emenem
door emenem Dec 4, 2016 om 02:05
Computers & telefonie

Problemen met mail windows 10

Hallo mensen,

Tot voor kort werkte ik met WIndows Live Mail en dat ging perfect.
Nu heb ik een nieuwe laptop aangeschaft, met Windows 10. Daarin zit ook een mailprogramma dat ik gebruik, omdat Windows Live Mail binnenkort niet meer wordt ondersteund en het ook al niet meer naar behoren te downloaden valt.
Dat mailprogramma van Windows 10 echter is een ramp. De mails komen veel later dan verstuurd pas binnen, en het gebeurt herhaaldelijk als ik het mailbericht open en wil beantwoorden, dat het dan ineens verdwijnt en nergens meer te vinden is. Verder vind ik de opmaak van die Windows 10 mail een verschrikking.
Mijn vraag aan jullie: weet iemand een ander, en vooral betrouwbaar en bedrijfszeker mailprogramma dat ik kan downloaden?

Alvast hartstikke bedankt voor jullie hulp,
emenem

15178 10 Rapporteer

Ma
door Mat Matheij - Dec 4, 2016 om 02:22
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ook oudere Outloookversies werken uitstekend maar dan wel vanaf 2010 en beter 2013 dat mee raccordeert met W10,

emenem
door emenem Dec 4, 2016 om 03:42
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo Mat,

nog zoiets: Ik moest nu op Vara kassa kijken of er al een antwoord was bijvoorbeeld. En pas als ik met jou te antwoorden begin zie ik bij het W10 envelopje in de taakbalk verschijnen,dat er een mail binnen is. Met bericht met jouw reactie, neem ik aan.
Als ik een mail verstuur gaat ie ook weg maar ik heb hem dan zelf niet meer. Pas zo'n 5 minuten later komt ie ineens in mijn 'verstuurd'-map.
Laatst wilde ik nog eens een verstuurde mail nalezen (er zaten er ca. 7 in de map, dus niet overvol!). Ik klik hem aan, en...al mijn  verstuurde mails uit die map...weg...!!!
Doe ik alles wat weg kan naar de prullenbak en delete ik ze daar, dan staat het hele regiment er een poos later gewoon weer in!
En dan heb ik het nog niet eens over de visuele kant van de zaak. Dat mailprogramma zie eruit alsof het voor een kinder-speelgoed-computer ontworpen was, en verder kan je er ook al niet veel mee qua eigen invulling/layout etc.
Kortom: ik zal die Outlook 2013 morgen meteen downloaden.
Voor nu: welterusten en hartstikke bedankt!
Groet, emenem

marita5
door marita5 - Dec 4, 2016 om 07:23
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Emenem

Bij mij werkt de app mail in Windows 8.1 ook niet , u kunt deze mail programma`s gebruiken .

De webversie van Outlook ,

https://outlook.live.com/owa/

Of Thunderbird ,

https://www.mozilla.org/nl/thunderbird/

emenem
door emenem Dec 4, 2016 om 12:48
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo Maritas,

Dank voor je antwoord. Sorry dat ik nu pas reageer, maar de mails van Vara Kassa komen nu pas! bij me binnendruppelen.
Ik zal mozilla en outlook beide bekijken en zien welke het beste bevalt.
Fijne dag, en vriendelijke groet,
emenem

marita5
door marita5 Dec 4, 2016 om 13:00
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Emenem ,  graag gedaan , ik gebruik ze alle twee , voor outlook gebruik ik de webversie dit werkt goed , u hoeft dan alleen op het tandwiel te klikken en de instellingen te controleren dat is alles , Thunderbird gebruik ik voor mijn emailadres van ziggo , maar kunt u ook voor outlook gebruiken , prettige dag Met vr,gr.

ro
door ronny530 - Dec 4, 2016 om 08:22
2795 Antwoorden / 41 Vragen

Mozilla thunderbird is een goed alternatief, makkelijk in te stellen en overzichtelijk qua uiterlijk.

emenem
door emenem Dec 4, 2016 om 12:49
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo Ronny530,

Ik zal (zoals ik ook al aan Marita schreef, de thunderbird-versie bekijken)
Dank voor je reactie, fijne dag en vriendelijke groet,
emenem

gsm
door gsm - Dec 4, 2016 om 10:37
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Wijzig de volgende instelling om al je mail te kunnen blijven zien:

Open de Mail app.
Klik op het tandwieltje onder in de linker kolom van het Mail venster.
Klik dan op Accounts beheren en klik op jouw e-mailaccount.
Klik op Synchronisatieinstellingen voor postvak wijzigen.
Bij E-mail downloaden van kies je: elk gewenst moment.
Klik op Gereed.

WLM is inderdaad einde verhaal is en volgend jaar niet meer beschikbaar is, zie
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/13785
Als voorlopig alternatief is er Mozilla Thunderbird, wat een prima programma is. Helaas gaan er wel geruchten dat Mozilla met Thunderbird wil stoppen, zie: http://www.gratissoftwaresite.nl/mozilla-wil-thunderbird-dumpen-onzekere-toekomst

emenem
door emenem Dec 4, 2016 om 12:53
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo GSM,

Wat een gedoe toch! Thunderbird ook al ter ziele zometeen! Dank voor de tip, maar ik heb het intussen wel gehad met deze Windows mail. Het is immers niet alleen het postvak-probleem...
Nietttemin hartstikke bedankt en vriendelijke groet, emenem

simon55
door simon55 - Dec 4, 2016 om 11:00
1556 Antwoorden / 5 Vragen
emenem
door emenem Dec 4, 2016 om 12:56
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo Simon55,

