ki
door kidaga Feb 27, 2008 om 19:20
Computers & telefonie

Problemen met Abel adsl

Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met abel adsl en mij kunnen adviseren over eventuele vervolgstappen?

Wat is er aan de hand?

Wij hebben 5,5 week geleden onze verhuizing doorgeven aan Abel, maar tot op de dag van vandaag hebben we nog steeds geen internet op ons nieuwe adres. Tot overmaat van ramp factureert Abel inmiddels "killed voice"kosten over de afgelopen maand EN de komende maand.

Even de feiten op een rijtje:

In januari moesten wij op korte termijn verhuizen. Aangezein de website van Abel deze dienst blijkbaar niet ondersteunt waren we genoodzaakt om de helpdesk te bellen. 18 minuten a 50 cent later werd ons verteld dat de snelste methode om de verhuizing van de adsl lijn te realiseren zou zijn door middel van het sturen van een fax. Deze hebben we dan ook direct verstuurd (22-01-2008). Tevens werd verteld dat de verhuizing maximaal 3 weken in beslag zou nemen.

Na deze drie weken was er nog steeds geen internet beschikbaar en een telefoontje met de helpdesk leerde dat Abel de zaak niet eens in behandeling genomen had. Tijdens dit gesprek werd toegezegd de zaak met spoed op te pakken alsmede ons te informeren over wanneer de lijn verhuisd zou zijn.

Een week later nog geen internet en geen bericht. Weer gebeld met de helpdesk, wederom toegezegd dat de zaak met spoed opgepakt zou worden en dat wij geinformeerd zouden worden.

 2 dagen later hebben we weer gebeld, ditmaal overdag in de hoop doorverbonden te worden met een afdeling die wel het verschil kon uitmaken in deze zaak, maar helaas tevergeefs. Wederom een spoedopdracht doorgezet en de belofte om te informeren.

Inmiddels hebben we 5,5 week geen internet. Hiervan is maximaal 3 weken te rechtvaardigen. Maar in tegenstelling tot informatie over een voorspoedige oplevering, worden we nu geconfronteerd met een factuur betreffende killed voice over de afgelopen maand EN de komende maand. Iets wat indiceert dat Abel nog steeds de zaken n iet op orde heeft.

We zijn inmiddels zo'n 50 euro aan belkosten kwijt, hebben nog steeds geen internet en we vragen ons af wat we nog meer kunnen doen. De helpdesk bellen is blijkbaar zinloos.

Heeft iemand advies?

542 5 Rapporteer

door 4711 - Feb 28, 2008 om 20:02
885 Antwoorden / 2 Vragen

1 Abel staat hier erg bekend om de klachten dus waarom heeft U deze ooit genomen zonder te informeren?
  Via de knop ZOEKEN vind U na het intikken van Abel genoeg ellende!

2 tijdig doorgeven volgens de normale weg gaat meestal foutlozer en sneller als de snelle fax methode!

3 dure helpdesk? 0900, maar hebben ze dan geen Email?
Ik kijk voor het afsluiten altijd wat de prijzen van het 0900 helpdesk nummer is en probeer hoe snel je contact hebt omdat het bij vele uren wachten is!

4 Ik kijk ook of het via E mail gratis kan, wel iets langzamer maar meestal ook betere antwoorden dan er telefoon en je hebt gelijk bewijs als ze onzin vertellen of foute dingen adviseerden!

to
door tonniep - Mar 5, 2008 om 22:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Rovers zijn het.

Na 6 maanden nog geen internet!

Ze laten je een bedrag storten en vervolgens proberen ze elke maand nog eens een bedrag van je rekening te roven.

Ze leveren geen enkele prestatie, reageren niet op E-mails en faxen,
jatten je laaste centjes ook nog een met hun dure 0900 nummer waar je
op elk moment van de dag zeker een half uur moet wachten (weer 15 euro
gestolen).

Ze houden na opzegging voor straf je lijn bezet zodat je geen andere provider kunt nemen

Je wordt gedwongen i.v.m. rechtsgeldigheid aangetekende brieven te versturen.

Ze beloven van alles, gooien zinloze ticket-nummers in de strijd,
lappen intrekking van de machtiging aan hun laars, maar ze zijn nog
niet in staat 1 bitje naar mij te versturen.

Nooit aan beginnen dus.

Maar als je overhoop met Abel in zee bent gegaan en je denkt dat alles ok is, pas dan maar op... ze zijn een meester in het niet oplossen van problemen en als je er van af wilt bereid je dan maar voor op een lange strijd

Aan de hele toestand ben ik inmiddels meer dan 200 euro kwijt
En....inderdaad stom dat ik ooit met deze provider in zee kon gaan, ik moet toen echt een verschrikkelijke blackout gehad hebben...

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 5, 2008 om 22:35
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag kidaga,

Kán Abel wel leveren op het nieuwe adres? Postcode check geeft hier uitsluitsel over.

Met 50 ct/min. mag u nog van geluk spreken. SpeedlinK relent 70 ct/min.

Alles schriftelijk per fax vastleggen en een ultimatum stellen. Het adres in Heerenveen is bekend. Schrijf ze dat u ter plekke de zaak even DUIDELIJK uit wilt komen leggen als ze daar niet aan voldoen.

Hardware ERror MAN.

ja
door jaydeed1 - Mar 29, 2008 om 16:02
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook Abel genomen.
Het feit dat ik met ze in ''zee'' gegaan ben is omdat ze goedkoop waren en weinig klachten van ze bekend waren.
Als er wel klachten bekend ware had ik dit nooit gedaan.
Ik heb weinig klachten over de verbinding maar wel grote problemen met de service van ABEL.
Ik zit al 3/4 jaar te wachten op mijn oude telefoonummer die ze beloofd hebben te porteren.

Johan

ja
door jaydeed1 - Mar 29, 2008 om 16:05
3 Antwoorden / 0 Vragen

quote:
Dag kidaga,

Kán Abel wel leveren op het nieuwe adres? Postcode check geeft hier uitsluitsel over.

Met 50 ct/min. mag u nog van geluk spreken. SpeedlinK relent 70 ct/min.

Alles
schriftelijk per fax vastleggen en een ultimatum stellen. Het adres in
Heerenveen is bekend. Schrijf ze dat u ter plekke de zaak even
DUIDELIJK uit wilt komen leggen als ze daar niet aan voldoen.

Hardware ERror MAN.
-----------------------------------------------------
HEB ik ook al gedaan.
Ze worden er niets anders van.
Schuld ligt bij de andere provider volgens hen.
Ik word van het kastje naar de muur gestuurd.

Johan