co
door conimus Jun 15, 2012 om 09:23
Computers & telefonie

Problemen met Simpel

Ik heb nu sinds geruime tijd een abonnement bij Simpel. Echter dit abonnement nooit gebruikt. Nu heb ik meerdere keren geprobeert om dit abonnement op te zeggen. Echter wordt hier door Simpel gewoon niet op gereageerd.

Daarnaast worden er regelmatig bedragen van € 34,99 afgeschreven terwijl het abonnement slechts € 5,00 per maand bedraagt. Ook hier wordt door Simpel geen duidelijkheid over gegeven.

1017 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Jun 15, 2012 om 10:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo conimus,

Je kunt een abonnement niet zomaar opzeggen.
Kijk eens naar je contract:

Tenzij anders overeengekomen wordt de Overeenkomst aangegaan voor een contractsperiode van 24 maanden. Na afloop van de overeengekomen contractstermijn wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het verstrijken van deze minimale contractsperiode met inachtneming van een opzegtermijn van één maand heeft opgezegd bij de Klantenservice. Bij de duur van de Overeenkomst van een periode langer dan één jaar, kan de Klant na ommekomst van één jaar de Overeenkomst opzeggen, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand, met dien verstande dat de Klant verplicht is Simpel de vaste periodieke kosten voor de resterende duur van de Overeenkomst te vergoeden, naast de eventueel andere uitstaande verplichtingen van de Klant. Een Overeenkomst voor onbepaalde tijd kan de Klant telkens met inachtneming van een opzegtermijn van één maand opzeggen. De opzegging dient schriftelijk of per e-mail te geschieden.

Klantenservice: Simpel’s klantenservice, telefonisch te bereiken onder 0900–1418 of schriftelijk via Postbus 12, 3465 ZG Driebruggen. Voor het actuele Klantenservice tarief en openingstijden, zie de Website;

.....Daarnaast worden er regelmatig bedragen van € 34,99 afgeschreven .....
Kan dit bedrag niet thuisbrengen.
Krijg je geen specificatie van de rekening?
Als je denkt dat dit ten onrechte gebeurt kun je deze bedragen laten storneren (=terugstorten).
Maar let op dat je geen incassobureau achter je aan krijgt.

Zou dus toch nog maar eens contact opnemen met Simpel.

Suc6

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 16, 2012 om 18:58
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Dat is het hele probleem bij Simpel (onderdeel van T-Mobiel) dat je abonnement "slechts" 5 euro is (2,50/100 minuten).
Logischerwijs valt daar geen cent op te verdienen als je dan ook nog 5 clubs in de eredivisie wilt sponsororen zul je op zoek moeten naar andere businessmodellen. Met dit laatste heb nu ook jij kennis gemaakt.

Ik meen mij te herinneren dat het genoemde bedrag staat voor facturen die niet voldaan zijn, maar ook ik lees graag je antwoorden op de vragen van edrick3.

Mijn advies is, zit je tijd uit bij Simpel en probeer zoveel mogelijk de schade beperkt te houden. Kijk o.a. uit voor de doorschuifminuten (laatste week van de maand niet bellen).
Zeg ruim op tijd op, doe dit per fax zodat je een bewijs in hadden hebt. Simpel verwerkt opzeggingen niet, dus je contract loopt gewoon verder plus de afschrijvingen, laat direct blokkeren bij de bank. Hierna zullen er dreigingen van een incassobureau komen, maar laat je daar niet door bang maken, je hebt tenslotte het bewijs van de opzegging in handen..

Heel veel sterkte, met een beetje geluk is Simpel failliet voordat je contract is afgelopen..

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer