kl
door kletskous_1 Apr 28, 2005 om 13:52
Computers & telefonie

Problemen met printer

Beste allemaal, Al een tijdje heb ik een printer: Canon S100. In het begin heb ik er lekker mee kunnen printen. Totdat we op een gegeven moment de toner moeten vervangen. Bij de v&d (daar hebben we heb gekocht) zeiden ze toen "tussen neus en lippen door" dat je NIET altijd en de zwart toner moet vullen en de kleur toner. Was ik wel blij mee want de kleur-toner is best wel duur. Ook toen ging het een tijde goed. Toen kwamen we er achter dat de A.H. ook toners verkoopt maar dat van een goedkoper merk. Dat moesten we gelijk proberen. Als of de Canon "duivel" er mee speelt, hij deed niets meer. Toen toch maar weer een echte toner (Canon) gekocht met de hoop dat hij het nu wel zou doen ..... maar helaas tot op heden komt er geen letter op mijn mooie A4 velletje!!!!??? Wie weet raad. Aub niet te moeilijk want ik ben daar niet echt handig in!! Groetjes Kletskousje

386 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 28, 2005 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom gaat u op dit forum zitten wachten op een antwoord, dat vaak door mensen wordt gegeven die er ook geen verstand van hebben???
Kunt u niet beter METEEN de Canon Helpdesk bellen? Of op HUN internetsite kijken, i.p.v. doelloos af te wachten...???
Canon heeft immers de printer geproduceerd, dus daar kunnen ze wellicht ook wel vertellen wat er nu mis mee is.

Mijn advies dus: Raadpleeg CANON!

ve
door verwijderd - Apr 28, 2005 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo kletskous,

Als aanvulling op het eerdere antwoord:

Misschien is het goed om even op de site van WeCare te kijken (een goedkoper merk cartridges):

http://www.onderdelenkopen.nl/subpagina/inktpatronen/gebruiksaanwijzing.htm

Daar vindt u een paar mogelijke oplossingen. Loop die even na.

Verder kan het zijn dat de printerkop is 'verbrand'. Dat kan gebeuren
als u een tijdje blijft printen met een lege cartridge. Maar Laten we
niet meteen van het ergste uitgaan: een nieuwe printerkop is erg
prijzig.

Succes

ve
door verwijderd - Apr 28, 2005 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geeft de printer een foutmelding, zoals inkttanks leeg?

Zet via de software de inhoud van de inkttanks op vol.

Installeer de stuurprogrammas voor de printer opnieuw

Via de software van de printer en ook via het bedieningspaneel kunt u de printerkoppen reinigen. Probeer dit maximaal drie keer.

Helpt dit alles niet dan zie ik het donker in. Laat een rpinter niet repareren, veel te duur. Koop een nieuwe:)

ve
door verwijderd - Apr 28, 2005 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste drcp,

Er is hier sprake van een laserprinter met tonercartridges (poeder) dus
printkoppen reinigen zoals jij voorstelt gaat in dit geval niet op...

Enterprise.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2005 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

De S100 is bij mijn weten GEEN laserprinter, maar een bubblejet- of inkjetprinter.

Er gaat dus GEEN TONER in (zou trouwens wel erreg duur zijn met
kleuren), maar gewone inktpatronen. Na het JUIST plaatsen (RTFM) van de
inktpatroon en eventueel reinigen van de inktleidingen via het
onderhoudsmenu van de printer, zou het printen weer moeten lukken.

Er zit waarschijnlijk lucht en opgedroogde inkt in de leiding naar de
printkop. Zorg dat de inkpatroon stevig op zijn plaats zit en op
gelijke hoogte met de andere patroon.

Groeten,

GSM

ve
door verwijderd - Apr 28, 2005 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

misschien een stomme vraag, maar zijn het wel de juiste cartridge types voor de printer? mijn ouders hebben ook wel eens cartridges gekocht voor hun printer en deze bleken ook onjuist te zijn terwijl de verkoper van in dit geval handyman zei dat ze juist die cartridges moesten hebben.

ve
door verwijderd - Apr 28, 2005 om 23:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste GSM,

Je hebt gelijk, het is inderdaad een inkjetprinter... ;-)

E.