ma
door magnolia May 26, 2014 om 13:34
Computers & telefonie

Programma voor het maken van een boekomslag

L.S.,
Wie kan mij adviseren over een gratis programma waarmee ik boekomslagen kan maken? Formaat A5 en A4.
Het is de bedoeling dat ik die in pdf-vorm meteen naar de drukker kan sturen. Het laten maken van een omslag moet ik anders aan een vormgever overlaten die dik moet worden betaald.

gr.
Magnolia

1889 10 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 26, 2014 om 13:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=magnolia schreef op maandag 26 mei 2014, 13:34] Het laten maken van een omslag moet ik anders aan een vormgever overlaten die dik moet worden betaald.
Magnolia

En jouw boekje wordt gratis verspreid?

sjjoppy
door sjjoppy - May 26, 2014 om 14:20
7193 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Magnolia,
hopelijk hebt u hier iets aan. Advertentie kan worden overgeslagen.

KLIK

Vr. Gr. sjoppie.

aurora1
door aurora1 - May 26, 2014 om 15:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens op bij gratissoftware.nl onder Beeld & Grafisch bijv. bij Gimp.

gerbera
door gerbera - May 26, 2014 om 16:31
7365 Antwoorden / 14 Vragen

U kunt het in Word maken en vervolgens als PDF bestand opslaan. ( dat vindt u bij "opslaan als")Vervolgens haalt u het met Adobe Reader op uit de map waarin het document is opgeslagen (in Word). U kunt dan met Adobe het bestand opnieuw opslaan waarna het een volledig PDF bestand is.

pi
door pieterwolters - May 26, 2014 om 16:54
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou het ook zelf printen als ik jou was. Die drukker wil ook weer dik betaald worden....

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 26, 2014 om 19:10
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Als de drukker enkel PDF accepteert, zou ik een andere gaan zoeken.

ge
door gerboe - May 26, 2014 om 19:17
806 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens bij Blurb.nl
Veel mogelijkheden om je eigen boeken vorm te geven, te voorzien van een ISBN nummer en zelf uit te geven!
Ik heb er zeer goede ervaringen mee.

ho
door hobbybob - May 26, 2014 om 23:18
25 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn vele manieren natuurlijk,maar ben zelf helemaal weg van QuarkXPress, het programma is niet echt goedkoop zo rond de 180,- euro maar geeft je de mogelijkheid om de gehele layout zelf te verzorgen een het boek(je) digitaal, dus inclusief layout, fonts, plaatjes, foto's ed. bij de drukker aan te leveren middels CD of DVD. Het programma houdt zelfs rekening met de snijlijn van het drukwerk Wanner deze onder de goulotine gaat bij de drukker. Hierdoor geen extra kosten meer en een supersnelle levertijd van je drukwerk. Ook mogelijk om een digitale versie in PDF te maken voor review doeleinden voordat het ter perse gaat.

ma
door magnolia - May 27, 2014 om 11:11
42 Antwoorden / 43 Vragen

Hallo allemaal,

Hartelijk dank voor jullie goede raad en tips.

Sjoppie: ik ben meteen gaan kijken en het lijkt mij een goede link om mee aan de slag te gaan.
Hobbybob: een duur programma kopen, zie ik niet zitten. Dus ga ik voor een gratis optie.
Aurora1: ik ga een kijkje nemen op de door jou aanbevolen site.
Gerbera: ik weet hoe een pdf-bestand te maken vanuit word. De vormgever heeft de omslag voor mij gemaakt (tegen betaling) en ik vroeg hem om het wordbestand voor mij te sturen, zodat ik in het vervolg zelf aan de slag kan. Na het maken van de omslag maak ik dan een pdfje van.
Hij stuurde de omslag als PDF. Ik kan er alleen maar naar kijken, maar niet mee aan de slag. Hoe van een pdf een wordbestand te maken, weet ik niet.
Mij werd verteld dat ik een grafisch programma moet aanschaffen (de vormgever heeft dat) en kreeg ook te horen dat ik niets aan de mij toegestuurde pdf-omslag zou hebben. Klopt ook nog!

Vandaar dus mijn vraag: zelf een zodanige omslag maken zodat de drukker mij niet onder druk zet om, een naar zijn mening, betere te maken.

Lekkerisdat: het is gebruikelijk dat de teksten, etc. in pdf's worden aangeleverd bij de drukker.

Ik ga de tips die jullie mij hebben gegeven rustig na en zie welke het beste bij mij past en voor mij werkt.

groet,
Magnolia

gerbera
door gerbera - May 27, 2014 om 11:39
7365 Antwoorden / 14 Vragen

Om een PDF bestand te converteren naar Word heb je een betaald account nodig bij Adobe.