geer56
door geer56 Oct 10, 2008 om 20:49
Computers & telefonie

Problemen met UPC

Wie heeft net als ik als maar problemen met UPC van media box die niet of niet goed werkt tot internet dat zo traag is dat ik de mail beter per fiets kan gaan brengen.  Nu is UPC al heel vaak hier besproken en op TV geweest maar ze leren slecht je kan ze niet meer mailen met een klacht en alleen nog maar met een 0900 nr bellen en als is dat 10 cent p /m dan nog hang je lang aan de lijn en krijg je antworden waar je niks aan hebt. ik heb al mijn tweede digibox en alle kabels in mijn huis vernieuwd maar de problemen blijven gewoon omdat die box kloote is. Weet iemand nog iets om toch te mailen of te faxen naar UPC. nu kan je alleen nog per brief klagen of per telefoon en dan krijg je ook nog geen goed antwoord. dus eer je weer iemand in huis hebt en die ook nog wat kan dan ben je weken verder. Ik vind dit echt klote en denk er sterk over een andere kabelier te nemen dt kan geloof ik tegen woordig maar of dat dan zonder problemen is weet ik niet iemand ervaring mee??

460 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 10, 2008 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Stel ze schriftelijk en aangetekend in gebrekke (meld aale klachten ) en geef ze een termijn waarin ze dit nu eindelijk eens op moeten lossen en indien dit niet lukt je het contract als beindigd zult beschouwen daar ze in gebrekke zijn/blijven.

Je kunt eventueel dan deze brief gebruiken om ze in gebrekke te stellen;     Model ingebrekestelling

Wel aanpassen aan jou feiten ed.

En aangetekend verzenden !

Succes,

ve
door verwijderd - Oct 10, 2008 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat snap ik wel maar ik zit een beetje vast. Ik woon in soort van zorgflat en kan alleen via de kabel werken ADSL is (nog) niet mogelijk dus ik kan wel een grote bek opzetten en niet betalen wat ik al doe maar ik kan eigenlijk nergens heen snap je

ve
door verwijderd - Oct 11, 2008 om 00:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn wel andere kabelaanbieders dan upc, ik was altijd erg blij met Multikabel, dat is nu Ziggo, ik heb (nog?) geen probleem maar zijn wel klachten over ziggo, maar wellicht heb je daar minder klachten dan bij upc........er is overal wat als je het af en toe zo leest ;-(

Maar misschien gaan ze eens over tot aktie en wordt het eens een keer opgelost als je een ingebrekke brief schrijft en als het gewoon echt niet wil lukken zou ik toch maar een ander proberen, kan er dan toch ook niet veel slechter op worden ?!

ve
door verwijderd - Oct 11, 2008 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet dat de OPTA alles al heeft vrij gegeven maar wanneer dit feitelijk begint weet ik niet dus dan zal het zeker beter gaan hoop ik!!!

ve
door verwijderd - Oct 11, 2008 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, de OPTA geeft helemaal niets vrij. De OPTA is toezichthouder op de telecommarkt en heeft nu bepaald dat concurrentie op de kabel onvoldoende is. Daarom krijgen de kabelaars nu opgelegd dat zij hun netwerken ook voor concurrenten toegankelijk moeten maken. Dat zal nog enige voeten in de aarde hebben. Vooralsnog houdt de OPTA eraan vast dat een en ander per januari 2009 geregeld moet zijn. Ik ben benieuwd wanneer deze markt inderdaad vrij zal worden en we af zijn van de regionale monopolies.

ve
door verwijderd - Oct 11, 2008 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas zijn de kabelnetwerken nog niet opengesteld voor verschillende aanbieders. Je bent dus voorlopig gebonden aan UPC. Waarschijnlijk zal binnenkort wel deze markt ook opengesteld worden, maar zover is het nog niet. Zie onderstaand artikel.
Dus als je UPC opzegt, zit je helemaal zonder...
Maar - is die storing inderdaad te wijten aan de mediabox? Zou het niet kunnen zijn dat er iets anders mis is met de bekabeling (ook al is het nieuw), je computer of de instellingen van de mediabox? Misschien een idee om eens een installateur ernaar te laten kijken?

