ha
door hamalikrimida Nov 23, 2012 om 14:27
Computers & telefonie

Problemen met mail

heb windows 8, ziggo internet beveiliging, windows live mail. kan geen mail meer binnenhalen, alleen als ik doorstuur naar live,nl. Heb alle opties die ziggo geeft op haar site al geprobeerd, geen resultaat. Op mail aan ziggo alleen ontvangstbevestiging, reeg inhoudelijke reactie. Iemand enig idee???

5171 10 Rapporteer

gsm
door gsm - Nov 23, 2012 om 14:49
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Gooi die Ziggo internet beveiliging eraf en kijk of het dan werkt.

Als je Ziggo internetbeveiliging toch wil behouden, controleer dan of Windows Defender (=MSE) wel uitgeschakeld is. Anders heb je namelijk twee virusscanners en dat is er een teveel.

ha
door hamalikrimida - Nov 23, 2012 om 15:08
17 Antwoorden / 6 Vragen

gsm. helaas geen resultaat !!!

jo
door jorisw - Nov 23, 2012 om 15:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft het wel gewerkt? Of is het sinds dat je Windows 8 hebt?

ha
door hamalikrimida - Nov 23, 2012 om 19:01
17 Antwoorden / 6 Vragen

jorisw.

heb voorheen oom wel eens problemen gehad, sinds enkele maanden ging alles echter goe. het 1 centraal ziggo mailadres en 3 @home aliassen waarvan 2 het niet of heel slecht doen. alle instellingen gecontroleerd, zijn voor alle drie gelijk, dus waarom de ene wel en de ander twee niet is mij een raadsel.

gsm
door gsm - Nov 23, 2012 om 20:21
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als sommige aliassen het wel doen dan kan de conclusie zijn dat die niet allemaal een kopie achterlaten bij de e-mailprovider, dus bijvoorbeeld bij Ziggo.

Aliassen maken gebruik van een en dezelfde mailbox bij de provider.
Feitelijk zou je de e-mail dus maar met één alias kunnen binnenhalen. Daarna is er geen bericht meer, want dat is al opgehaald. Soms lukt het per ongeluk toch nog net om met een tweede alias de e-mail ook op te halen, omdat het bijna tegelijk gaat en vist een derde alias even later achter het net.

Wanneer je echter op het tabblad Geavanceerd van elk alias account instelt, dat er een aantal dagen een kopie moet worden achtergelaten, dan moet je met elk alias de berichten bij de Provider kunnen ophalen binnen het aantal ingestelde dagen, nadat de eerste alias de berichten ophaalde.

gsm
door gsm - Nov 23, 2012 om 20:28
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Heb je ook al eens via de webmail gekeken of er wel binnengekomen berichten staan, voordat je Windows Live Mail start?
Heb je Windows Live Mail zo ingesteld (Alles weergeven) dat de berichten worden weergegeven?

Je kunt namelijk berichten ook verbergen, terwijl ze er wel zijn. De berichten staan dan niet in de lijst bij Postvak-In
Als de berichten van de webmail verdwijnen dan heeft Windows Live Mail ze opgehaald.
Je moet dan wel bij het account hebben ingesteld, dat (tabblad Geavanceerd) er geen kopie op de server achtergelaten wordt.

li
door likkie - Nov 26, 2012 om 12:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb exact hetzelfde probleem sinds installatie Windows 8. Slechts één van mijn diverse e-mail aliassen komt niet meer binnen via Thunderbird en kan alleen via webmail benaderd worden.

Heb al contact gezocht met mijn hosting provider, echter nog geen resultaat. Ik hou je op de hoogte.

Gr, Erik.

ni
door nico1096 - Nov 26, 2012 om 13:05
10 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb Hotmail.
En krijg soms Ongewenste Mail binnen.
Afkomstig van mijn eigen e-mailadres.
???????????????

Dus die ga ik niet via "Opruimen > Blokkeren" weggooien.
Anders krijg ik misschien ook geen mail meer binnen.

Maar dan gebruik ik dus gewoon de optie "Verwijderen".

Dus advies:
kijk altijd goed vanaf welk e-mailadres het bericht verstuurd is.........

Mvrgr,
Nico

ho
door hohoho - Nov 26, 2012 om 15:35
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook pasgeleden hetzelfde probleem gehad, weliswaar met Thunderbird.
Nadat ik een op een tweede computer ook dit probleem constateerde, heb ik contact opgenomen met Ziggo.
Het blijkt dat je de bij de accountinstellingen de servernaam op pop.ziggo.nl moet zetten. Voorheen stond dit bij mij op mail.home.nl.
Nadat dat ik dit gewijzigd had was het probleem opgelost.
Hopelijk voor jou ook de oplossing!

Groetjes,

co
door corinne5 - Dec 2, 2012 om 18:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik had ook dit probleem gisteren met ziggo+ gebeld met telefoonnr. 09001876 moet je wel betalen maar dat krijg je terug omdat het een fout bij hun is. Ze hebben de serverpoort post uit veranderd in 587 en inkomende mail pop 3 veranderd in 995. Ze waren in mijn computer gegaan moet je wel toe stemming voor geven maar misschien lukt het ook als je het zelf doet, heb 3 weken met dit probleen gezeten en het was binnen 5 minuten opgelost. Succes hoop nog te horen of het gelukt is groetjes Corrinne