ko
door koraalzwam Feb 27, 2004 om 10:03
Computers & telefonie

Provider Het Net, communicatie

Wie weet hoe het werkt met de abonnementen
van Het Net. Wij zijn actief sinds 18/07/02 en
volgens de gegevens van Het Net is er dan sprake van half jaar contracten. Ik probeer mijn
abonnement te beeindigen (opzegging schriftelijk gedaan 08/12/2003 waarvan ik ook een bevestiging heb gekregen 17/12/2003.
En nu beweren zij dat mijn contract pas juni 2004 stopt???????
De communicatie is eenzijdig, het lijkt wel of ze
standaard tekstblokken terugsturen en de mailtjes niet echt lezen. HELP!!

228 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag: wat is de opzegtermijn en wanneer is uw huidige halfjaarscontract ingegaan?

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn abonnement is ingegaan op 18/07/2002,
tussentijds hebben wij 1x de account inhoudelijk
veranderd. geldt er dan gelijk een nieuwe ingangsdatum?? Er zou bij ons sprake zijn van halfjaarlijkse verlengingen.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik uw ingangsdatum gewoon doorbereken en ik ga uit van een maand opzegtermijn heeft u volgens mij gewoon op tijd opgezegd. Maar als ik uitga van bijv. 3 maanden bent u te laat geweest. Wat is nu die opzegtermijn?

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk eens op HetNet.nl bij Selfcare. Of neem contact op met Hetnet, misschien is dat zelfs beter als een brief. Suc6

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Telefonisch heb ik geprobeerd contact te leggen, na 3 minuten wachten a 0.40ct per min.
(geloof ik) heb ik maar opgehangen. In deze tijd van communicatie worden er toch mailjes gestuurd om de communicatie z.s.m. te laten verlopen.
Nogmaals er zou bij mij sprake zijn van een half jaar contract aangezien wij het contract zijn aangegaan voor 15/08/03. En mijn vraag is, is
dat ook zo???? Heeft iemand ook voor 15/08/03 een abonnement afgesloten??

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben nog steeds benieuwd naar de opzegtermijn. Het lijkt me nogal belangrijk.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben bij HetNet zelf al een contract vanaf 1998, bij ons ging bijna alles goed. Het enige dat fout ging was de levering van ADSL en toebehoren dat steeds fout liep.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem.

Het navraag van mij is gebleken dat sinds november 2003 het van halfjaarlijks naar jaarlijks is veranderd. Nooit ofte nimmer akkoord gegaan met het nieuwe opzegtermijn. Overigens ook nimmer geïnformeerd.

In maart 2003 ben ik het contract aangegaan, in december de opzegbrief de deur uitgestuurd.

Opzegdatum? 31 november 2004! (??)

Na 3 tevergeefse telefoontjes en 2 brieven is het veranderd in 31 augustus 2004 (??) (+ schriftelijke bevestiging), maar het hoort toch écht 31 april 2004 hoort te zijn.

Ik stuur straks een hele moie rode kaart met daaraan een mooi AVG aantekenzegel en ze mogen het maar verder uitzoeken.

Dank voor de loyaliteit Het Net!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor je antwoord edwin 1.
nu weet ik in iedergeval dat ik niet de enige ben. Ik heb ze gisteren een brief gestuurd met daarbij de bijlage waarin zij schriftelijk aangeven dat ik actief ben sinds 18/07/2002 en een schrijven waarin staat dat contracten voor 15/08/2003 half jaar contracten zijn. Tevens een kopie van mijn opzegging 08/12/2003 en hun schriftelijke bevestiging.
En nu moeten zij mij maar uitleggen hoe het zit.
Ben ook nooit geinformeerd dat eventuele wijzigingen een andere contractsdatum tot resultaat heeft.
Graag nog meer reacties, ik zal het resultaat van mijn brief doorgeven.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry, bedankt ERWIN1

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou ik zou jullie op de hoogte houden. Ik heb
mijn opgestuurde stukken retour ontvangen met een brief. hierin staat vermeld of ik euro 6,95 wil overmaken en dat ik dan schriftelijk kan opzeggen???????!!!!!!!!! Het zijn dus niet alleen e-mails die ze niet kunnen lezen.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

M.i. klopt het niet dat je contract pas juni 2004 zou moeten stoppen. Zelf heb ik ook het abonnement opgezegd en afhandeling door Het Net gaf geen reden tot klagen.
Mijn abo is ingegaan op 9 juli 2002 (account actief). Op 5 dec.2003 verzocht ik schriftelijk Het Net - onder verwijzing naar art.14 lid 5 Algemene Voorwaarden Het Net - mijn abonnement per 9 januari 2004 op te heffen. Op 12 dec.2003 ontving ik bericht dat het abonnement zal worden stopgezet per einde contractsperiode op 20 januari 2004.
De datum 20 januari is door Het Net gehanteerd vanwege de datum van automatische incasso van het maandelijkse abonnementsgeld. Voor mij heeft Het Net de opzegging dus keurig afgehandeld.
Hopelijk heb jij iets aan deze info. Succes!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nogmaals telefonisch contact opgenomen met Het Net. Ze gaven me hier volledig gelijk, maar ik moest het verder schriftelijk afhandelen. De klantenadministratie is uitsluitend schriftelijk bereikbaar (??). Aangetekend t.a.v. directie met kopieën van de aanmeldingsbevestiging, de opzeggingsbevestiging van de verkeerde datum1 en van datum2. Ongeveer een week verstreken, wacht nog steeds op reactie.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2007 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik probeer ook al enige tijd van mijn abonnement Hetnet af te komen.  Dit was een inbelabonnenment. In eerste instantie via een link op hun site, iets ingevuld, waarop ik via de mail een reactie kreeg. " Verwerking zal enige tijd duren, indien het een beeindiging van abonnement betreft, dan zal dit met terugwerkende kracht gebeuren als het behandelt wordt". Dit was september 2006. In februari 2007 werd er nog steeds geldt afgeschreven en heb ik de incasso geblokkkeerd. Vervolgens kreeg ik acceptgiro. Ik ben gaan bellen en er werd gemeld dat het om een jaarcontract zou gaan en dat dit per April beeindigd zou worden. Ter bevestiging van dit gesprek heb ik nog eens een brieif verstuurd. Na april kreeg ik nog steeds acceptgiro,s en ben gestopt met betalen. Vandaag kreeg ik een brief waar wordt met gedreigd met een incassobureau.

Men schrijft hierin dat ik nalatig ben geweest. Ze zijn zelf nalatig, ze reageren gewoon niet, het enige wat ze doen is rekeningen sturen. Nu moet ik dus maar weer een brief sturen.