http://www.automatiseringgids.nl/Technologie/Telecom/2008/32/Opta%20grijpt%20in%20op%20kabelmarkt.aspx

ve
door verwijderd - Oct 11, 2008 om 21:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

ben jij altijd zo precies op woorden?   Natuurlijk geeft de OPTA niks vrij maar wel zoals je zelf zegt de opdrcht dit te gaan doen. Dat loijkt mij redelijk het zelfde. Als zij zeggen dat het moet kan niemand daar onderuit dus zal het niet zolang duren dat iedereen zich er aan zal houden omdat ze geen zin hebben in een opgelegde boete. Ik denk dan ook dat Jannuari of iets later het wel zal gaan gebeuren. Beter voor iedereen denk ik. Al zeg ik dit met enige terughoudendheid op de mobile markt zijn we er ook niet veel beter van geworden omdat die bedrijven zich moeilijk laten dwingen. Anders zouden we nu niet in een geld crisis zitten waarvan elk redelijk mens al kon zeggen dat er teveel inhaligheid was en te veel zakkenvullerij.

Maar we zien het wel zo zie dat een simpele vraag of er meer mensen veel gezeik hebben met UPC uitmond in een daarmee niets van doen hebbende discussie.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2008 om 01:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Haha, ja, ik weet het, ik ben soms wat al te pietluttig... ;-) Sorry...
Ik deel je twijfels over de toekomst van de kabelnetwerken. Ben erg benieuwd of meer concurrentie ons inderdaad ook echt meer keuze en lagere prijzen zal brengen; de ervaring met andere bedrijfstakken heeft ons denk ik al geleerd dat we daar niet al te zeer op moeten hopen.
Wat wel goed is, is dat je een alternatief hebt: heb je ruzie met de ene kabelboer (om wat voor reden dan ook), dan heb je tenminste de vrijheid over te stappen naar een concurrent.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2008 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook om de haverklap problemen met die klote UPC,En de pest is dat ik ook telefoon van die oplichters heb,en als er dan storing is mot ik met me mobiel bellen. 2 maanden geleden Heb ik voor 20 euri verbeld naar die gasten,heb toen voorgesteld dat we de kosten zouden delen,maar mooi niet,ik mocht een gratis film bestellen.En als je die hufters belt met een klacht zeggen ze steevast dat het aan de aansluiting en kabels ligt. Ja aan me hoela,allemaal lulkoek.Het merendeel van die gasjes die aan die helpdesks zitten hebben totaal geen verstand van zaken.En als je denkt ze terug te pakken door de automatische betaling stop te zetten en het via een accept-giro te doen en dan hun op onkosten te jagen,door expres te wachten op een herinnering?? Mooi niet..want dan ben je gelijk je pakketkorting kwijt.Neej het zijn een stelletje oplichters.Maar of het bij een ander beter is? Denkut niet.Al die gasten hebben een macht positie. Als je teveel praatjes hebt dan verbreken ze van daaruit gewoon het signaal waardoor je dus weer mot bellen. Dus ze zullen het altijd van ons winnen.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2008 om 22:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nu geklaagt per brief dat was de goedkoopste weg. Ze hebben mij terug gebeld maar het blijft onvrede.

Ik krijg nu een nieuwe box toegezonden en moet er zelf voor zorgdragen dat de oude terug komt. Als ik dan nog klachten heb dan sturen ze wel een monteur. Wat ze weigeren (en daar kan alleen weer eens collectief iets aan veranderen) is de mogelijkheid hen per mail te benaderen, en de mogelijkheid hen te bellen wat ze wel aan bieden. Alle UPC klanten kan je gratis bellen maar UPC zelf niet. Het blijven boeven denk ik. Wat ik wel doe is gewoon geld inhouden en tot nu toe hebben ze mij daarover niks gezegd. En wat ik ook doe is de rekening pas betalen als alles oke is via de bank en daar doen ze niet vervelend over en beter doen ze dat maar niet ook.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2008 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben wel zo vreselijk blij dat ik eindelijk van UPC ben verlost ................ Daar verspil ik geen tijd en moeite meer aan. Opdoeken die hap

ve
door verwijderd - Oct 20, 2008 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste geer56: Als ex-upc medewerker kan ik U een raad geven: schrijf een (aangetekende) brief, richt deze aan de manager, niet aan een of andere back-office medewerker of dergelijke, daar schiet je niets mee op. Verder raad ik U aan om, als het mogelijk is, naar alternatieven te zoeken, bijvoorbeeld een schotel, met het familiepakket en het themapakket (astra1 en astra 3) te ontvangen met een 60cm schotel, en een zg. duo lnb. Totale kosten inclusief een smartcart van canal-digitaal zo'n 300-400 euro. Gr. Henri