be
door beer1941 Sep 3, 2010 om 18:26
Computers & telefonie

Protestmars naar "Den Haag".

Zou het nu (2010) niet mogelijk zijn, dat een organisatie/belangenbehartiger als b.v. Kassa!, het Kl....volk er op attendeert, dat de politici in Den Haag, al sedert de zeventiger jaren geen protestmarsen naar het Binnenhof, bezettingsgroepen daarvan meer meegemaakt en ondervonden hebben en dat het hoog tijd wordt om via de TV en radio het volk te mobiliseren om te protesteren tegen de wurgmaatregelen die door "Den Haag" getroffen werden en nog worden? Laat Kassa! het voortouw nemen en een protestmars naar het Binnenhof organiseren om op dit moment te laten blijken, dat men het niet langer accepteert, dat er een onverkwikkelijk toneelspel m.b.t. de vorming van een onmogelijk kabinet VVD, CDA, PVV opgevoerd wordt terwijl de verkiezingsuitslag juist vraagt om een 5-partijenkabinet, waartegen onze betrouwbare volksvertegenwoordigers als Cohen, knap mooi meisje Halsema, Pechtold e.a. zich verzet hebben en zich nog blijven verzetten. Het Volk moet naar Den Haag om af te dwingen, dat de politici m/v hun overeenkomstigheden laten prevaleren boven eigen- en partij(?)belang, de verschillen in de vriezer plaatsen en beginnen met op basis van die overeenkomstigheden in politiek opzicht, een verkiezingencorrect kabinet vormen en gaan regeren. Wilders zal getemd moeten worden omdat ik eraan wil herinneren, dat op grond van demagogie als die van Wilders, de Tweede Wereldoorlog heeft kunnen uitbreken.
Kassa!, doe er iets mee, aan en tegen. U hebt de spreekbuis waarvan de protesterenden in de zestiger en zeventiger jaren van de vorige eeuw gebruik konden maken en er ook gebruik van gemaakt hebben! Voer niet enkel een TV-praatprogrmma/praatshow op.

343 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 3, 2010 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

beer1941

Als er in dit kikkerland van een echte democratie sprake zou zijn, dan zou jouw oproep vruchtbaar kunnen zijn. Maar er is in dit land geen sprake van een democratie en derhalve zal een protestmars geen zoden aan de dijk zetten.

Pedro.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2010 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu Geert Wilder, niet bepaald mijn keuze heeft laten zien dat hij slimmer is dan VVD en CDA bij elkaar moeten we gewoon even wachten wat de volgende ronde is, en Job Cohen maakt dan wel een kans om alsnog de Premier te worden die ze voor de verkiezingen hoopte!

ve
door verwijderd - Sep 3, 2010 om 20:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vanavond Cohen gehoord hebbende in het 20:00 h NOS-journaal brak mijn klomp. Paars, Midden-links en Centrum-rechts werden -- met andere Tweede-Kamer-leden, afgewezen. Zodra echter de zeer ongewenste VVD-,CDA-,PVV-constructie inderdaad gesneuveld is, sprak deze linkse(?) Jan Klaassen zich uit om te vernemen wat Rutte in zijn individueel en eigenhandig geschreven regeerakkoord (akkoord met wie?) voor nieuws te melden zou hebben. Rutte schijnt/blijkt het zeer ondemocratische recht te hebben om niet enkel zelf een regeerakkoord te schrijven, maar ook nog het recht om uit zoeken wie van de andere politieke verlakkers zich daarbij willen aansluiten. Wat voor den drommel betekent er in Nederland nog een verkiezingsuitslag? Er wordt een de burger uiterst riskant (voor de burger dus) politiek spel gespeeld. Met een beetje tegenzitten wàs er een rechts tweepartijenkabinet gevormd, met demagoog Wilders om het minstens vier jaar in stand te houden. Er moet wel degelijk naar Den Haag opgemarcheerd worden voordat men weer een eindeloze comedie en toneelshow moet aanschouwen totdat blijkt dat De Kiezer opnieuw een oor aangenaaid is. De keuze de Kiezers m/v was en is geweest, een kabinetscombinatie van, in zetelwinstvolgorde: PVV, VVD, CDA, PvdA, D'66, of indien te weinig vlees of vis, de SP i.p.v. D'66.
De scribenten in deze rubriek roep ik hiermee en hierbij op om de Tweede-Kamerleden m/v, -voorzitters m/v, -Kamervoorzitster met uw mening om de oren te slaan door hun te mailen, SMS-en, te bellen, te schrijven, voor mijn part te twitteren of met wat voor een ander communicatiemedium dan ook. Toon -- voor zover u dat hebt -- de bereidheid om minstens een actiegroep te (te helpen) vormen, waaruit de zozeer nodige druk op de hoogmogendheden/baantjeszoekers in de Tweede Kamer, gestalte zou kunnen krijgen. U bemerkt: Ik houd het nog op "zou", want het komt alweer neer op de bereidheid voor onszelf op te komen en niet langer over ons heen te laten lopen. Bedenk dat ik geen anarchist ben, verre daarvan: Leve de Koningin, de Democratische Monarchie en de Democratie. Dat zoals een andere scribent het ons wil voorhouden, dat Nederland geen Democratie (meer) kent, is belachelijk. Ik zou het in dat geval wel uit mijn hoofd laten om openlijk burgerlijke ongehoorzamheid op te roepen. Er IS nog Democratie in Nederland. maar Het Volk, bruin en bleek, dient waakzaam op de bres te staan, de rest-Democratie te behouden en liefst weer uit te breiden. Wat mij betreft zóver, dat het de burger toegestaan worde om vanaf de publieke tribune, binnen gedrags- en beschavingsgrenzen, te interpelleren. Zowel Kamerleden alswel ministers en staatssecretarissen m/v aan de tand te voelen. Dat is de Democratie die mij voor ogen stond en nog steeds staat, alleen een ietsje meer uitgebreid.