Het hoeft niet simpel te zijn. Integendeel. Ik vind die Windows mail nogal, nou ja... basic. Weinig mogelijkheden om hem naar je hand te zetten.
Ik zal ook incredimail eens bekijken. Wordt dus 'shoppen' vandaag, maar dan lekker rustig thuis, ver weg van de Sinterklaas-drukte!
Hartelijk dank voor de tip, en fijne dag,
emenem

Cookies
door Cookies Dec 4, 2016 om 13:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Incredimail is bagger. Gebruik gewoon Thunderbird, het is nog maar zeer twijfelachtig of Thunderbird gaat verdwijnen. Wie dan leeft, die dan zorgt, nietwaar.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 4, 2016 om 13:32
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Afgez\ien wan windows mail: u kunt het klassieke beelscherm zoals eerder bij bijv. win 7 of 8 aan de orde instellen.

In Microsoft Office is een betaald e-mail programma beschikbaar. U zag al een verwijzing naar de gratis outlook versie.

(Bij mij werkt hotmail overigens ook nog steeds naar behoren)

gsm
door gsm - Dec 4, 2016 om 21:57
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Misschien vind je Opera Mail geschikter dan Mail.

gerbera
door gerbera - Dec 4, 2016 om 22:07
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Ik weet niet waar het verhaal vandaan komt dat Win LiveMail verdwijnt, ik lees hier heel iets anders.

Windows Live Mail 2012 stopt niet per 30 juni a.s., foute interpretatie, zie onderstaand citaat uit de FAQ's van Microsoft:
Windows Live Mail stopt niet na juni.
"Vanaf eind juni 2016 zal Windows Live Mail 2012 niet langer e-mailberichten, contactpersonen en agenda’s synchroniseren van e-mailaccounts die in @outlook.com, @hotmail.com, @live.com of @msn.com eindigen. Deze e-mailaccounts worden aangestuurd door Outlook.com."
Zoals je kan lezen is er het Hotmail account dat niet meer via WLM gesynchroniseerd is. Dit zal je dan nog alleen kunnen openen via de ingebouwde mail app in win 10 of via http://www.outlook.com/ waar je je aanmeld met je account.
" Personen die via Windows Live Mail 2012 verbinding maken met andere e-mailservices dan Outlook.com, zoals Gmail, Yahoo Mail of andere services die het POP3- of IMAP-protocol gebruiken, hoeven geen actie te ondernemen. Outlook.com-gebruikers die geen Windows Live Mail 2012 gebruiken hoeven ook niets te doen."
Het e-mailprogramma blijft dus gewoon bestaan en kun je ook gewoon blijven gebruiken.  bron;

sw
door swat1500 Dec 4, 2016 om 22:48
3796 Antwoorden / 0 Vragen

WLM krijgt alleen geen updates meer dus eventuele onveiligheden en fouten worden niet meer herstelt.

marita5
door marita5 Dec 4, 2016 om 22:50
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , de link wat u geeft is de webversie outlook , die Ts kan gebruiken .

gsm
door gsm Dec 5, 2016 om 17:08
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De getoonde link in je antwoord heeft niets te maken met het einde van WLM, onderdeel van Windows Essentials 2012.
Het heeft betrekking op de samenwerking van WLM met de outlook.com, hotmail.com, live.nl, enz. mail servers.
In mijn vorige antwoord, via de eerste link, kun je vinden, na welke datum WLM niet meer officieel te downloaden is.
Citaat:

Kan Windows Essentials 2012 nog steeds worden gedownload?:
Het Windows Essentials 2012-pakket kan tot de einddatum van de ondersteuning, 10 januari 2017, worden gedownload.

Daarna kan WLM dus niet meer verkregen worden, maar blijft het nog wel werken.
Microsoft stopt met de ondersteuning en updates voor alles wat Live in de naam heeft.

gsm
door gsm - Dec 5, 2016 om 17:15
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@Gerbera
Ik had al geantwoord, maar de tekst in een reactie op een antwoord is op deze site bijna niet fatsoenlijk te krijgen. Daarom nogmaals:

De getoonde link in je antwoord heeft niets te maken met het einde van WLM, onderdeel van Windows Essentials 2012.
Het heeft slechts betrekking op de samenwerking van WLM met de outlook.com, hotmail.com, live.nl, enz. mail servers.

In mijn vorige antwoord, via de eerste link, kun je vinden, na welke datum WLM niet meer officieel te downloaden is.
Citaat:

Kan Windows Essentials 2012 nog steeds worden gedownload?
Het Windows Essentials 2012-pakket kan tot de einddatum van de ondersteuning, 10 januari 2017, worden gedownload.

Na 10 januari 2017 kan WLM dus niet meer verkregen worden, maar blijft het nog wel werken.
Microsoft stopt met de ondersteuning en updates van Windows Essentials 2012 en met de updates voor alles wat Live in de naam heeft.

gerbera
door gerbera Dec 6, 2016 om 21:34
7372 Antwoorden / 14 Vragen

De link die er in staat is een onderdeel van de tekst, lees ff de bron. Waar het mij om gaat is dat beweerd wordt dat LiveMail verdwijnt terwijl deze tekst toch iets anders aangeeft.

Het e-mailprogramma blijft dus gewoon bestaan en kun je ook gewoon blijven gebruiken.

gsm
door gsm Dec 7, 2016 om 13:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het e-mail programma WLM blijft na 10 januari niet bestaan (niet meer beschikbaar), maar je kunt het wel blijven gebruiken als het al op jouw PC is geïnstalleerd.