiek. Toen het mij overkwam, heb ik in "Kassa" een vraag van gelijke strekking gedeponeerd en het aantal reacties was legio. Geconcludeerd mag worden, dat e.e.a. nog steeds gebeurt.
Met vriendelijke groet, H.H. Verveer te Ridderkerk
Onderstaand geef ik u vast een gratis tel.nr van Het Net maar volg wel de instructie (EXTRA INFO) op die eronder is beschreven......................
Misschien merkt u dit in ieder geval al in uw portemonnai
Het Net | ||||||||
|
Ik heb deze week toch nog maar weer een keer gebeld met Het Net. Daarbij heb ik iemand gesproken die alles nog een keer zou uitzoeken. Zij gaf aan dat de telefoonkosten die ik gemaakt had binnenkort teruggestort zouden worden. De naam heb ik weer die gesproken heb dus hopelijk komt het goed. De volgende stap is een aangetekende brief want ik begin het nu goed zat te worden. Het Net zal ik nooit meer naar teruggaan.
Iedereen hartelijk dank voor de info en het meedenken.
@ oplossing:
Zie ik het goed, dat wanneer ik het gratis 0800-0407 nummer van HetNet bel en dan doorgeschakeld wordt naar het 0900-1407 nummer, ik dan tóch € 0,45 per minuut kwijt ben? Dat wil ik graag precies weten.
Hardware ERror MAN.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer