emenem
door emenem Jan 24, 2018 om 16:41
Computers & telefonie

Problemen met vergrendelingsscherm na update microsoft

Hallo,

Vandaag heeft Microsoft een aantal updates geïnstalleerd. Sindsdien werkt mijn vergrendelingsscherm niet meer optimaal.
Probleem: Ik start de computer en krijg het vergrendelingsscherm. Zodra ik mijn wachtwoord intik komt er ipv mijn bureaublad opnieuw het vergrendelingsscherm. Als ik dan opnieuw mijn wachtwoord intik krijg ik pas het bureaublad.
Het is natuurlijk geen onoverkomelijk probleem. Het is wel hinderlijk. Weten jullie misschien hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast dank voor jullie hulp!
vriendelijke groet,
emenem

1367 3 Rapporteer

ge
door gewicht - Jan 24, 2018 om 16:45
170 Antwoorden / 1 Vragen

Druk eerst eens op enter voor je het wachtwoord intikt.

emenem
door emenem Jan 24, 2018 om 16:49
132 Antwoorden / 42 Vragen

Moest ik altijd al doen. Anders verschijnt het witte balkje waar ik mijn ww moet intikken niet. Ik heb -om zeker te gaan of het aan die updates ligt- de geïnstalleerde updates verwijderd. Toen werkte het vergrendelingsscherm weer als voorheen, maar toen zag ik bij updates de melding staan dat mijn PC gevaar liep. Dus heb ik de updates maar opnieuw laten installeren, en sindsdien doet het probleem zich weer opnieuw voor. Dus het moet iets met die updates te maken hebben.

ge
door gewicht Jan 24, 2018 om 17:02
170 Antwoorden / 1 Vragen

Waarschijnlijk wel, maar niet zeker , gooi de virusscanner er eens overheen.

emenem
door emenem Jan 24, 2018 om 17:10
132 Antwoorden / 42 Vragen

Ja, zal ik meteen doen. Wie weet.... Kan een poos duren, maar ik zal me weer even melden als de scan klaar is. Alvast bedankt!

emenem
door emenem Jan 24, 2018 om 18:52
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo,

Er zijn geen virussen aanwezig. Heb ook systeemherstel geprobeerd. Als dit klaar is krijg ik het vergrendelingsscherm en kan met 1x inloggen volstaan, waarna ik de mededeling krijg dat systeemherstel is mislukt.
Als ik dan de PC weer afsluit en opstart doet hetzelfde probleem zich weer voor : 2x moeten inloggen voordat ik het bureaublad krijg. Zie overigens daarnet, dat er een nieuwe map in het rijtje: afbeeldingen, documenten etc. in de Verkenner staat : 3D objecten...????? De map is leeg en ik krijg ik deze map er ook niet uit.

emenem
door emenem Jan 24, 2018 om 19:26
132 Antwoorden / 42 Vragen

Hallo gewicht,

Misschien heeft u mijn reactie op Maritas' oplossing al gelezen! Het probleem is verholpen.
Hartelijk dank voor uw hulp, en een fijne avond!
Groet, emenem

marita5
door marita5 - Jan 24, 2018 om 19:06
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Emenem ,

U moet 2x inloggen , misschien heeft u hier iets aan , zie het antwoord van @Danny_Ph , klik op de rode regel .

https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-desktop/inloggen-met-microsoft-account-op-mijn-pc-er-wordt/25c45e1d-2d68-46a4-bbd1-bdbeec810c47?auth=1

emenem
door emenem Jan 24, 2018 om 19:17
132 Antwoorden / 42 Vragen

hallo maritas,

Er zijn dus meer mensen met dat probleem. Zal het gegeven advies (instellingen/accounts/aanmeldingsopties/privacy etc) opvolgen.
Hopelijk is het probleem hiermee opgelost.

Hartelijk dank voor je hulp!
fijne avond nog,
emenem

marita5
door marita5 Jan 24, 2018 om 19:19
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Emenem , graag gedaan , hopelijk is dit de oplossing . u ook een fijne avond .

emenem
door emenem Jan 24, 2018 om 19:24
132 Antwoorden / 42 Vragen

Ja hoor! Het werkt! Heb de PC nu 2x opgestart, om zeker te zijn, en ik hoef telkens nog maar 1x in te loggen. Fantastisch!

Nogmaals dank!

Go
door Goldie81 Jan 25, 2018 om 10:59
7 Antwoorden / Vragen

Top antwoordt

Thanks!

marita5
door marita5 - Jan 24, 2018 om 19:28
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Emenem ,

Fijn om te horen dat het is opgelost , bedankt voor het terugmelden .

DOOR EMENEM 24 JAN. 2018 OM 19:24
132 ANTWOORDEN / 40 VRAGEN

Ja hoor! Het werkt! Heb de PC nu 2x opgestart, om zeker te zijn, en ik hoef telkens nog maar 1x in te loggen. Fantastisch!

Nogmaals dank!